Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

ik tank ong. al 20 jaar over de grens, eerste jaren in Riemst bij Maastricht over de grens.

nu al jaren op Herzogenrath bij Kerkrade over de grens.

2 x Gigablue UHD + 1x  Formuler Z11 Pro Max

Bigsat met 28E,23E,19E,13E,9E,5E,1W,5W 

[Wavefield T90 staat te koop]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Duitse vrienden tanken al niet meer in hun eigen woonplaats omdat door de Nederlandse prijzen de prijzen bij hun aan de grens ook flink gestegen zijn.

Vandaar dat ze nu zelf 20 km verderop in Duitsland tanken omdat het daar volgens hun weer goedkoper wordt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels twee maanden kunnen vergelijken wat (bij)verwarmen met airco oplevert. Uiteraard is de luxe in huis iets verminderd maar met name bijverwarmen geeft ‘s morgens nog wel enige luxe. De ketel start en kort daarna begint de airco met zijn klusje. Dat gaat overigens lekker rap. Ik heb de aansturing mede afhankelijk gemaakt van een minimale buitentemperatuur van +3 gr. Bij lagere temperaturen is het rendement lager en kan de airco in storing vallen. Dat wordt hiermee voorkomen. Domoticz klaart voorlopig de aansturing naar tevredenheid. Als er iemand onder de airco zit dan laat ik het zwenken van de vaan achterwege.

In twee maanden heb ik zo nu ruim 210 m3 bespaart en de extra verbruikte kWh’s zijn zeer beperkt verhoogd. Ik ben er zeer tevreden over. Ik ben benieuwd naar iedere volgende maand.

  • Like 2

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, John van Dreumel zei:

In twee maanden heb ik zo nu ruim 210 m3 bespaart

ben je al twee maanden aan het (bij)verwarmen?

zo zeg!

 

elke manier van besparen is gunstig voor die energie rekening (explosie) per maand

ik krijg nog een airco van een kameraad aankomende lente maar ik weet niet of die met 500kWh me gaat helpen voor het omlaag brengen van m'n rekening :whistle:

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt 100% als je het vergelijkt met de diverse typen kolen waar we er ook hier nog wat centrales voor (en een paar net gebouwd) hebben en bij de buren veel staan (steenkool, bruinkool). Het stoken op biomassa wat gebeurt en gesubsidieerd werd/wordt is dikke nep.

Daarom moet de kleine man in ons landje voor veel (voor hen onbetaalbaar) geld van het gas af.

Logisch toch?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, maak je borst dan maar nat met de nieuwe minister van Klimaat en Energie.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en wat dacht je van Hugo Minister voor Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar kan ik (nog) geen oordeel over vellen.

Hij heeft in Rotterdam als wethouder veel goed gedaan en is daar uitgeroepen als Rotterdams politicus van het jaar, dat zal wel niet voor niets zijn geweest.

Bij Hugo ook niet tot in de treuren uitgekauwde/geplozen zinnen welke vooraf zijn bedacht en waarvan het lijkt alsof er een hele denktank al weken mee bezig is geweest hetgeen bij Rob Jetten wel het geval is.

Denk dat het ook niet eenvoudig is geweest om zich de rol van corona minister eigen te maken. Zegt de een het ene, de ander het andere en komen we gezamenlijk tot een besluit om iets op die manier te doen maar krijgt hij alleen de schuld als het uiteindelijk toch anders blijkt te zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik houd al lang regelmatig ons energieverbruik bij. Tot voor kort was ons jaarlijks electriciteitsverbruik over een periode van zo'n 20 jaar tamelijk constant. D.w.z. dat alle energiesparende maatregelen (m.n. LED) teniet gedaan zijn door aanschaf van meer apparatuur. Vervanging van onze oude door een nieuwe energiezuinige diepvriezer was niet zichtbaar in het verbruik.

Echter in 2021 hebben we onze oude wasmachine en droger vervangen door nieuwe. Vrouwlief was in eerste instantie ontevreden, want wassen en drogen duurden nu heel veel langer. In plaats van 2 wassen op een dag, kan er nu nog maar 1. Echter, nu zie ik voor het eerst een verlaging van electriciteitsverbruik. Op jaarbasis zo tussen 10-15%.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zoiets als slow cooking?

😁

 

Maar je hebt gelijk bezuinigen levert bij verbruiksgoederen zoals energie wat op => resterend geld om mooie dingen te doen.

Dat niemand dat niet snapt?

9 minuten geleden, boudeman zei:

D.w.z. dat alle energiesparende maatregelen (m.n. LED) teniet gedaan zijn door aanschaf van meer apparatuur.

je schrikt toch wel even als je achter op de AVreceiver kijkt wat die verbruikt

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

Denk dat het ook niet eenvoudig is geweest om zich de rol van corona minister eigen te maken. Zegt de een het ene, de ander het andere en komen we gezamenlijk tot een besluit om iets op die manier te doen maar krijgt hij alleen de schuld als het uiteindelijk toch anders blijkt te zijn.

Dat gezegd hebbende, heb ik toch twijfels over zijn manager-kwaliteiten.

Je mag toch van iemand met een onderwijsopleiding strakke planning en pro-activiteit verwachten. De kern van goed onderwijs is juist dat: plannen en vooruitzien en op tijd bijsturen.

Bij Hugo zie ik alleen maar iemand die niet (tijdig) plant, overal te laat mee is (ad hoc beslissingen), niet leert van eerder gemaakte fouten  en uiteindelijk met veel meer "onvoldoendes" komt te zitten dan nodig was geweest.

Ben daarom extra benieuwd of Ernst Kuipers ons beter uit de crisis kan leiden, want die doet niks anders dan plannen en pro-actief denken.

 

Jetten zal het nog moeilijk krijgen als hij moet onderhandelen en samenwerken met partijen die hij van zich heeft vervreemd.

 

Maar voor elke minister geldt, dat hij bovenal manager moet zijn. En uiteindelijk zijn/haar ministerie naar zijn/haar hand moet zetten, en niet andersom.

Te vaak krijgen we de indruk, dat topambtenaren de ministers in hun macht hebben, en niet andersom. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we de politieke discussie laten voor wat het is en terug keren naar de prijs explosie-energie rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...