boudeman Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 42 minuten geleden, Tonskidutch zei: Nu is dat niet veel maar met de zorgkosten en prijsverhogingen voor levensmiddelen en Gemeentelijke Belastingen wordt het wel een lastig jaar. Ga er maar vanuit dat dit een eerste begin is. Hier in DE wordt Lagarde inmiddels Madame Inflation genoemd.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 november 2021 Moderator Geplaatst: 21 november 2021 Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag. De eerste keer door de 100 Euro grens. Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 6 uren geleden, gerrit B zei: "ik tank altijd maar voor een tientje, dus hoe duur de brandstof ook is ik betaal altijd hetzelfde" Je actieradius krimpt wel... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
gerrit B Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Dat bedoel ik dus ook je kunt wel hetzelfde willen betalen maar er zal ergens een maar achter zitten. In dit geval is het dus of simpel een graad of 2 minder warm stoken zodat je minder verbruikt of er voor zorgen dat de warmte binnen blijft en niet naar buiten vliegt. Maar bij beide zal je actieradius/comfort/kosten er anders uitzien dan voorheen. 21 minuten geleden, ceesv zei: Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag. De eerste keer door de 100 Euro grens. Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--. tank nog steeds voor onder de 1,50 per liter zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
moonchild Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 1 hour ago, ceesv said: Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag. De eerste keer door de 100 Euro grens. Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--. En dan krijg je mogelijk nog niet eens de volle 67 liter omdat het koud weer is. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: 21 november 2021 Moderator Geplaatst: 21 november 2021 De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt. Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Dan moet je weten wat de temperatuur van de vloeistof in de tank is en met welke temperatuur het in je tank komt Is het kouder dan krimpt de vloeistof en zet weer uit als het warmer wordt. Dus komt de vloeistof uit de grond met 8 graden en zet het pas in je tank uit naar de omgevingstemperatuur dan tank je meer dan de meter aangeeft. Komt het uit de grond met 8 graden, wordt het in de pomp zelf al opgewarmd naar 20 graden en krimpt het in je tank weer naar omgevingstemperatuur dan tank je minder dan de meter aangeeft. Maar verwacht dat pomp eigenaren en het ijkwezen daar wel trucjes voor hebben om dit zoveel mogelijk kloppend te krijgen of in ieder geval dat de pomphouder er niet slechter van wordt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Ik betaal al een jaar of 50 teveel aan de pomp. Behalve de keren dat ik in Luxemburg takte, lang geleden.😁 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
theparasol Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Met een delta van 20 graden is het op 50 liter een 1 liter verschil. Dus waar hebben we het hier over.
minplus Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Op een tankbeurt van 40 liter scheelde het toen 15 gulden. Was voor ons een dag vakantie. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
gerrit B Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 21 minuten geleden, theparasol zei: Met een delta van 20 graden is het op 50 liter een 1 liter verschil. Dus waar hebben we het hier over. Bijna 20 km verder rijden voor hetzelfde geld. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Sprietje Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 (aangepast) Dan moet ik nog maar een tijdje blijven aan de Costa Calida want ik betaal nog steeds maar € 1,399 voor de E95, bijna 60 Eurocent goedkoper dan in Nederland. 21 november 2021 aangepast door Sprietje
gerrit B Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 stuur even 1000l diesel op, heb ik tot het eind van het jaar voldoende 😁 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
moonchild Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 3 hours ago, ceesv said: De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt. Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg. Bij een "15 graden pomp" krijg je bij een brandstoftemeratuur onder de 15 graden dus minder brandstof. Maar als de geleverde hoeveelheid op zou warmen tot 15 graden dan klopt de hoeveelheid weer precies. In de winter kun je dus beter bij non"15 graden"pompen tanken en in de zomer net andersom 3 hours ago, ceesv said: De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt. Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg. Bij een "15 graden pomp" krijg je bij een brandstoftemeratuur onder de 15 graden dus minder brandstof. Maar als de geleverde hoeveelheid op zou warmen tot 15 graden dan klopt de hoeveelheid weer precies. In de winter kun je dus beter bij non"15 graden"pompen tanken en in de zomer net andersom VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
gerrit B Geplaatst: 21 november 2021 Geplaatst: 21 november 2021 Dacht dat de meeste brandstoftanks bij benzine stations zo'n 6m diep onder de grond liggen en dat daar zon en kou nagenoeg geen vat op heeft. Tank je kleine beetjes dan kan de brandstof in de pomp opwarmen/afkoelen maar wat rechtstreeks uit de tank zelf komt zal volgens mij vrijwel altijd dezelfde temperatuur hebben. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen