Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden, gerrit B zei:

 

Als ik daar moest wonen  dan zou ik gillend wegrennen 😵

Zoals ik al eerder zei: je kunt nou wel door willen bouwen in Nederland maar dan kom je bij 60000 per jaar uit op cellencomplexen.

 

 

 

 

 

.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Terug naar de energie prijzen!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, gerrit B zei:

Als het klopt wat men zegt

Russich leger trekt zich terug van grens Oekraine

 

dan zou je mogen verwachten dat de prijzen voor energie ook gaan dalen.

Als Rusland (politiek) gas terugneemt, willen wij dat ook in de prijzen....🤔

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, gerrit B zei:

Waarom moet ik meebetalen aan jouw te dure huurwoning?

Feit is wel dat door al die subsidies (hypotheek rente aftrek, huursubsidie en al die andere toeslagen) de prijzen alleen maar stijgen en een ieder steeds maar meer moet betalen.

Ik betaal alles zelf. Mijn huurwoning is zeker niet te duur. Ik hoest het allemaal zelf op.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verzoek was, terug te keren in dit onderwerp naar energieprijzen!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ceesv zei:

Het verzoek was, terug te keren in dit onderwerp naar energieprijzen!

Ja, goed idee. Gelukkig heb ik een nieuw huis waardoor het verbruik al een heel eind naar beneden gaat.

Hopen dat de panelen straks doen waarvoor ze er liggen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunststof kozijnen met dubbel of triple glas zijn ook goed merkbaar in het verbruik.

Ik zie heel wat projectjes kozijnvervangingen in mijn omgeving momenteel. Bij huizen gebouwd in de jaren 60/70. 

En zonnepanelen ook. 

Moet zeggen dat die kunststof kozijnen best wel meer uitstraling geven aan die huizen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunststof kozijnen kon je vroeger krijgen in wit, wit en wit. Voordeel: geen gesodemieter met verven, nadeel: geen mooie kleur optie en ze werden brosser na verloop van tijd en dan waren ze redelijk aan hun eind.

Zal nu wel heel veel beter zijn in alles. En houten kozijnen moet je goed bijhouden anders rotten ze weg, maar volledige vrijheid in kleur..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, minplus zei:

, maar volledige vrijheid in kleur..

Kunststof kozijnen zijn verkrijgbaar in vele kleuren en designs. 

Eenmaal geïnstalleerd: weinig onderhoud en voornamelijk schoonhouden. Erg gemakkelijk als het draai-kiep is op moeilijke plekken.

En qua isolatie: triple glas en diepe profielen geven extra isolatie. (En uitstraling) 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, moonchild zei:

En wat isolatie betreft? Ook uitgaande van nodige, desnoods mechanische, ventilatie.

Mechanische ventilatie is ideaal als die 's zomers ook fungeert als airco. Maar de meeste kunststofconstructies hebben ook de optie met ventilatiestroken bovenin.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Eduard07 zei:

Moet zeggen dat die kunststof kozijnen best wel meer uitstraling geven aan die huizen.

 

Pakweg 2-3 jaar terug heb ik ze overwogen. Ik wilde hetzelfde als wat ik nu in hout heb. Dus ook kiepramen en draairamen naar buiten. Daar werd al heel moeilijk over gedaan. Werd in ieder geval wel maatwerk.

 

Los van de belachelijke prijs (ik kon er 4x mijn huis voor laten schilderen) vond ik ze uiteindelijk ook spuuglelijk. Je blijft gewoon zien dat het nep is. Voor een karakteristiek huis uit 1916 domweg geen gezicht.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...