blitz10 Geplaatst: 16 september 2021 Geplaatst: 16 september 2021 Heb een LG tv. als ik deze opstart, is niks aan de hand.Maar zodra ik , kabeltv aansluit met een coax kabel, gaat de tv binnen enkele sec op standby.Heb de kabel rechtstreeks op tv aangesloten, heb de kabel via een ziggo kastje aangesloten,hdmi 1 + hdmi 2 aangesloten, maar helaas, hij gaat meteen op standby. Heb dezelfde kabel op een andere tv getest, en niks aan de hand. via een google coogle chrome kan ik gewoon kijken. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn ?
Pionewbie Geplaatst: 16 september 2021 Geplaatst: 16 september 2021 Vreemde tip: draai de 230 Volt stekker van de TV eens om.
Moderator ceesv Geplaatst: 16 september 2021 Moderator Geplaatst: 16 september 2021 Lijkt erop dat je kabel niet potentiaal vrij is. Je voeding schakelt in protectie. Zitten de andere apparaten met een randaarde stekker wel geaard aangesloten? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blitz10 Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Geplaatst: 16 september 2021 Bedankt voor de tip, maar helaas
blitz10 Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Geplaatst: 16 september 2021 Zojuist, ceesv zei: Lijkt erop dat je kabel niet potentiaal vrij is. Je voeding schakelt in protectie. Zitten de andere apparaten met een randaarde stekker wel geaard aangesloten? Ja, zijn op een stekkerdoos met randaarde aangesloten
Moderator ceesv Geplaatst: 16 september 2021 Moderator Geplaatst: 16 september 2021 Wanneer je met een universeel meter tussen de tv en de antennekabel meet zal je 110 volt wisselspanning meten,dat komt uit het netfilter wanneer de aarding niet in orde is. Maar waarom sluit je niet eerst de kabel aan en daarna de tv aan? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blitz10 Geplaatst: 16 september 2021 Auteur Geplaatst: 16 september 2021 Kabel eerst aangesloten, dan pas tv aan. Het gaat enkele min goed, dan gaat de tv naar standby, waarna als ik dan de tv van standby opstart, deze meteen weer naar standby gaat
Moderator ceesv Geplaatst: 16 september 2021 Moderator Geplaatst: 16 september 2021 Lastig, zijn het mantelstromen in je antennekabel? Is het de speelgoed trein van je buurjongen? (Is al eens voorgekomen) Is het netvervuiling wanneer de liftmotor inschakelt? Hang eens een ringkern om de antennekabel, wie weet is dat de oplossing. Je kan ook een galvanische scheiding opnemen in je antenne kabel. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 Hier heb je een galvanische scheiding. In Nederland op diverse plaatsen te koop vanaf €10,42.
blitz10 Geplaatst: 17 september 2021 Auteur Geplaatst: 17 september 2021 Ok bedankt voor de tip. Heb alles aangesloten, wederom het probleem blijft bestaan. Ik heb een andere tv geïnstalleerd, met dezelfde aansluiting/ opstelling als de andere tv, hierbij heb ik geen enkel probleem. Zou er dan misschien, iets in de tv kapot zijn???????
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 Gaat die LG TV ook zonder een kabel aansluitingen naar standby uit zichzelf? Zou ik eens even testen. Coles Corner Richard Hawley
blitz10 Geplaatst: 17 september 2021 Auteur Geplaatst: 17 september 2021 LG tv gaat zonder kabel aansluiting niet naar standby
Tonskidutch Geplaatst: 17 september 2021 Geplaatst: 17 september 2021 Oké dan zou ik toch maar eens de monteur laten komen. Het mag niet zo zijn dat de TV door een verkeerd signaal of spanning zichzelf uitschakeld. Is de ethernet kabel ook aangesloten van je ziggo router? Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2021 Moderator Geplaatst: 17 september 2021 Eh, je hebt toch niet eventueel een voeding spanning op de antenne aansluiting ingeschakeld voor een actieve DVB T antenne, of per vergissing de DVB S aansluiting aangesloten op je kabel aansluiting? Dan maak je kortsluiting en kan je tv opk uitschakelen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
blitz10 Geplaatst: 17 september 2021 Auteur Geplaatst: 17 september 2021 (aangepast) Voeding spanning op de antenneaansluiting ingeschakeld Waar kan ik deze instellen, op de tv of ...... 17 september 2021 aangepast door blitz10
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen