Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Op 24-2-2022 om 11:14, Sprietje zei:

Het Groningse gasveld zal weer flink open moeten. Dat is niet leuk voor de Groningers maar er zal weinig andere keus zijn. Vanwege de hoge gasprijs is er genoeg geld om de Groningers goed te compenseren voor de schade die dit teweeg zal brengen.

Een behoorlijk deel van die schade is milieuschade (o.a. bodemdaling Waddenzee), en die is onbetaalbaar en ook onomkeerbaar.

Laat de regering eerst maar eens wat doen aan die absurde energiebelastingen. Plus: momenteel verdient de schatkast extra dik aan de huidige ellende, en daar hoor je weinig over. De extreem hoge prijzen in NL kunnen niet eenzijdig geweten worden aan de internationale markt.  

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat we steeds harder tegen het probleem van de overbevolking gaan aanlopen. Per dag komen er netto 120.000 zielen bij en die willen allemaal meegenieten van onze uitbundige westerse welvaart. De meeste forumleden hier zijn nog van de generatie die is opgegroeid met de kolenkachel en ijsbloemen op de ramen. Na de intrede van de gasverwarming zijn de mensen gewend geraakt aan een luxe die misschien niet meer te handhaven valt.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overbevolking is absoluut de grootste oorzaak voor de wereldwijde verminking van het ecosysteem.

Echter, daar is momenteel weinig (meer) aan te doen, en zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

 

Een van die riemen is: bewustwording. 

Ik realiseer me nu extra hoe onverschillig er altijd met (fossiele) energiebronnen is omgegaan ( en nog steeds). Alsof die onuitputtelijk zijn en geen nevenschade opleveren.

 

Daarnaast zien we nu helaas ook, dat doemscenario's m.b.t. kernenergie(centrales) gewoon kloppen.

 

De beste route die gekozen kan worden (uit alle kwaden) is - naast bewuster en zuiniger met energieverbruik om te gaan) direct energie op te wekken (wind, zon, wellicht aardwarmte) en met die energie ook efficiënt om te springen. Indien verbruikte energie ook rest-energie produceert: gebruiken!

 

We worden op ons nummer gezet door de wegwerpmaatschappij en krijgen nu de gevolgen retour afzender.

 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Eduard07 zei:

Echter, daar is momenteel weinig (meer) aan te doen, en zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

Daar is heel heel veel aan te doen, maar dan moet je wel aan de slag. Liefst samen met alle aardkloot bewoners!

En principes loslaten omdat er nu een gas en olie crisis is zal niet de weg vooruit zijn.

Fossiele brandstoffen gebruiken moet stoppen, dus ook jouw brandstofmotor aan de kant zetten.

 

Is het al opgevallen hoe veel minder er deze weken in de weekenden gereden wordt? Tja dan loop je maar en doet je lange onderbroek aan!

Sexy wat is sexy aan Undiemeister? Niks.

 

48 minuten geleden, Donkeyman zei:

De meeste forumleden hier zijn nog van de generatie die is opgegroeid met de kolenkachel en ijsbloemen op de ramen.

 

 

Niks gas uit Groningen. Niks hout stoken. Geen hout kappen, waar halen ze het vandaan? Bolsenario, Duitsland (boktor) Canada, Alaska, Indonesie?

Honderden Miljarden staan ter beschikking om te verduurzamen in de EU.

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

je kan ook op oud frituurvet gaan rijden, dan kun je er ook iets besparen, maar niet de longen van mens en dier

 

Maar of je auto dan zo lang rijdt 🥴

 

Had vroeger een buurjongen (Jan-Gerrit) die voor zijn brommer altijd gewone benzine kocht en dat dan aanvulde met sla-olie (voor de mengsmering) want dat was veel goedkoper.

Als hij dan door de straat reed leek het net alsof er iemand pannenkoeken aan het bakken was.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Daar is heel heel veel aan te doen, (....)

 

En principes loslaten omdat er nu een gas en olie crisis is zal niet de weg vooruit zijn.

Fossiele brandstoffen gebruiken moet stoppen, dus ook jouw brandstofmotor aan de kant zetten.

 

Is het al opgevallen hoe veel minder er deze weken in de weekenden gereden wordt? Tja dan loop je maar en doet je lange onderbroek aan!

Sexy wat is sexy aan Undiemeister? Niks.

 

Niks gas uit Groningen. Niks hout stoken. Geen hout kappen, waar halen ze het vandaan? Bolsenaro, Duitsland (boktor) Canada, Alaska, Indonesie?

Honderden Miljarden staan ter beschikking om te verduurzamen in de EU.

 

Het verwijswoordje " daar" slaat op "overbevolking". 😉 "Daar" is ook wel wat aan te doen, maar dat (!) is een andere discussie.

 

Die brandstofmotor van mij staat het afgelopen jaar meer dan ooit stil en aan de kant. Afhankelijk van de bestemming levert mijn ov-kaart een leuke besparing op, want die is niet navenant duurder geworden, en de ov hier is trouwens totaal op elektrisch overgegaan.    

 

Thuis 18 graden volstaat ook. Deuren niet onnodig open laten staan en een trui aan en niks aan de hand. 

 

En met je laatste alinea ben ik het -uiteraard- 200 procent eens. Word zelf spuugzat van de idiote, kortzichtige, egoïstische claims die op Groningers wordt gelegd zoals "dan ververhuizen ze maar" of "pot met geld" en meer van die loze kreten. Uiteraard met name van zogenaamde "medelanders" die wel de lusten willen (liefst voor een habbekrats) maar niet de lasten. En per saldo draait het erop uit dat er roofbouw wordt gepleegd over andermans rug en men de Groningers vervolgens letterlijk en figuurlijk in de kou  laten staan.   

En dan heb ik het nog niet eens over de blijvende milieuschade.

 

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

 Afhankelijk van de bestemming levert mijn ov-kaart een leuke besparing op, want die is niet navenant duurder geworden, en de ov hier is trouwens totaal op elektrisch overgegaan.   

Grappig, gisteravond er hier juist over gehad hoe lang het zou duren voordat het openbaar vervoer flink duurder zal gaan worden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het deze regering menens is met de energietransitie, zouden ze de OV-tarieven eens een paar jaartjes op de nullijn moeten laten zitten.

(Net zoals de AOW . Precedentwerking, zeg maar..😉

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, gerrit B zei:

Grappig, gisteravond er hier juist over gehad hoe lang het zou duren voordat het openbaar vervoer flink duurder zal gaan worden.

 

Ik zat dit weekend in een leuk 4 sterren hotel met een prima restaurant. Vanuit het restaurant zagen we pakweg iedere 10 minuten een bus voorbij komen. De meesten volstrekt leeg.

 

Onderweg even euro-98 getankt, 35 liter voor het luttele bedrag van 82 euro 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

Overbevolking is absoluut de grootste oorzaak voor de wereldwijde verminking van het ecosysteem.

Echter, daar is momenteel weinig (meer) aan te doen, en zullen we moeten roeien met de riemen die we hebben.

 

Een van die riemen is: bewustwording. 

Ik realiseer me nu extra hoe onverschillig er altijd met (fossiele) energiebronnen is omgegaan ( en nog steeds). Alsof die onuitputtelijk zijn en geen nevenschade opleveren.

 

Daarnaast zien we nu helaas ook, dat doemscenario's m.b.t. kernenergie(centrales) gewoon kloppen.

 

De beste route die gekozen kan worden (uit alle kwaden) is - naast bewuster en zuiniger met energieverbruik om te gaan) direct energie op te wekken (wind, zon, wellicht aardwarmte) en met die energie ook efficiënt om te springen. Indien verbruikte energie ook rest-energie produceert: gebruiken!

 

We worden op ons nummer gezet door de wegwerpmaatschappij en krijgen nu de gevolgen retour afzender.

 

Degenen die op hun nummer worden gezet zijn degenen met de kleine beurs die met de rug tegen de muur staan.

 

Juist degenen met grote beurs verbruiken meer energie en kunnen de hogere tarieven moeiteloos aan.

 

NL telt alweer meer miljonairs tov vorig jaar.

  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, Gerard 76 zei:

Degenen die op hun nummer worden gezet zijn degenen met de kleine beurs die met de rug tegen de muur staan.

Je geeft een vreemde draai aan de essentie van mijn opmerking. 

Die van mij is sowieso van een heel andere dimensie.

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp wel de aanklacht van Gerard 76

 

die maakte ik zelf ook al

 

als we samen zulk een last moeten torsen, is het beter dat als samenleving te doen en dus zou het delen van de tegemoetkoming door de overheid en de staatskas inzake de energie kosten naar rato van vermogen en inkomen kunnen gebeuren.

en zeg nu niet dat ik een communist ben.

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verlaag gewoon de accijns/BTW over de 1e zeg maar 1000m3 gas en 1e 3000 KW, dan krijgt degene die zuinig aan doet met energie (veelal de mensen die het niet al te ruim hebben) het grootste voordeel en wordt de grootverbruiker extra geprikkeld om de energierekening naar beneden te brengen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 hours ago, gerrit B said:

Verlaag gewoon de accijns/BTW over de 1e zeg maar 1000m3 gas en 1e 3000 KW, dan krijgt degene die zuinig aan doet met energie (veelal de mensen die het niet al te ruim hebben) het grootste voordeel en wordt de grootverbruiker extra geprikkeld om de energierekening naar beneden te brengen.

 

To idee, 100% mee eens

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, gerrit B zei:

Verlaag gewoon de accijns/BTW over de 1e zeg maar 1000m3 gas en 1e 3000 KW, dan krijgt degene die zuinig aan doet met energie (veelal de mensen die het niet al te ruim hebben) het grootste voordeel en wordt de grootverbruiker extra geprikkeld om de energierekening naar beneden te brengen.

 

Het zou wel eens omgekeerd kunnen uitpakken. Diegenen die het niet al te ruim hebben, verbruiken vanwege slechte isolatie veel energie en hebben ook het geld niet om te investeren in energie besparende maatregelen. Je subsidieert daarmee dus degenen,  die voldoende geld hebben om dat wel kunnen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...