Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Als ze niet zeggen dat er bijbetaald moet worden dan wordt er moord en brand geschreeuwd dat ze niet gewaarschuwd zijn.

waarschuwen ze wel dan is het ook niet goed, alleen wordt hier alleen maar gewaarschuwd voor een hoog bedrag zonder duidelijk aan te geven hoe dat dan kan.

Kijk je even wat verder en je hebt een maandbedrag van 179 euro gekregen maar hebt deze maand voor 239 euro aan energie verbruikt dan moet je dus naast die 179 euro nog een keer 60 euro extra bijbetalen.

Voor sommigen kan dat een flink bedrag zijn, voor anderen een avondje zuinig aandoen in het café

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 minuten geleden, gerrit B zei:

, voor anderen een avondje zuinig aandoen in het café

Als je tegelijkertijd wat extra lang blijft hangen in het cafe, kun je thuis misschien toch nog wel wat energiekosten besparen.

En als je een extra Berenburg neemt, is een killer huis vast ook geen probleem. 😁

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe Eneco het nieuwe maandbedrag / voorschot berekend is op zijn zachtst gezegd ‘vreemd’. Ik ga van € 106.- naar € 176.- en een kennis van mij van € 85.- naar € 205.- Die logica ontgaat mij even.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De stroom word opgewekt door gasverslindende grote stoom ketels om hun stroom turbines aan te drijven met stoom.

Aangezien hier nogal veel m³ aan aardgas  doorgaat, en die prijs nogal gigantisch gestegen is, kan ik dat wel begrijpen...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien interessant voor wie het aangaat:

https://www.tubantia.nl/economie/klanten-welkom-energie-krijgen-nieuw-termijnbedrag-van-eneco-help-ik-ga-naar-631-euro-per-maand~a1fd677f/

Een van de betroffenen laat zijn voorschot bij Eneco storneren (daar heb ik nooit toestemming voor gegeven), en heeft inmiddels een goedkoper contract bij een andere leverancier.

Uit het verhaal blijkt dat eerst een deal is gesloten tussen Welkom en Eneco, en dat daarna pas Welkom failliet is gegaan. Voer voor juristen.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, boudeman zei:

Uit het verhaal blijkt dat eerst een deal is gesloten tussen Welkom en Eneco, en dat daarna pas Welkom failliet is gegaan. Voer voor juristen.

Hoe moet het dan anders als je blijvende energieleverantie wilt garanderen?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de maandbedragen plots flink stijgen is ook heel begrijpelijk.

Normaal betaal je 11 maand per jaar een vast bedrag en de 12e maand wordt de eindafrekening gemaakt en wordt bekeken of je bij moet betalen of geld terug krijgt om alle 12 maanden te betalen.

In de regel gebruik je in de zomermaanden minder energie dan in de wintermaanden hierdoor kan het maandbedrag over het gehele jaar lager blijven immers wat te te veel in de zomermaanden betaald wordt gebruikt voor de wintermaanden waar je meestal te weinig per maand betaald.

In deze situatie stap je in de winter in en kun je per maand opzeggen.

Om te voorkomen dat je na een maand gaat overstappen en nog even een flinke naheffing mag gaan betalen heeft Eneco (naar wat ik ervan heb begrepen) het maandbedrag opgetrokken naar hoeveel energie je in de winter gebruikt.

Schrikken natuurlijk maar wel wel begrijpelijk.

Zou je een heel jaar bij hun blijven dan komen echter ook vanzelf de maanden dat je minder energie gebruikt en aan het eind van de rit zal er een zak met geld overblijven als je werkelijk veel te veel hebt betaald.

Zaak is dus om niet naar het maand bedrag te gaan kijken maar naar wat je per KW stroom en m3 gas betaald en alle extra kosten.

Overstappen naar een leverancier die per maand een veel lager maandbedrag berekent maar die wel per KW en m3 duurder is kan uiteindelijk wel eens veel duurder uitpakken dan dat "dure" contract bij Eneco als blijkt dat je al die maanden te weinig hebt betaald en de 12e maand nog effe een naheffing krijgt van enkele honderden euro's.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er speelt nog iets.

Elke bonafide energie leverancier koopt de energie voor zijn vaste klanten ruimschoots voor de winter in.

Voor de Welkom klanten moet er nu extra energie ingekocht worden tegen de huidige prijzen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar kon 8% van de EU-bevolking het huis niet voldoende warm houden wegens financiële middelen. Zie hier de gegevens van Eurostat van 2020: https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20211105-1


Dat zal de komende winter dus nog wel erger worden door de hoge energieprijzen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Yeşilgöz-Zegerius VVD zei verder het ‘beeld weg te willen nemen dat de ex-klanten van Welkom Energie eind komende week geen redelijk aanbod van Eneco zullen krijgen.’ Dat laatste betwisten de klanten. Op sociale media reageren velen geschrokken of boos over de door Eneco bekendgemaakte tarieven.

Door de ACM overgeleverd aan de duurste leverancier, arme mensen. Voor die VVD vrouw zal er zeker weer een dik betaald bijbaantje in de energiesector inzitten. 

  • Bedankt 1

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, moonchild zei:

Door de ACM overgeleverd aan de duurste leverancier, arme mensen. Voor die VVD vrouw zal er zeker weer een dik betaald bijbaantje in de energiesector inzitten. 

Wat een rare insinuatie.

Hoezo "de duurste"?

Iedereen wiens contract momenteel afloopt, zit in dezelfde situatie als de ex-Welkom klanten.

Alle leveranciers zijn momenteel afhankelijk van de grillen van de wereldmarkt.

De ex-Welkom klanten zitten nergens aan vast. Ze kunnen per 1 december allemaal weg bij Eneco. Maar weet jij waar ze naartoe kunnen? 

Staat amper een aanbieder op de vergelijkingssites. 

Verder komt iedereen in aanmerking voor de afgekondigde tegemoetkoming. 

 

Heb je de prijzen aan de pomp trouwens gezien.Die gelden voor iedereen die tankt.

Aan jou de keus waar. 

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die klanten vergeten dat hun spaargeld van de afgelopen maanden bij welkom energie verloren is gegaan.

Ze betalen voor november geen gemiddelde  maar de kosten per maand tegen de nu geldende marktprijzen.

 

Ze hebben geen spaarpotje opgebouwd bij Eneco.

Verder hebben ze geen jaarcontract, maar een contract voor een maand, zoals wettelijk is vastgelegd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, moonchild zei:

Lees liever eerst de beschikbare informatie voordat je hier post. Lijkt nu op pro-Eneco propaganda. De ex welkom klanten zijn toch niet voor niks zo woest.

 

Er zijn genoeg aanbieders die nu voor 1 jaar vast 41ct kwh en 163 ct kuub gas rekenen. 

Maar jij doet vooroordelende aannames. Die Eneco informatie is mij al lang bekend, want de naaste familie zat bij WE. 

Andere aanbieders worstelen met dezelfde problematiek als Eneco, dus je opmerking hierboven slaat nergens op.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...