Ga naar inhoud


Ontvangst 13.0 vanachter dubbel glas


Donkeyman

Aanbevolen berichten

Een dame in mijn dorp wil koste wat kost Rai Uno ontvangen. Ze zit in zo'n flat met bewonerscommissie en de bijbehorende regels, dus een schotel aan de gevel kan dus niet. Ik vraag mij af ik ontvangst kan creëren met een schotel achter een raam met dubbel glas. Rai Uno zit op 13.0 en de ontvangst van deze satelliet is van nature al wat zwakker dan de rest, dus vraag ik mij af of dit wel het proberen waard is.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt in de alu strip van het glas lezen of het HR+ of HR++ glas betreft. De kans is groot en ik denk dat HR+ al funest is.

 

Met ouderwets enkel glas ging het prima, dat werd op de TV torens gebruikt voor de reportage ring.

 

Ik zie dat KPN inderdaad Rai Uno aanbiedt, zelfs in HD (op satelliet gecodeerd).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
17 minuten geleden, OFDM zei:

dat werd op de TV torens gebruikt

In mijn herinnering was het plexiglas in de reportagering, maar het is zeker 30 jaar geleden dat ik voor het laatst op zo een toren was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Donkeyman zei:

 Ze zit in zo'n flat met bewonerscommissie en de bijbehorende regels, dus een schotel aan de gevel kan dus niet.

 

Recht op informatievergaring en dus ook via satelliet staat in de EVRM. De EVRM gaat toch echt voor een bewonersvereniging. Laat het op een rechtszaak uitdraaien dan zul je zien wie er aan het langste eind trekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zal de rechter vermoedelijk oordelen, in een zitting, dat er genoeg alternatieven zijn om Rai Uno te kunnen kijken.

Is in andere zaken zo geoordeeld.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit ga je verliezen… De RAI Uno is via de kabel providers te ontvangen. De VVE kan zonder meer eisen dat er aan de zichtzijde (straatkant, publieke toegang) geen schotel geplaatst mag worden. Meestal ook opgenomen in de VVE statuten (en die moet je tekenen).. Je hebt al getekend vooraf dus het verdrag van Rome gaat je niet redden. Sterker nog: als je exotische sat zou willen zien vanwege je culturele achtergrond dan kom je nog niet voorbij de VVE…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, OFDM zei:

Ik zie dat KPN inderdaad Rai Uno aanbiedt, zelfs in HD (op satelliet gecodeerd).


Bij RAI Uno via een Nederlandse provider geven ze niet alle programma's door.
Satelliet blijft dus m.i. de voorkeur, met een Tivùsat kaartje/ontvanger kan je alles in HD kijken en veel meer zenders, ook zenders in UHD. Gewoon in Nederland verkrijgbaar. Een beetje satelliet shop verkoopt dat wel.
Of richt je antenne op 5W en koop een multistreamontvanger dan is geen kaartje nodig, er zijn daar echter al veel Italiaanse zenders verhuist naar 9E, je hebt geen garantie dat de RAI dat niet gaat doen. En waarschijnlijk (zeker achter glas) nog moeilijker te ontvangen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dubbel glas bij mij totaal geen signaal doorliet. En ik kan niks ontdekken of het HR o.i.d. is.

Hotbird kan je m.i. makkelijk met een vlakantenne ontvangen en die vallen dan veel minder op. Er zijn zelfs satellietantennes in de vorm van een lamp of stoel.

Of regel een VPN naar Italië en kijk naar Rai Play.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, minplus zei:

Als ze een balkon op het zuiden heeft

In dat geval zou het dan inderdaad een interessante optie zijn !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mereltje zei:

Of een abo bij kpn

 

Op die locatie komt de koperen lijn niet verder dan 6 Kbs.

15 uren geleden, OFDM zei:

Je kunt in de alu strip van het glas lezen of het HR+ of HR++ glas betreft. De kans is groot en ik denk dat HR+ al funest is.

 

Met ouderwets enkel glas ging het prima, dat werd op de TV torens gebruikt voor de reportage ring.

 

Ik zie dat KPN inderdaad Rai Uno aanbiedt, zelfs in HD (op satelliet gecodeerd).

Het is een gebouw van hooguit 10 jaar oud, dus het zal wel HR++ zijn. Vreemd genoeg is de snelheid over de koperen lijn daar minimaal.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, minplus zei:

Als ze een balkon op het zuiden heeft zijn er veel mogelijkheden. Maar dat zal wel niet.

Balkon is op het noorden, daar heb je in alle opzichten helemaal niets aan.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, ceesv zei:

In mijn herinnering was het plexiglas in de reportagering, maar het is zeker 30 jaar geleden dat ik voor het laatst op zo een toren was.

Ik kan het in mijn herinnering nauwelijks voorstellen dat het plexiglas is geweest. Dat verschil zie je toch?

11 uren geleden, Alex1970 zei:


Bij RAI Uno via een Nederlandse provider geven ze niet alle programma's door.
Satelliet blijft dus m.i. de voorkeur, met een Tivùsat kaartje/ontvanger kan je alles in HD kijken en veel meer zenders, ook zenders in UHD. Gewoon in Nederland verkrijgbaar. Een beetje satelliet shop verkoopt dat wel.
Of richt je antenne op 5W en koop een multistreamontvanger dan is geen kaartje nodig, er zijn daar echter al veel Italiaanse zenders verhuist naar 9E, je hebt geen garantie dat de RAI dat niet gaat doen. En waarschijnlijk (zeker achter glas) nog moeilijker te ontvangen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dubbel glas bij mij totaal geen signaal doorliet. En ik kan niks ontdekken of het HR o.i.d. is.

Hotbird kan je m.i. makkelijk met een vlakantenne ontvangen en die vallen dan veel minder op. Er zijn zelfs satellietantennes in de vorm van een lamp of stoel.

Of regel een VPN naar Italië en kijk naar Rai Play.

Is dat niet alles doorgeven vanwege de deels gecodeerde, deels FTA transponder of andere reden?

 

Dus geen signaal met dubbelglas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...