Gast Geplaatst: 24 februari 2002 Geplaatst: 24 februari 2002 Ik ben nog niet zo lang i.b.v. een decoder, dus het is nog een beetje eng allemaal! Maar ik blijf me maar afvragen wanneer heb je dus nu die z.g. "keys" nodig?? De "files" is me ondertussen wel duidelijk. Ik heb een (seca) xsat 310, en m'n goldcard draait al dik 2 weken met angelfiles, en goed ook! Bij voorbaat dank: Mark
Gast Geplaatst: 24 februari 2002 Geplaatst: 24 februari 2002 nou dit is heel simpel, we nemen in deze maar een coderingssysteem nl. SECA MEDIAGUARD. deze wisseld elke maand van "keys", nl alsvolgt; 0c- voor de volgende maand 0d- voor deze maand 0e- deze veranderd niet dit is de 'reserve key' dus in maart krijg je dus dat je decoderd gaat draaien op de 0c en je 0d geupdate wordt voor maand04. elke keer gaat dit zo door dus je hebt die van de volgende maand eigenlijk(officieel)op je kaartje staan. De eerste van de maand begint je provider deze te sturen, dit om niet reguliere kijkers toch te kunnen garanderen dat ze nagenoeg altijd een update ontvangen. Nu vraag je je, hoe kom ik dan aan deze 0c,0d en 0e key. nou deze krijg je via de informatie die op je smartcard staat, wat hier op staat en wat de verhouding is tussen de mk01(mangement keys) en ppua en je oc od 0e(ookwel operational keys genoemd) kun je even kijken bij duwgati op de site. deze staat bij "links" hier wordt alles keurig netjes uitgelegd. success en onthoudt even dat het in het begin wat zware materie lijkt allemaal maar dat komt wel goed en domme vragen bestaan niet als het maar ergens over gaat!!! mVg
harry37 Geplaatst: 24 februari 2002 Geplaatst: 24 februari 2002 En om het allemaal in de praktijk mee te maken markiemark, moet je deze week eens niets doen aan die files, wie weet gebeurt er niets (dan zaten in de files ook de maart-keys), dan moet je nog even een maand geduld hebben en dan zal je zien dat stuk voor stuk de providers opeens niet meer te zien zijn. Je kan dan nieuwe files in je GW stoppen, maar soms zijn die nog niet gemaakt. Of je bent nieuwsgierig of je die keys zelf kan aanpassen. Het is helemaal niet moeilijk om een edit programma'tje te downloaden en eens te kijken welke keys in jouw files staan. Dan ga je eens naar een site toe die keys publiceert en vergelijkt die met jouw files. En daarna pas je eens de keys aan naar de volgende maand. En dan probeer je die eens op je GW kaart. En dan blijkt alles, wat eens eng leek, opeens heel simpel.. Groeten en succes, Harry
Aanbevolen berichten