Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, ceesv zei:

Een gevolg van het verkopen met verlies zal een failissement zijn.

Indien een faillissement aantoonbaar op handen zou zijn, zou - voor zover ik weet - het ACM niet gedreigd hebben met een boete.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


https://www.acm.nl/nl/publicaties/zzpers-worden-steeds-minder-lastiggevallen-met-ongunstige-energiecontracten#:~:text=Zzp’ers werden verleid om een energiecontract met zakelijke,een betere bescherming%2C bijvoorbeeld bedenktijd en lagere opzegvergoedingen.

 

maar voorheen werden juist de ZZP'ers extreem bespeeld en lastig gevallen ( vooral telefonisch ) en er zijn er meerdere die zich zelfs telefonisch een dergelijk contract hebben laten aandraaien en die doorverkopers dumpen nu alle contracten zo snel ze maar kunnen.

 

Laat je goed voorlichten en zoek bijstand betreffende de verplichtingen en rechten.

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop in ieder geval dat mijn energieleverancier stevig in de schoenen staat om aan mijn contract te houden. Ik heb een nieuw contract in juni 2021 afgesloten voor 3 jaar vast, en even gecontroleerd voor € 0,294 per kuub, en € 0,0881 per kWh.  Spekkoper dus...... gas is nu ruim € 1 per kuub..

 

Niemand weet hoelang die hoge gasprijs blijft, en dan opeens zit je voor 3-4 keer zo hoge gasprijs bij een nieuw contract.

Dus ga ik informeren over vloer- en gevelisolatie, dat scheelt altijd, denk ik.

Tevens schakel ik nu over van gas naar elektro koken, mede ook dat ik zonnepanelen heb (afgelopen jaar 600 W meer opgewekt dan verbruikt )

 

Kern energie is op deze manier steeds aantrekkelijker, aangezien zonnepanelen bij donker weer en nacht niets opbrengn, en windmolens bij geen wind ook niets doen, en niemand wil die dingen in zijn buurt.  Leuke plaats voor 1 of 2 kerncentrales helemaal onder water in het Markermeer? Veilig voor iedereen, geen last, en bij een problemen of meltdown water genoeg door de inlaatpoorten open te gooien.

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, joker55 zei:

Kern energie is op deze manier steeds aantrekkelijker

 

Ik zeg iedereen een kerncentrale in de meterkast 😄

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister mailtje gehad van mijn leverancier, ik hoef me nog niet druk te maken.

Ben nog nooit gewisseld van leverancier, misschien maar goed ook..

De prijzen van energie zijn de afgelopen tijd wereldwijd flink gestegen. Vooral gas is duurder. In kranten en op tv wordt daar veel over verteld. Wat betekent een hogere energieprijs voor jou als klant van Essent?

	 
  	Je zit goed! 	 
  	Met jouw contract zit je goed. Op dit moment is het verstandig om niets te doen. De leveringstarieven van jouw variabele contract zijn namelijk lager dan die van een nieuw vast contract.

	 
  	Wanneer wijzigen de tarieven voor mij? 	 
  	Als je een variabel contract hebt, passen we doorgaans twee keer per jaar de tarieven aan. De volgende wijziging is 1 januari 2022. Wij informeren je hier in december over.

	 
  	Compensatie vanuit de overheid 	 
  	De overheid gaat de stijging van tarieven voor een belangrijk deel compenseren per 1 januari 2022. Jij gaat hierdoor minder merken van de stijging van jouw energierekening. Binnenkort is er meer bekend over de hoogte van de compensatie.

	 
  	Meer informatie 	 
  	Wil je meer weten over de prijsontwikkelingen in de energiemarkt? Bekijk dan onze webpagina over de stijging van tarieven.

Met vriendelijke groeten,

Essent Klantenservice 

 

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, joker55 zei:

Veilig voor iedereen, geen last, en bij een problemen of meltdown water genoeg door de inlaatpoorten open te gooien.

 

Broodje aap verhaal. 

Iemand die van kernenergie totaal niets snapt. 

In zo'n havarie geval zo de ramp voor Nederland en omliggende landen niet te overzien zijn. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Tihange 1,2 of 3 een meltdown heeft, zijn behoorlijk wat mensen de pineut.

Gelukkig controleert de FANC alles tijdig en worden die reactoren vaker stilgelegd :whistle:.

Stilleggen is echter geen verbetering in de zin van renovatie.

 

Maar het voorbeeld om met behulp van kern energie iets aan die prijsstijging te doen, omlaag, zal heel erg weinig zoden aan de dijk zetten. Beslist dat de dijken het als die "nieuwe kerncentrales" er staan niet meer toereikend zijn, zoals gebruikelijk zijn voorspellingen over oceaan water stijging heel conservatief en dat blijkt maar weer. 2 meter kan het worden als de zuidpool iets sneller smelt dan eerder verwacht.

Kerncentrale onder water.

11 uren geleden, joker55 zei:

of meltdown water genoeg

 

Voor er een nieuwe kerncentrale staat en ook werkt is de energieprijs zo hoog dat we meerdere productie technieken hebben moeten staken.

 

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die stijging van 2 meter van de zeespiegel, daar gaat het KNMI uit van het allerslechste onrealistische klimaat model, iets wat door vele klimaat geleerden afgewezen wordt.

 

Wat veel meer een maatstaf is, hoeveel de zeespiegel de afgelopen jaren gestegen is. (Of hoeveel het land gezakt is, bijvoorbeeld door het oppompen van grondwater).

Deltares geeft aan dat de afgelipen 200 jaar er een stijging was van 1 tot 2 mm. per jaar.

De afgelopen 10 jaar is die jaarlijkse stijging niet veranderd, nog steeds 1 tot 2 mm.per jaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deltares heeft dat in het oog en gaan ook uit van internationale feiten en data. anno 2018 dus.

 

de afbeelding op hun website is na 2027 wel anders dan 2mm/jaar

 

Maar laat ik dat in het midden, het was een melding hedenochtend op het NOS journaal die in m'n reactie geïncorporeerd werd.

Feit is en blijft dat niemand een kerncentrale in de achtertuin wil en zeer geprefereerde locaties qua infrastructurele knooppunten zijn wegens transporten van kernmateriaal en afval alsook waar men aan het netwerk kan aansluiten niet beschikbaar. Ofschoon men weer wat spierballentaal op de plank heeft bij de coalities om procedures en inspraak te voorkomen zal Urgenda het nauw in de gaten houden.

Overigens werd Rutte er compleet op afgebrand tijdens zijn verkiezingsspeeches dat hij een Locatie voor kerncentrales had gevonden.

 

Screenshot_48.jpg

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er loopt bij Tweakers een "day ahead energie prijzen" topic.

Nogal wat links zijn nu (al ) dood, maar bij easyenergy kan je vandaag terecht.

  • De tarieven van stroom wisselen per uur en worden om 13:00 uur bepaald voor de dag erop.
  • De gasprijs wisselt per dag en wordt om 06:00 uur bepaald voor de komende 24 uur.

De grap is dat je je verbruik kunt aanpassen aan de day ahead prijs.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voorde dubbele post, maar dat heb je echt niet goed € 0,294 per kuub is de kale prijs, daar moet je wel even de heffingen etc bij opzetten dan zul je waarschijnlijk tussen de € 0,80 of 0,88 cent uitkomen zelfde geld voor de KWH dis kost ook rond de € 0,22 cent.

 

 

aangepast door ton68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De eerste energie leverancier is omgevallen.

Zij leverden hoofdzakelijk groene stroom en gas aan 90.000 klanten

Welkom Energie stopt per 1 november.

Eneco neemt de klanten over tegen een nieuw tarief.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

32 minuten geleden, ceesv zei:

Eneco neemt de klanten over tegen een nieuw tarief.

 

Ik vraag me af of nieuwe tarieven niet op gespannen voet staat met het "waarborgen van de leveringszekerheid"... tegen de afgesproken prijs.

Ik meen dat de prijsafspraken uit de oorspronkelijke contracten moeten worden overgenomen.

 

 

Als de overnemer dit nadelig vindt...: hij hoeft niet over te nemen.

 

De wet heeft een prima alternatieve oplossing: het evenredig verdelen onder alle overgebleven leveranciers.

Ieder van hun draagt dan een beetje het nadeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ceesv zei:

De eerste energie leverancier is omgevallen.

 

Het is dan ook geen energieleverancier maar gewoon ordinaire gebakken lucht handel.

 

 

24 minuten geleden, Zunigkyk zei:

Als de overnemer dit nadelig vindt...: hij hoeft niet over te nemen.

 

Gaat natuurlijk niet gebeuren. Bedrijf neemt het over maar gewoon tegen nieuwe voorwaarden en anders zoek je toch lekker zelf een leverancier?

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Het is dan ook geen energieleverancier maar gewoon ordinaire gebakken lucht handel.

En daarvoor hebben ze een paar jaar een vergunning gehad?

Het leeuwendeel van de gasprijs is ordinaire belasting. Vergeet dat niet.

Dat geld zou zogenaamd ingezet worden voor die energietransitie die maar niet van de grond komt door verkeerde zuinigheid van dit kabinet..

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...