Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 Nu is dat niet veel maar met de zorgkosten en prijsverhogingen voor levensmiddelen en Gemeentelijke Belastingen wordt het wel een lastig jaar.

 

Ga er maar vanuit dat dit een eerste begin is. Hier in DE wordt Lagarde inmiddels Madame Inflation genoemd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag.

 

De eerste keer door de 100 Euro grens.

Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gerrit B zei:

"ik tank altijd maar voor een tientje, dus hoe duur de brandstof ook is ik betaal altijd hetzelfde"

Je actieradius krimpt wel...

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik dus ook je kunt wel hetzelfde willen betalen maar er zal ergens een maar achter zitten.

In dit geval is het dus of simpel een graad of 2 minder warm stoken zodat je minder verbruikt of er voor zorgen dat de warmte binnen blijft en niet naar buiten vliegt.

Maar bij beide zal je actieradius/comfort/kosten er anders uitzien dan voorheen.

21 minuten geleden, ceesv zei:

Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag.

 

De eerste keer door de 100 Euro grens.

Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--.

tank nog steeds voor onder de 1,50 per liter

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ceesv said:

Het was mij tot deze week nog niet gelukt, maar afgelopen donderdag was dan toch een historische dag.

 

De eerste keer door de 100 Euro grens.

Een tank diesel , 67 liter voor € 106,--.

En dan krijg je mogelijk nog niet eens de volle 67 liter omdat het koud weer is.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt.

Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je weten wat de temperatuur van de vloeistof in de tank is en met welke temperatuur het in je tank komt

Is het kouder dan krimpt de vloeistof en zet weer uit als het warmer wordt.

Dus komt de vloeistof uit de grond met 8 graden en zet het pas in je tank uit naar de omgevingstemperatuur dan tank je meer dan de meter aangeeft.

Komt het uit de grond met 8 graden, wordt het in de pomp zelf al opgewarmd naar 20 graden en krimpt het in je tank weer naar omgevingstemperatuur dan tank je minder dan de meter aangeeft.

Maar verwacht dat pomp eigenaren en het ijkwezen daar wel trucjes voor hebben om dit zoveel mogelijk kloppend te krijgen of in ieder geval dat de pomphouder er niet slechter van wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, ceesv said:

De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt.

Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg.

Bij een "15 graden pomp" krijg je bij een brandstoftemeratuur onder de 15 graden dus minder brandstof. Maar als de geleverde hoeveelheid op zou warmen tot 15 graden dan klopt de hoeveelheid weer precies.

 

In de winter kun je dus beter bij non"15 graden"pompen tanken en in de zomer net andersom ;)

3 hours ago, ceesv said:

De pomp is bij 15 graden vloeistof temperatuur geijkt.

Ik stond er tijdens het tanken naar te kijken, de sticker van het ijkwezen, en vroeg mij af of ik bij een lagere temperatuur meer of minder brandstof kreeg.

Bij een "15 graden pomp" krijg je bij een brandstoftemeratuur onder de 15 graden dus minder brandstof. Maar als de geleverde hoeveelheid op zou warmen tot 15 graden dan klopt de hoeveelheid weer precies.

 

In de winter kun je dus beter bij non"15 graden"pompen tanken en in de zomer net andersom ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dacht dat de meeste brandstoftanks bij benzine stations zo'n 6m diep onder de grond liggen en dat daar zon en kou nagenoeg geen vat op heeft.

Tank je kleine beetjes dan kan de brandstof in de pomp opwarmen/afkoelen maar wat rechtstreeks uit de tank zelf komt zal volgens mij vrijwel altijd dezelfde temperatuur hebben.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...