Tonskidutch Geplaatst: 23 december 2021 Geplaatst: 23 december 2021 Ik ga het nog eens nakijken inzake die CEC adressen (had ik ook eerder gelezen van jou) Het gekke is dat op de ZERO4K met VTI het inschakelen en of in standby gaan prima werkte. Met deze Ultimo4K en Openpli niet. Ik sukkel nog effe voort, het is toch vakantie/lockdown The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 23 december 2021 Geplaatst: 23 december 2021 (aangepast) 32 minuten geleden, Tonskidutch zei: ...Met deze Ultimo4K en Openpli niet.... AHA! Dan lijkt het erop dat je niet de nightly build gebruikt maar de reguliere versie. Dat maak ik ook op uit jouw screen shot van de CEC instellingen. In de 'develop' versie zie je links het fysieke CEC adres. Dat ontbreekt bij jou. Het kan natuurlijk zijn dat ze in de laatste nightly build zijn teruggegaan naar de oude CEC module. Dan zou je die versie die ik gebruik kunnen proberen. Bij mij ziet het er zo uit 23 december 2021 aangepast door Old Satterhand screenshot toegevoegd
smetje limb.BE Geplaatst: 23 december 2021 Geplaatst: 23 december 2021 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Ik ga het nog eens nakijken inzake die CEC adressen (had ik ook eerder gelezen van jou) Het gekke is dat op de ZERO4K met VTI het inschakelen en of in standby gaan prima werkte. Met deze Ultimo4K en Openpli niet. Ik sukkel nog effe voort, het is toch vakantie/lockdown verwijder het eens de cec en dan terug installeren 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Tonskidutch Geplaatst: 24 december 2021 Geplaatst: 24 december 2021 18 uren geleden, Old Satterhand zei: dat je niet de nightly build gebruikt maar de reguliere versie zal dat nog eens controleren en vervangen al naar gelang. 15 uren geleden, smetje limb.BE zei: verwijder het eens de cec dat is toch geen extra plugin? of heb ik dat niet goed gezien, Openpli 8.1 is vrij nieuw en onwennig. The Crying Cowboys Aaron Rux
smetje limb.BE Geplaatst: 24 december 2021 Geplaatst: 24 december 2021 27 minuten geleden, Tonskidutch zei: zal dat nog eens controleren en vervangen al naar gelang. dat is toch geen extra plugin? of heb ik dat niet goed gezien, Openpli 8.1 is vrij nieuw en onwennig. gewoon even naar applicatie rode toets dan terug opstarten en ga dan terug naar applicatie ...groene toets ...systeem plugins dan douwnloaden 1 1x Dreambox 900UHD OpenPLi GCC-13.2 2x TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2021 Geplaatst: 27 december 2021 Nou ik heb OpenPli develop 26-12 geprobeerd gisteren (tijdens home alone LOL ) en nu VTI 15.x, en op beiden werkt het HDMI-CEC niet meer, terwijl ik dat op de ZERO4K een paar maanden geleden netjes aan de praat had. Ik denk dat ik het HDMI board ontregelt heb met het HDMI stekkertje wisselen op de Panasonic TV. Ik zag namelijk heel kleine vonkjes overspringen tijdens het insteken van de HDMI stekker. DON'T DO THIS AT HOME. M'n kamaraad die in een studio werkt zegt dat dat wel vaker voorkomt als je geen geaarde wandcontactdozen hebt waar de apparatuur mee gevoed wordt. Ter controle heb ik dat ook met een andere receiver getest, gaat ook niet meer. The Crying Cowboys Aaron Rux
Moderator ceesv Geplaatst: 27 december 2021 Moderator Geplaatst: 27 december 2021 Misschien helpt een reset van je tv ook deze keer? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2021 Geplaatst: 27 december 2021 @ceesv Daar dacht ik ook aan maar dat heeft gisteren avond niet geholpen. Ach het zijn maar drie rode knopjes om aan of uit te zetten 😁 The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 27 december 2021 Geplaatst: 27 december 2021 @TonskidutchJij hebt ook altijd wat met die CEC 😁 Anyhow, even verder terug heb ik in een aantal posts uitgelegd hoe CEC werkt en hoe het te debuggen. Veel succes! En als je er niet uit komt hoor ik het wel.
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2021 Geplaatst: 27 december 2021 tot op het laatste loodje alles werkt nu maar de Denon staat helaas op TV ipv ULTIMO4K als die aangaat effe doorzoeken, zal wel simpel zijn The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 27 december 2021 Geplaatst: 27 december 2021 Maar ook dat is opgelost, de optische SP-DIF kabel afgekoppeld en nu zoekt het protocol alleen nog HDMI ingangen die ingeschakeld zijn. Het werkt. Ja eerder gebruikte ik die sp-dif voor de pC en netflix hetgeen nu met HDMI kabels en juiste instellingen niet meer nodig is. bedankt voor de schop onder de kont The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 28 december 2021 Geplaatst: 28 december 2021 (aangepast) relevante settings heb ik even als screenshot gemaakt ( via een AVreceiver met HDMI-cec ) Op de TV heb ik niets gewijzigd behalve de HDMI stekker zit in HDMI 2 (gemarkeerd als ARC) en op de Denon X2000 en ook op de Denon x2000 gerelateerde instellingen 28 december 2021 aangepast door Tonskidutch afbeeldingen The Crying Cowboys Aaron Rux
Old Satterhand Geplaatst: 28 december 2021 Geplaatst: 28 december 2021 23 uren geleden, Tonskidutch zei: tot op het laatste loodje alles werkt nu maar de Denon staat helaas op TV ipv ULTIMO4K als die aangaat effe doorzoeken, zal wel simpel zijn 23 uren geleden, Tonskidutch zei: Maar ook dat is opgelost, de optische SP-DIF kabel afgekoppeld en nu zoekt het protocol alleen nog HDMI ingangen die ingeschakeld zijn. Het werkt. Ja eerder gebruikte ik die sp-dif voor de pC en netflix hetgeen nu met HDMI kabels en juiste instellingen niet meer nodig is. Van je oplossing snap ik geen fluit, maar ik denk dat er iets anders aan de hand is geweest. Sinds kort claimt de Denon ook een logisch CEC adres. Dat was bij jou waarschijnlijk Tuner 1. Dus toen je ging werken met de Ultimo 4K heeft die hoogstwaarschijnlijk dezelfde naam gekozen en dan krijg je wat je hebt beschreven. Na wat powercycles en HDMI handshakes is dat waarschijnlijk vanzelf opgelost. Vergelijk dit plaatje maar eens met een eerdere versie van mijn TV. Dit krijg ik als ik Tuner 2 selecteer. Het is gewoon de overlay, in dit geval het "Smart Menu" Op 23-12-2021 om 17:04, smetje limb.BE zei: verwijder het eens de cec en dan terug installeren Nee smetje dat werkt niet, je krijgt steeds dezelfde versie hdmicec. HDMI CEC werkt nog steeds niet (goed) op de reguliere OpenPli 8.1 versies, alleen op de Develop versie.
Tonskidutch Geplaatst: 29 december 2021 Geplaatst: 29 december 2021 21 uren geleden, Old Satterhand zei: Van je oplossing snap ik geen fluit, maar ik denk dat er iets anders aan de hand is geweest. Sinds kort claimt de Denon ook een logisch CEC adres. Dat was bij jou waarschijnlijk Tuner 1. mijn Denon AVR X2000 is uit 2013 en heeft heel andere "beperkte" mogelijkheden dus het zal best dat jij die vintage AVR en de oplossing niet snapt ik begon aan deze draad een bijdrage te leveren omdat ik eerst de OpenPli 8.1 erop had waarbij volgens enkelen van de leden hier er de verkeerde versie van OpenPli ( als stable versie) door een nieuwere vervangen had moeten worden. Nu ik weer terug ben op VTI 15.x zal ik me er niet meer tussen mengen. succes The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen