Ga naar inhoud

Gutemine sluit zijn Sourceforge Feed uit nijd.

Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Voor de DM7080HD vind ik dBackup en Dreamflash ook wel handig.

Ik zie trouwens in de OpenEPG plugin nog steeds de 'auto remove' code staan in het bestand '__init__.py'.

Geplaatst:

Aangepste plugins te gebruiken zonder gutemine feed.

dBackup_2.9
hdmi-in_2.6-r3

Dreamflash_5.0-r5

Succes!

enigma2-plugin-systemplugins-dreamflash_5.0-r5_all.rar enigma2-plugin-extensions-hdmi-in_2.6-r3_all.rar enigma2-plugin-extensions-dbackup_2.9-r0_all.rar

• Like 1
  • Bedankt 2

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

• 5 weken later...
Geplaatst:

Inmiddels heeft Gutemine de Dreambox scène compleet verlaten. Alles is verwijderd tot en met zijn Sourceforge pagina.. 

Of dit een blijvertje is valt te bezien. Mogelijk dat hij een OS 2.6 only pagina wil gaan publiceren...

Een getalenteerd programmeur, maar sociaal een narcisist pur sang en een absolute hork... 

Persoonlijk blij dat we van hem/haar zijn verlost..  

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• 1 maand later...
Geplaatst:

In de laatste Peter-Pan Into The Darkness zijn nu de belangrijkste ex-Gutemine plugins te downloaden, uiteraard zónder de Gutemine Feed dependancies! Dus géén hacks..

- Barry-Allen 12.91 

- dBackup

- DreamFlash

- UserScript

Wellicht later nog HDMI IN en PWE

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

• Oplossing
Geplaatst:

Ze zijn er voor mipsel en armhf dus dat zal best werken. Maar…. Je moet wel de versie voor jouw architectuur laden…

Geplaatst:

Heb even mijn DM525-Combo uit het stof gehaald. Geflashed met de laatste Peter-Pan -into the darkness. Barry-Allen 12.91 geïnstalleerd, dBackup en Dreamflash. Installeren prima. De DM525-Combo is nog een mipsel box, dus dat werkt ook op een DM7080..

Geplaatst:

Vandaag de DM525-Combo maar eens voorzien van de laatste DreamOS 2.5 unstable. Redelijk standaard installatie:

- Kanaallijst Ziggo kabel en HD+/ORF/TV-Vlaanderen satelliet

- OScam inclusief thuisdeling van alle kaarten

- Picons

- dBackup (zonder de Gutemine dependancies)

- DreamFlash (zonder de Gutemine dependancies)

- MrBig (Flashexpander naar 2 GB)

- PluginBrowserIcons (Sven H)

Werkt verder weer prima… Natuurlijk niet zo snel als op de DM920, maar voor gewoon kijken/zappen uitstekend te doen… Booten duurt wel iets langer dan normaal, maar hoevaak doe je dat nu?

• 1 maand later...
Geplaatst:

Had een crashje met Barry Allen, dus moest BA weer even opnieuw installeren Ik heb mn 32gb sd card opnieuw geformatteerd en daarna BA (de goeie versie) weer geplaatst. Tot dusver gaat alles goed, BA werkt weer goed in het menu, maar als ik mn ge-backupte image wil terugzetten krijg ik steeds de boodschap dat het mislukt is vanwege een Read-Only system... Als ik de filecheck uitvoer hersteld ie het 1 en ander, maar de boodschap van Read Only blijft en als ik het te vaak probeer wordt het uiteindelijk green screen. Waar zou dit aan kunnen liggen, nu kan ik mn backups niet terug plaatsen. 😌

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

Met R/O wil zeggen dat er een geheugen niet in orde is. Opnieuw formateren en/of nieuwe SD kaartje…

Geplaatst:

Krijg dus in eerste instantie de boodschap Bootdevice seems to be read only mountet.

Je bedoeld het geheugen van het sd kaartje...? BA installeert ie prima, maar daarna de image niet.

Receivers:Dreambox 920;Dreambox One. Sat's: 4.8°E, 9°E, 13°E, 19.2°E, 23.5°E, 28.2°E en Cable Ziggo.

Geplaatst:

De images gaan óók naar de SD…

Geplaatst:

Yep, ik ga een ander sd kaartje proberen. 

Geplaatst:

En inderdaad een nieuw sd kaartje doet wonderen 😀

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen