Ga naar inhoud


Afstellen draaibare schotel, ontvanger en satfinder komen niet overeen


BrunoVP

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Sprietje zei:

D-box schreef al op 13 oktober:
Hier moet je je ontvanger op afstemmen:
Ik heb de FEC voor je opgezocht, deze is: 3/4
Als je nog meer moet invoeren is dat: DVB, QPSK.
Dit gaat dus om TVGE, Equatoriaal Guinea op de 4,8E, 12380H, symbolrate 27500

 

12380H zit ook op de Astra  op 5,0 oost maar die beam zendt uit richting Sub Sahara en kun je hier helemaal niet ontvangen. Dan kun je de schotel toch nooit 0,2 graden verkeerd afstellen. Bovendien als de schotel 0,2 graden verkeerd staat afgesteld, ontvang je deze nog steeds. Kijk maar naar de Astra 2 op 28 oost. Die bestaat uit 3 satellieten waarvan de ene op 28,2 oost staat en de andere op 28,5 oost. Dat is 0,3 graden verschil.

 

Morgen met nieuwe moed verder proberen. Hopelijk geraak ik eruit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minuten geleden, Sprietje zei:

12380H zit ook op de Astra  op 5,0 oost maar die beam zendt uit richting Sub Sahara en kun je hier helemaal niet ontvangen.

Nee niet Astra 4A maar SES5.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, BrunoVP zei:

Wat ik me wel nog herinner heb SKY gehad en meer dan 1 zender

Als het allemaal Engelse zenders waren , Astra 28,2° Oost

 

2 uren geleden, BrunoVP zei:

Zal dit morgen uitproberen. Mag ik dan nog even moeilijk doen? In welk menu plaats ik die gegevens? Of vraag ik teveel?

Vermoedelijk niet hetzelfde menu , een filmpje van mijn Samsung UE40ES5700:

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft die tv wel diseqc 1.2?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar heb ik al gekeken, maar niets kunnen terug vinden

 

Op een tv is het bijhouden van een zenderlijst al een toer,  laat staan met een draaibare antenne met vele satelliet posities.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, ceesv zei:

Daar heb ik al gekeken, maar niets kunnen terug vinden

 

Op een tv is het bijhouden van een zenderlijst al een toer,  laat staan met een draaibare antenne met vele satelliet posities.

Ben terug bezig. Als eerste wil ik nu de motor kunnen bedienen via de tv. Heb nu maar wat gekozen. Ergens op 70° oost. motor verplaatst zich. Maar terug naar Astra 28.2 daar wilt hij dan niet meer naar toe. Er is nu helaas geen zon om met een klassieke horloge pal zuid uit te richten. Maar ik heb nog een beetje geduld. Het zal wel ooit eens in orde komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Il zie het ook somber in.

Een draaibare schotel is geen ingewikkeld mechanisme, maar werkt alleen wanneer je bij de installatie de juiste volgorde van afstellen aanhoud.

En dat zie ik nog niet gebeuren.

Een tv als ontvanger is nog een extra hindernis, het gebruikscomfort is beperkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de handleiding Samsung UE46F6500 LED TV:

Instellingen Positioner: hiermee configureert u de antennepositioner.

Probeer nu

Positioner: hiermee schakelt u de besturing van de positioner in of uit.

Type positioner: hiermee stelt u het type positioner in op DiSEqC 1.2 of USALS (Universal Satellite Automatic

Location System).

Lengte: hiermee stelt u de lengtegraad voor uw locatie in.

Breedte: hiermee stelt u de breedtegraad voor uw locatie in.

Inst. lengtegraad satelliet: hiermee stelt u de lengtegraad in voor de satellieten die de gebruiker heeft

gedefinieerd.

Gebruikersmodus: hiermee stelt u de positie van de satellietschotel in op basis van elke satelliet.

Als u de huidige positie van een satellietschotel instelt op basis van een bepaalde satelliet, kan de

satellietschotel naar de vooraf ingestelde positie worden verplaatst wanneer u het signaal van die satelliet

nodig hebt.

Satelliet: hiermee selecteert u de satelliet waarvoor u de positie wilt instellen.

Transponder: hiermee selecteert u een transponder uit de lijst voor signaalontvangst.

Bewegingsmodus: hiermee selecteert u de bewegingsmodus. Maak onderscheid tussen discrete en

continue beweging.

Stapgrootte: hiermee stelt u het aantal graden in voor de stapgrootte van de schotelrotatie. Stapgrootte

is beschikbaar wanneer de bewegingsmodus is ingesteld op stapsgewijs.

Naar opgeslagen positie: hiermee draait u de schotel naar de opgeslagen satellietpositie.

Antennepositie: hiermee past u de schotelpositie van de geselecteerde satelliet aan en slaat u deze op.

Huidige positie opslaan: hiermee slaat u de actuele positie op als geselecteerde positioneringslimiet.

Installatiemodus: hiermee stelt u de limieten in voor de verplaatsing van de satellietschotel of herstelt u de

positie. Deze functie wordt voornamelijk gebruikt in de installatiehandleiding.

Positie begrenzen: hiermee selecteert u de richting van de positioneringslimiet.

Antennepositie: hiermee past u de schotelpositie van de geselecteerde satelliet aan en slaat u deze op.

Huidige positie opslaan: hiermee slaat u de huidige positie op als geselecteerde positioneringslimiet.

Positie resetten: hiermee beweegt u de schotel naar de referentiepositie.

Positioneringslimiet resetten: hiermee staat u toe dat de schotel een volledige boog maakt.

Alle instellingen resetten: hiermee worden alle satellietinstellingen teruggezet naar de beginwaarden.

Probeer nu

18 19

Zoeken naar satellietkanalen

Schermmenu > Uitzending > Kanaalinstellingen > Handmatig afstemmen

Druk op Scannen nadat u de onderstaande items hebt ingesteld.

Transponder

Hiermee selecteert u de transponder.

Scanmodus

Hiermee selecteert u de vrije kanalen of alle kanalen voor opslag.

Netwerk zoeken

Netwerk zoeken Inschakelen / Uitschakelen.

Kwaliteit signaal

Hiermee geeft u de huidige status van het uitzendsignaal weer.

Netwerknaam

Hier wordt de naam weergegeven van het netwerk dat is gevonden.

"

De informatie over een satelliet en de bijbehorende transponder kan variëren, afhankelijk van de

uitzendomstandigheden.

"

Wanneer de instelling is voltooid, gaat u naar Zoeken. Het scannen van de kanalen wordt gestart.

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Indien een ontvanger de DiSEqC 1.1-versie niet ondersteunt, maar wel DiSEqC 1.2, moet de instelling van de ontvanger worden uitgevoerd
uitgevoerd alsof hij een DiSEqC-motor heeft. Een van de te ontvangen satellieten moet worden geselecteerd samen met het continu
de drukknop voor de draairichting van de motor ingedrukt houden (Oost of West) totdat het signaal van de betreffende satelliet
in voldoende intensiteit en kwaliteit verschijnt. Stop dan onmiddellijk de rotatie en sla de gevonden positie op.
Herhaal het zoeken voor alle aangesloten LNB's (alle ingangen)

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Dit bovenstaande was een antwoord op een vraag uit 2011

DVB-S: Een Diseqc 1.2 8/1 Switch , gebruiken op een SamsungTV

Op de website van Samsung vond ik er niks over terug , vreemd !!

Wel vond ik het volgende , niet echt wat je zoekt:

https://www.samsung.com/be/support/tv-audio-video/2013-smart-tv-lnb-instellingen-voor-satelliet-ontvangst-instellen

Maar het menu kan je zowel bekijken !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkel wanneer de motor juist staat geïnstalleerd:

 

Quote

Tip:

Nooit aan lnb's werken met spanning op TV toestel: uitschakelen en stekker uit stopkontakt!
In 't kort elke satelliet individueel instellen.
1 = Astra 19.2° (fast scan list canal digitaal of TVlaanderen)
2 = Astra 23.5°
3 = 28.2 Astra & 28.5 Eurobird.
Neem zwakste transponders op beide locaties, vindt voor elk de beste positie en stel dan LNB halfweg tussen die 2 posities.
de rest dan zoals je zelf wenst.

Instellingen Positioner
Positioner: aan
dan via Gebruikersmodus:
Satelliet: Astra satelliet 19.2°E
Transponder: 11953 H SR 27500 (FTA: 3sat)
Antennepositie: kan je hier met toetsen naar Oost of West gaan? dan deze gebruiken tot je daar signaal en beeld krijgt. Heb je de goeie satelliet: beeld op 3sat dan satelliet opslaan.
Anders ga je moeten kijken waar je de (virtuele) Positioner naar oost of west kan verplaatsen.

en zo verder voor elke satelliet, hoop dat je hier mee aan de slag kan.

Bron: Jan Gruuthuse

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, cookie monster zei:

Enkel wanneer de motor juist staat geïnstalleerd:

 

Ik begin het stilaan te snappen. Wat de werkwijze betreft. Zal ook dan de nodige screenshot's van de tv maken. Maar nu eerst de zon,  Motor staat nog steeds los op de mast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, BrunoVP zei:

Motor staat nog steeds los op de mast.

Ah 😉

 

En yep , de zon die schijnt hier momenteel 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, RicardoBelli zei:

Misschien  is het handig om een foto te maken van het boekje van je tv  ,op Ceesv vraag of de tv disecq  1.2 heeft . Kijk bij de technische specificaties  .mvg Ricardo 

Ik heb maar 2 mogelijkheden in het menu van de tv: DISEqC 1.2 of USALS. DISEqC  word zelfs niet ondersteund. Vraag me niet naar het waarom.

2 minuten geleden, cookie monster zei:

Ah 😉

 

En yep , de zon die schijnt hier momenteel 🙂

Heb jij geluk. Hier grijze wolken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...