Con Geplaatst: 28 september 2021 Geplaatst: 28 september 2021 Sinds héél kort, wanneer ik mijn tablet open doe val Google home uit. Ik kan dan wel Google home activeren maar bij een volgende poging van mijn tablet is het weer het zelfde. Ik heb een nieuwe Experiabox en ben bang dat hij aan zijn top zit wat cliënts betreft maar zoek zekerheid. Het modem is een Sagemcom F5359, volgens mij een V12. Ik heb mijn tablet een vast IP gegeven maar dat maakt niet uit. 15 IP-adressen van 1 tot 100 (192.168.2.1-100) in gebruik en 12 IP adressen van 100 tot 254. Iemand enig idee? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 @Con, Alles wat aangesloten is laten zitten, m.a.w. geen stroom eraf !!!! Quote Ik heb mijn tablet een vast IP gegeven maar dat maakt niet uit. Wat je verder hebt aangesloten moet je eigenlijk IP wat dat heeft weten ! Dat kan je controleren of er iets is veranderd, als je het wat hier onder staat probeert : Quote Ik heb een nieuwe Experiabox en ben bang dat hij aan zijn top zit wat cliënts betreft maar zoek zekerheid. Het modem is een Sagemcom F5359, volgens mij een V12. Van deze twee een harde reset proberen, dus de stekker uit het stopcontact. Kan zijn voor een tijd van 5 minuten en in sommige gevallen van een uur voor de stekker weer in het stopcontact te steken ! Succes, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
D-box Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 Ik heb de V10 van KPN, als ie rechtop staat in zn standaard zie je aan de rechterkant een knop met een rondje met een streep er doorheen, daar moet je op drukken, pas na 20 minuten (als alle lampjes branden) kan je m weer opstarten. als je weer naar YouTube wil kijken moet je wel je account kiezen. 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Zilverster Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 @D-box, Je hebt een andere optie die zal kunnen werken ! Wat ik hier boven heb beschreven is een echte reset, gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
D-box Geplaatst: 4 oktober 2021 Geplaatst: 4 oktober 2021 Hoi Zilverster, ik heb het ook wel eens meegemaakt, ik heb toen de aanwijzingen van KPN opgevolgd en dat werkte perfect. Let wel dat ik een andere router dan Con heb, hij heeft de V12 en ik heb de V10 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Zilverster Geplaatst: 11 oktober 2021 Geplaatst: 11 oktober 2021 @Con, Heb jij het probleem inmiddels opgelost ? Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Con Geplaatst: 16 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 16 oktober 2021 Sorry voor de late reactie. Ik zie nu pas de reacties. @Zilverster Ik neem aan dat je een met een "harde reset" niet bedoeld met naar de fabrieksinstellingen? Gewoon aan en uitzetten middels de voedingsadapter. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 16 oktober 2021 Geplaatst: 16 oktober 2021 @Con, Quote Gewoon aan en uitzetten middels de voedingsadapter. Inderdaad het laatste, de stekker uit het stopcontact. Vaak kun je hem 5 minuten later de stekker weer terug in het stopcontact stoppen zodat hij weer opstart. Ik heb wel eens meegemaakt dat je soms een uur moest wachten. Met de optie fabrieksinstellingen ben je door je zelf ingevoerde gegevens kwijt ! Alles wat er op aangesloten is laten zitten en aanlaten staan ! Hier alle 2 van het net : Na 5 minuten opstarten. Het modem is een Sagemcom F5359, volgens mij een V12 vertelde jij, ik ga er vanuit dat je die eerst hebt gebruikt. Als die weer helemaal is opgestart kan je verder de Experiabox opstarten. De nieuwe Experiabox gebruik je waarschijnlijk als hoofd, deze zal ik dan als laatste opstarten. Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Con Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2021 Nee hoor, de V12 is een Sagemcom F5359. Boeiend, zette hem net uit en Google Home ging nog 3 minuten verder met muziek. Zit waarschijnlijk een stream buffer in. ik wacht even een 1/2 uurtje. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2021 Het mocht niet baten maar... Als ik mijn (Windows) tablet opnieuw opstart dan krijg ik eerst van Google Home een geluid te horen. Wanneer Windows weer in de lucht komt gaat het mis. Blijkbaar streamt mijn tablet naar Google Home maar waar je dat kunt vinden en uitzetten in Windows is mij een raadsel. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 17 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 17 oktober 2021 Ik ben erachter wat de veroorzaker was. Ik heb bluetooth op mijn tablet uitgezet en het probleem was weg. Maar wél vreemd natuurlijk dat Windows spontaan loopt te klieren (streamen) naar Google home. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Zilverster Geplaatst: 18 oktober 2021 Geplaatst: 18 oktober 2021 @Con, Quote Blijkbaar streamt mijn tablet naar Google Home maar waar je dat kunt vinden en uitzetten in Windows is mij een raadsel. Quote Maar wél vreemd natuurlijk dat Windows spontaan loopt te klieren (streamen) naar Google home. Quote Ik ben erachter wat de veroorzaker was. Ik heb bluetooth op mijn tablet uitgezet en het probleem was weg. Het zoeken naar de oplossing blijft altijd bestaan ............. PM Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Con Geplaatst: 18 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2021 (aangepast) 2 uren geleden, Zilverster zei: @Con, Het zoeken naar de oplossing blijft altijd bestaan ............. PM Gr. Zilverster. Bedankt, jouw tip om op mijn tablet/laptop bij apparaten Google Home uit te zetten was de tricker. Mijn dank is weer overbelast. Kan alleen dit topic niet op opgelost zetten. Maar dit geheel terzijde...😁 18 oktober 2021 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Oplossing Zilverster Geplaatst: 18 oktober 2021 Oplossing Geplaatst: 18 oktober 2021 @All, PM verkeer Zilverster en Con : -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- > Zilverster Gereageerd: 4 uren geleden @Con, Probeer het volgende eens als je veel tijd over hebt 😁 : Ga op de Tablet naar de google home app, daar zie je alle apparaten die gekoppeld zijn aan je google home. Die moet je allemaal verwijderen en opnieuw koppelen, want waarschijnlijk zit het probleem in een IP adres. Begin met het nieuwste apparaat als eerste te koppelen om te zien of daar een software probleem in zit, dat kan nog wel eens voor komen met nieuwere apparaten. Ook is het belangrijk om alle apparaten op hun laatste software te laten draaien. Vervolgens kijk je bij elk gekoppeld apparaat of het probleem wat je ondervind opgelost is of niet. Of laat ik het anders zeggen of dat het probleem terug is gekomen of juist niet. Wanneer het een ip conflict is zou je dit handmatig kunnen oplossen door het ip te veranderen. Veel al hebben mensen veel Philips lampen en andere zooi er op zitten, waardoor het problemen met het uit delen van het ip adres kan opleveren. Mijn eerste vermoeden is dus dat er een dubbele ip word uit gegeven waardoor de home in de war raakt en gaat rebooten. Het lijkt me sterk dat hij aan de max is van gekoppelde apparaten. Mijn tweede idee is dat de software op jou nieuwe apparaat en of tablet niet up-to-date is. Of dat er naar een update er iets fout is gegaan. Dit zijn de dingen die veel al problemen veroorzaken in mijn ervaring met google home. Gr. Zilverster. Quote Con Gereageerd: 2 uren geleden V.I.P. Top. Ik had eerst bluetooth uitgezet op mijn tablet/laptop. Toen ik deze weer inschakelde viel Google home weer uit. Nu heb ik Google Home kunnen vinden en deze koppeling verwijderd. Nu werkt alles perfect. Kortom, weer zéér bedankt. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- <<<<<<<<< Gr. Zilverster. You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.
Beheerder Michel Geplaatst: 19 oktober 2021 Beheerder Geplaatst: 19 oktober 2021 13 hours ago, Con said: .Kan alleen dit topic niet op opgelost zetten. Maar dit geheel terzijde...😁 Dat komt omdat je je eigen reactie als beste antwoord gemarkeerd hebt 🙃 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen