Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten


De afgelopen 2 winters was ik door omstandigheden wel thuis maar nu zit ik alweer vanaf 1 oktober in Spanje en ga pas 1 april terug.

Dus voor mij zou het niet al teveel uitmaken.

Begin oktober gaan wij bij leven en welzijn weer voor 6 maanden naar Spanje dus ook dan zal ik van de hoge energieprijzen niet al teveel last hebben.

 

Het ging mij meer om of ik nu 1 jaar vast neem of het flexibele contract afsluit en ik denk het laatste.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Jürgen zei:

De afgelopen 2 winters was ik door omstandigheden wel thuis maar nu zit ik alweer vanaf 1 oktober in Spanje en ga pas 1 april terug.

Dus voor mij zou het niet al teveel uitmaken.

Begin oktober gaan wij bij leven en welzijn weer voor 6 maanden naar Spanje dus ook dan zal ik van de hoge energieprijzen niet al teveel last hebben.

 

Het ging mij meer om of ik nu 1 jaar vast neem of het flexibele contract afsluit en ik denk het laatste.

 

Als je toch de dure periode elders gaat verblijven kun je net zo goed van het goedkopere vaste tarief gebruik gaan maken, dus voor de laagste kosten gaan, dus 1 jaar vast, bedenk dat energie niet echt goedkoper zal gaan worden (en als je de dagprijs moet gaan betalen...) mede dank zij de energietransitie en Poetin...en wordt het echt goedkoper dan kun je deze zomer altijd nog besluiten om per prolongatiedatum over te stappen...

  • Like 1

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik krijg op de slimme meter ( LoL) te zien wat ik verbruik en krijg maandelijks ook een pdf van de Leverancier.

Met die kennis over meerdere voorgaande jaren in een Excel tabel kan ik natuurlijk ook een "voorspelling doen" wat het 1 jarig contract betekent m.b.t. de kosten. Twee tabellen vergelijken is niet lastig. Uitgangspunt 's winters thuis of 's winters in España. Met de variabele kosten en met de vaste 1 jaar contract kosten .

 

Over wereldoorlogen en dergelijke kan je niet speculeren.

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de middelen hebt en ook gemotiveerd om iets te doen aan je gasverbruik kan je grote stappen maken. In 2020 heb ik onze houten kozijnen laten vervangen door kunststof exemplaren met triple glas. Boven idem met HR++. Om subsidie te incasseren heb ik ook de vloer laten na isoleren tot boven de nieuwbouw norm.

De watertemperatuur van de CV ketel is verlaagd naar 55 gr. en de convectoren en radiatoren in de huiskamer voorzien van Climateboosters. Het afvoerkanaal van de afzuigkap heb ik voorzien van een isolerende terugslagklep. Het resultaat is ongeveer 850 m3 gasverbruik incl. koken en sanitair voor een twee onder een kap huis van 1989. Elektriciteit komt dankzij salderen voor 100% van het dak. De energierekening is een lachertje.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, Donkeyman zei:

Als je de middelen hebt en ook gemotiveerd om iets te doen aan je gasverbruik kan je grote stappen maken.

 

TOP👍

 

en niet te vergeten stijgt de verkoopwaarde van de woning ook.

42 minuten geleden, Donkeyman zei:

Elektriciteit komt dankzij salderen voor 100% van het dak.

alleen wat je hiermee bedoeld is me een beetje wazig

heb je der zonnepanelen op gelegd met subsidie?

  • Like 1

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 

TOP👍

 

en niet te vergeten stijgt de verkoopwaarde van de woning ook.

alleen wat je hiermee bedoeld is me een beetje wazig

heb je der zonnepanelen op gelegd met subsidie?

Ja, want geen btw betaald en salderen = susidie. Bij de huidige energieprijzen is de terugverdientijd nogal kort.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...