bcw Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Ik ben op zoek naar een box waarmee ik Netflix kan bekijken op een TV, en die je met een afstandsbediening kunt bedienen. Kan iemand iets aanbevelen? Bedankt!
Mimisiku Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Zou dat in elk geval NIET met een ontvanger doen! Veel instelling-ellende, niet echt stabiel, traag en vaak maar 720p als maximum resolutie… Beter een Androïd IPTV kastje, Apple TV of in mindere mate een ChromeCast of FireTV stick.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 Netflix kan op verschillende apparaten. Telefoon, TV, pC, mediaplayer. Zoals ik laatst ontdekte zijn de apps voor TV echter niet "everlasting" / eeuwigdurend. Gelukkig heb ik een pC naast de TV staan en daarop draait netflix extreem veel sneller en adequater. zie afbeelding HP Slice Elite een NUC is dus ook voor andere toepassingen heel prettig Mercy Mercy Me Robert Palmer
columbo Geplaatst: 26 oktober 2021 Geplaatst: 26 oktober 2021 je kunt beter een nieuwe tv kopen ,daar zit alles al in en als de aanbieding nog geld ,dan heb je NETFLIX een maand gratis Bij LG. OLED TV,ook in duitsland vele aanbiedingen
Alverman Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 Ik doe het met een raspberry pi3 en pi4, werkt perfect, heeft uiteraard afstandsbediening. De app voor netflix is zelfs beter dan die van vtm-go, vrt.nu De pi3 zal wel niet gemakkelijk meer te vinden zijn. Is vervangen door de pi4, die kan 4K streams aan. Mocht het je interesseren stuur ik je een kleine zelfgemaakte manual op.
bcw Geplaatst: 27 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2021 Bedankt voor deze informatie. Ik heb zelf een chromecast maar ik vind dat een beetje gedoe. Toegegeven het is een ouder model, misschien is de huidige generatie beter. Het liefts had ik een doosje wat ik - net als mijn andere tuners - met een remote kan bedienen. Ik heb ooit gespeeld met een Amika A6 - dat ging redelijk. Ik heb ook begrepen dat er een combo variant is A6 combo die ook satelliet ondersteunt. Ik vroeg mij af of dit een goede keus zou zijn, en of er alternativen bestaan.
alias haha Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 Koop een Nvidia shield, dan heb je na 5 jaar nog ondersteuning met updates. Het is een vlug apparaat en is 4K, mits je tv het ook is.. Kost wel wat, maar dan heb je ook wat. 1 You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth. The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Hoppetabenjamin Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 (aangepast) Ik heb een appletv 4k ideale speler. 27 oktober 2021 aangepast door Hoppetabenjamin 2
Tonskidutch Geplaatst: 27 oktober 2021 Geplaatst: 27 oktober 2021 9 uren geleden, Alverman zei: Mocht het je interesseren stuur ik je een kleine zelfgemaakte manual op. Waarom plaats je die manual niet gewoon als pdf in een bijlage? Mercy Mercy Me Robert Palmer
bcw Geplaatst: 28 oktober 2021 Auteur Geplaatst: 28 oktober 2021 Hallo Alverman, Een Raspberry PI lijkt me leuk voor een eerste test. Ik heb RPi 4 die ik hiervoor kan optuigen. Wat moet je hiervoor installeren? En gebruik je een afstandsbediening hiervoor?
Alverman Geplaatst: 1 november 2021 Geplaatst: 1 november 2021 Hallo, Aangezien je Pi4 hebt moet de versie van de add on Repository.castagnait matrix gebruiken: Deze kun je hier downloaden: https://github.com/castagnait/repository.castagnait/raw/matrix/repository.castagnait-1.0.0.zip Groetjes
Alverman Geplaatst: 1 november 2021 Geplaatst: 1 november 2021 Ik heb een aparte afstandsbediening gekocht bij A… voor een goeie 10€, maar het zou me niet verwonderen dat de afstandsbediening van je TV gewoon je raspberry bedient. Je kunt ook je PI4 bedienen via een app op je smartphone. kun je overweg met het configureren van een raspberry ?
bcw Geplaatst: 1 november 2021 Auteur Geplaatst: 1 november 2021 Ik ga morgen eens proberen eea te installeren. Is dit een app met een grafisch interface op de TV waarmee je series etc kunt kiezen? Misschien is die handleiding handig. Ik gebruik al een aantal jaren Raspberry's maar ik benader die altijd met een ssh interface. Veel configuraiie heb ik niet gedaan - timzeon, IP adres, etc. Ik ga ervan uit dat je dan een infrarood sensor aan de Pi moet koppelen.
Alverman Geplaatst: 2 november 2021 Geplaatst: 2 november 2021 Dit is een app die je via een grafische interface op de pi4 kunt installeren. Ik zal je asap een handleiding maken en een kleine app opsturen waarmee je die grafische interface op je geheugenkaartje kunt schrijven via je PC. Zo zal je dus laatste versie van Librelec (grafische interface zoals je die noemt) kunnen unzippen op je geheugenkaartje. Dan je geheugenkaartje in je pi4 en opstarten. De afstandsbediening werkt via een usb ontvangertje dat je in je pi4 plugt.
Alverman Geplaatst: 2 november 2021 Geplaatst: 2 november 2021 Nog vergeten erbij te vermelden dat uiteindelijk Kodi op je pi4 zal staan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen