Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

47 minuten geleden, Eduard07 zei:

Kunststof kozijnen zijn verkrijgbaar in vele kleuren en designs. 

Eenmaal geïnstalleerd: weinig onderhoud en voornamelijk schoonhouden. Erg gemakkelijk als het draai-kiep is op moeilijke plekken.

En qua isolatie: triple glas en diepe profielen geven extra isolatie. (En uitstraling) 

Dubbele kierdichting en nooit meer schilderen...

aangepast door Donkeyman

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Pakweg 2-3 jaar terug heb ik ze overwogen. Ik wilde hetzelfde als wat ik nu in hout heb. Dus ook kiepramen en draairamen naar buiten. Daar werd al heel moeilijk over gedaan. Werd in ieder geval wel maatwerk.

 

Los van de belachelijke prijs (ik kon er 4x mijn huis voor laten schilderen) vond ik ze uiteindelijk ook spuuglelijk. Je blijft gewoon zien dat het nep is. Voor een karakteristiek huis uit 1916 domweg geen gezicht.

Was ook hier het punt, maar dan 30 jaar geleden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Pakweg 2-3 jaar terug heb ik ze overwogen. Ik wilde hetzelfde als wat ik nu in hout heb. Dus ook kiepramen en draairamen naar buiten. Daar werd al heel moeilijk over gedaan. Werd in ieder geval wel maatwerk.

 

Los van de belachelijke prijs (ik kon er 4x mijn huis voor laten schilderen) vond ik ze uiteindelijk ook spuuglelijk. Je blijft gewoon zien dat het nep is. Voor een karakteristiek huis uit 1916 domweg geen gezicht.

Voor een dergelijk huis is het inderdaad geen optie. Alsof je spoilers en ledlampen op een T-Ford monteert.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Donkeyman zei:

Voor een dergelijk huis is het inderdaad geen optie. Alsof je spoilers en ledlampen op een T-Ford monteert.

Er is tegenwoordig zoveel mogelijk met kunststof dat ik me niet meer kan voorstellen dat er nog huizen zijn waar kunststof geen optie zou zijn.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Eduard07 zei:

Er is tegenwoordig zoveel mogelijk met kunststof dat ik me niet meer kan voorstellen dat er nog huizen zijn waar kunststof geen optie zou zijn.

Klopt, maar dat kost wel een paar centen.

Firefox_Screenshot_2022-02-15T21-06-13.629Z.png

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, rechte hoekverbindingen en een soort van houtlook.

Ik ben er nog voor naar een fabriek in het oosten van het land geweest. En er is echt wel veel mogelijk.

 

Maar je ziet het op de plaatjes al, het is net effe te recht en te strak. Zo zien mijn houten ramen er niet uit.

 

Voor alleen de benedenverdieping kwam ik uit op 13.000 euries 🤥

 

NB: Mocht je op de kleur uitgekeken zijn dan kan je ze ook nog heel netjes met een folie laten beplakken.

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Psychosammie zei:

Voor alleen de benedenverdieping kwam ik uit op 13.000 euries 🤥

 

Er zijn inmiddels zoveel goede merken en aanbieders (ook in en vanuit Duitsland, waar kunststof kozijnen -draai/kiep en met rolluiken- al jaren gemeengoed zijn) dat er vast wel wat te shoppen valt.

De systemen dragen behoorlijk bij aan woningisolatie, en dat is mijn punt. Ook bij oudere woningen. Er zijn inmiddels zal voorbeelden genoeg van karakteristieke bouwwerken waarbij zo op het oog niet eens te zien is dat er kunststof kozijnen in zitten. De opmerking van Donkeyman herken ik niet.

 

M.i. is het een lange-termijn investering die zichzelf terugverdient in zowel energiebesparing als in onderhoud. (Nog los van moeilijke bereikbaarheid m.b.t. schilderbeurten.) 

Niet voor niks valt kunststof onder de subsidieregelingen energiebesparingen. (Niet alleen het dubbele/tripleglas isoleert veel beter, maar ook de kozijnen zelf.) 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Eduard07 zei:

De systemen dragen behoorlijk bij aan woningisolatie, en dat is mijn punt.

 

Dat was natuurlijk ook een punt van overweging. Maar met een vrijstaand huis uit 1916 met enkelsteens muur zal dat effect ook weer niet zo heel groot zijn. Er zit nu overigens dubbelglas uit 2000 in.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dat was natuurlijk ook een punt van overweging. Maar met een vrijstaand huis uit 1916 met enkelsteens muur zal dat effect ook weer niet zo heel groot zijn. Er zit nu overigens dubbelglas uit 2000 in.

'Hangt van de kwaliteit en staat af van de huidige kozijnen. Bij een goede installatie sluiten kunststof kozijnen beter af, is mijn ervaring. Vind dat er bij houten kozijnen nog aardig wat tocht naar binnen kan komen. Zelfs bij nieuwbouw jaren 80-90, pakweg.

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Eduard07 zei:

'Hangt van de kwaliteit en staat af van de huidige kozijnen. Bij een goede installatie sluiten kunststof kozijnen beter af, is mijn ervaring. Vind dat er bij houten kozijnen nog aardig wat tocht naar binnen kan komen. Zelfs bij nieuwbouw jaren 80-90, pakweg.

Toch moet je bij oude woningen oppassen met plaatsen van geïsoleerde ramen. Je loopt het risico dat lucht gaat condenseren op de muren in plaats van het glas. Dan heb je er opeens een vochtprobleem bij.

  • Like 1

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had je dat vochtprobleem dan niet altijd al maar verschuift het zich nu alleen van het glas naar de muur?

Lucht condenseert altijd op de koudste plek, zijn dat je muren na het plaatsen van isolatieglas dan zou het wel eens aantrekkelijk kunnen zijn om ook die muren te gaan voorzien van een extra jas.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Donkeyman zei:

Toch moet je bij oude woningen oppassen met plaatsen van geïsoleerde ramen. Je loopt het risico dat lucht gaat condenseren op de muren in plaats van het glas. Dan heb je er opeens een vochtprobleem bij.

En juist daarom kunnen er ventilatieroosters in de kozijnen worden ingebouwd. Zowel bij houten als bij kunststoffen. Kon altijd al. 

Daarmee is vochtophoping bij isolatieglas in huis nagenoeg uitgesloten, tenzij je alles potdicht houdt. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, gerrit B zei:

Lucht condenseert altijd op de koudste plek, zijn dat je muren na het plaatsen van isolatieglas dan zou het wel eens aantrekkelijk kunnen zijn om ook die muren te gaan voorzien van een extra jas.

de in de lucht aanwezige vochtigheid (ergo luchtvochtigheid) in de vorm van waterdamp condenseert

de lucht zelf condenseert nie

 

Maar de oppervlakte temperatuur van de omhullende wanden en/of raamopeningen dienen zodanig te zijn dat er geen condensatie kan optreden.

Dat is rekenwerk dat tegenwoordig de bouwkundige hiermee doet=> https://www.ubakus.com/nl/rc-waarde-calculator/?&d0=1.5&L0=1819064951&mid0=4037&d1=0.04&L1=1687864789&mid1=8&d2=4.5&L2=283781430&mid2=17&d3=0.05&L3=1284106646&mid3=2&d4=5&L4=1&mid4=2861&bt=1&am=48_9.5_5_NaN_NaN_NaN_c__&T_i=20&RH_i=50&Te=-5&RH_e=80&outside=0

 

Dus om je energierekening laag te houden in oude woningen is meer nodig dan een plastieken kozijn met dubbel glas. En nep glas in lood of glasroedes.

En

6 minuten geleden, Eduard07 zei:

En juist daarom kunnen er ventilatieroosters in de kozijnen worden ingebouwd.

Die ventilatie roosters zijn er om verse lucht toe te laten opdat we kunnen ademen. niet om de vochthuishouding te regelen.

Laat dat soort opmerkingen maar beter achterwege @Eduard07

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...