Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

23 minuten geleden, OFDM zei:

Dat zal zeker gebeuren maar misschien is dat nog maar het kleinste probleem. We trekken aan het kortste eind überhaupt nog aan genoeg gas te kunnen komen.


Precies. Ik ben bijzonder benieuwd wanneer wij daadwerkelijk iets gaan merken van de schaarste op de energiemarkt. Verdere verhoging van de brandstofprijzen zal er één zijn. Áls er op termijn nog voldoende brandstof zal zijn. Niemand kan voorspellen waar dit naartoe gaat.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites


36 minuten geleden, Sprietje zei:

Het Groningse gasveld zal weer flink open moeten. Dat is niet leuk voor de Groningers maar er zal weinig andere keus zijn. Vanwege de hoge gasprijs is er genoeg geld om de Groningers goed te compenseren voor de schade die dit teweeg zal brengen.

Geld is tot nu niet het grootste probleem geweest de huidige ellende voortvarend op te pakken. Het is jarenlang gesteggel tussen NAM en rijk, dure stropdassen die de schades moeten vaststellen, verschrikkelijk triest. Tot nu toe is de helft van de miljoenen opgegaan aan bureaucratie in plaats van schadeherstel! De gaskraan weer opendraaien betekent oorlog in eigen land.

 

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5231951/algemene-rekenkamer-nam-schadevergoeding-groningers

aangepast door OFDM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageer even, omdat er behoorlijk veel taxateurs en bouwkundigen als ZZP'er mee bezig waren en dat zijn niet de mannen met een stropdas en witte boord. Er is gewoon weg geen fatsoenlijk protocol voor, waar de NAM zich aan moet houden.

En wie is aandeelhouder van de NAM?

juist daar zitten de witte boorden en stropdassen.

 

had je link naar het artikel niet eerder gezien, maar dit bevestigt mijn stelling

 

het heeft overigens niets te maken met een stijgende energieprijs

 

 

 

aangepast door Tonskidutch
n.a.v. de wijziging van OFDM

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik reageer even, omdat er behoorlijk veel taxateurs en bouwkundigen als ZZP'er mee bezig waren en dat zijn niet de mannen met een stropdas en witte boord. Er is gewoon weg geen fatsoenlijk protocol voor, waar de NAM zich aan moet houden.

En wie is aandeelhouder van de NAM?

juist daar zitten de witte boorden en stropdassen.

 

 

 

 

 

Dit zijn alleen maar juristen die er op uit zijn (lees schade betalingen) om zo min mogelijk aansprakelijk te worden gesteld. Dit zijn de grote jongens met veel juridische bagage waar veel kleine afzonderlijke schuldeisers tegen over staan. 

Probleem is inderdaad dat er geen protocol is die door de politiek van te voren is bepaald waarin dit beschreven had moeten zijn. Maar wie is de grootste aandeelhouder............. tja het verhaal dat de slager weer zijn eigen vlees keurt.

 

Het is wel zo als het Rusja gas nu wordt afgesloten hoe dan verder ieder voor zich of Groningen voor Europa......

Ik weet het niet.😢

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ieder voor zich zal het niet worden. Ofschoon er ook al langer wat van die separatisten in Nederland rondlopen en schreeuwen over Nexit.

Groningen gaskraan moet dicht! Ondanks contracten die juist wegens volledig gewijzigde omstandigheden niet meer nagekomen kunnen worden.

Die gewijzigde omstandigheden zijn de aardbevingen bij het delven, dat is heel erg helder. Daar hoef ik geen paragraaf uit die juridische bagage voor gelezen te hebben. ;)

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, hugogertie zei:
15 minuten geleden, hugogertie zei:

Dit zijn alleen maar juristen die er op uit zijn (lees schade betalingen) om zo min mogelijk aansprakelijk te worden gesteld. Dit zijn de grote jongens met veel juridische bagage waar veel kleine afzonderlijke schuldeisers tegen over staan. 

Probleem is inderdaad dat er geen protocol is die door de politiek van te voren is bepaald waarin dit beschreven had moeten zijn. Maar wie is de grootste aandeelhouder...

 

En er is veel ervaring op dit gebied:

m
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, boudeman zei:

Toch maar even de tank volgegooid. De ene pomp had zijn prijs nog niet aangepast, de andere dacht daar inmiddels anders over.

Het zal mij benieuwen hoe lang het duurt voor wij 2,50 bij de pomp zien staan. Vooruitziende blik maar niet om de brandstofprijs: Gelukkig heeft Nederland allang 100 km/uur ingevoerd overdag, dat spaart toch weer wat peperdure brandstof.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, OFDM zei:

Gelukkig heeft Nederland allang 100 km/uur ingevoerd overdag, dat spaart toch weer wat peperdure brandstof.

 

Ja, en om dat te compenseren betalen we dan weer enorm veel belasting over elk litertje benzine. Want minder verbruik is minder belastinginkomsten en dat was natuurlijk niet de bedoeling.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...