Zunigkyk Geplaatst: 9 oktober 2021 Geplaatst: 9 oktober 2021 Het bevreemd me dat het op sta4all niet zo lijkt te spelen. Energiebedrijven die failliet gaan, contracten openbreken. Ik gooi het toch maar eens in de groep. Als je jaarcontract nu afloopt en je moet een nieuw kiezen dan blijkt al gauw dat je 2x zo veel kwijt gaat zijn. Voor een normaal huishouden is dat een calamiteit van 2 definitief kapotte wasmachines. Ik zie op Tweakers ook interessante calculaties langs komen van mensen die zonnepanelen hebben en juist extra denken te gaan verdienen via de teruglevertarieven.
Tonskidutch Geplaatst: 9 oktober 2021 Geplaatst: 9 oktober 2021 Die energie contracten, daarmee zijn menige consumenten ermee "ingeluisd" vooral als je een zogenaamde termijn vast legt in je contract. Het heeft mij nooit niet zo geboeid maar sinds ik in de KvK sta, heeft men zo'n 20 telefoontjes per week aan het oor over energie contracten die geen mens nodig heeft. Ik heb me dus wel vaker de moeite genomen en die contracten laten toesturen zonder daarmee een contract aan te gaan. EN DUS GELEZEN. Je bent een rund als je met energie contracten stunt...! Die dergelijke overstap mogelijkheden met of zonder boete clausules in zijn eigen voordeel achtte de laatste 5 jaar, zal nu het lid op de neus krijgen. Wat natuurlijk wel positief is, dat men algemeen aan duurzaam isoleren gaat denken. Coles Corner Richard Hawley
Con Geplaatst: 9 oktober 2021 Geplaatst: 9 oktober 2021 Ik heb toevallig in september mijn 1-jarig contract verlengd met een 5-jarig contract. Let wel, alleen elektra, ik stook op propaan. En de aanbieding was niet verkeerd maar nu ben ik extra blij. Hoewel ik het idee heb dat met name de gasprijzen straf omhoog gaan. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator wiz Geplaatst: 9 oktober 2021 Moderator Geplaatst: 9 oktober 2021 laten ze dat gas maar duurder maken, dan wordt elektrisch mijn huis verwarmen en warmwater voorziening vanzelf interessanter. Dan kan ik helemaal van het gas af. VU+ Duo4kSe met VTi VU+ duo2 met VTi Triax 78, astra 1,2,3, HB
Moderator ceesv Geplaatst: 9 oktober 2021 Moderator Geplaatst: 9 oktober 2021 Iets zegt mij dat ze de electriciteitsprijs koppelen aan de gasprijs. Ook elektriciteit gaat duurder worden, er staan gigantische investeringen te wachten wanneer alles electrisch moet worden. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 9 oktober 2021 Geplaatst: 9 oktober 2021 Bij Budget energie betaal je nu bij een variabel contract Tarief: € 0,45627 / kWh Tarief: € 1,84641 / m³ Vaste contracten kun je daar al niet meer afsluiten En 1 kg gas om mee te nemen kost nu euro 1.61, in april was dit nog 1.15 1 VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: 9 oktober 2021 Moderator Geplaatst: 9 oktober 2021 De actuele prijs per kWh in Frankrijk is 37 Cent. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 9 oktober 2021 Geplaatst: 9 oktober 2021 5 uren geleden, ceesv zei: Iets zegt mij dat ze de electriciteitsprijs koppelen aan de gasprijs. Ook elektriciteit gaat duurder worden, er staan gigantische investeringen te wachten wanneer alles electrisch moet worden. Ook mijn idee naar wat ik er zo over gelezen heb. Was eigenlijk nooit anders. Net als dat de kleine man het moet gaan betalen, ook al wordt die in dit opzicht in veel andere landen minder genaaid dan hier gezien de veel lagere belasting op energie. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Mojo Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 14 uren geleden, wiz zei: laten ze dat gas maar duurder maken, dan wordt elektrisch mijn huis verwarmen en warmwater voorziening vanzelf interessanter. Dan kan ik helemaal van het gas af. Dan vergeet je waarschijnlijk dat de energiecentrales op gas werken🙄 1 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
edbe Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 als alles elektrisch wordt en iedereen aan de zonnepanelen zit dan schiet de prijs omhoog 2 x Gigablue UHD met Bigsat met (28E,23E,19E,13E) Ziggo kaart en TvVlaanderen met smargo reader
Moderator ceesv Geplaatst: 10 oktober 2021 Moderator Geplaatst: 10 oktober 2021 Nee, dan gaat het licht uit. 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
spyk Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 Gaat door het dak, alleen mijn energieleverancier adviseert om de prijs niet vast te zetten
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 (aangepast) lichte stijging gas in de winter en toch een lichte daling stroom algemeen nu september 2021 = 0,22 €/kWh en een spaarmoment / lager verbruik levert ook 8€ per maand op Nu maakt koken op inductie weer zin ! 10 oktober 2021 aangepast door Tonskidutch blauw Coles Corner Richard Hawley
Moderator ceesv Geplaatst: 10 oktober 2021 Moderator Geplaatst: 10 oktober 2021 De kale energieprijs zijn de kosten niet, maar de als maar hoger wordende belastingen en heffingen maken het astronomisch duur. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 10 oktober 2021 Geplaatst: 10 oktober 2021 Daar zou toch naar gekeken worden in de miljoenen begroting? Ja wanneer zul je vragen.......... haha Coles Corner Richard Hawley
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen