Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Codx zei:

 

Carbidschieten is juist veel gevaarlijker dan consumenten vuurwerk, dat kun je niet veilig binnen bebouwd gebied uitoefenen. Consumenten vuurwerk wel.  Het is gewoon heel simpel, dat hele vuurwerk verbod is op niks gebaseerd. Misbruik is er altijd al geweest en die groep gaat toch wel door.  Iedereen gaat nu in Belgie vuurwerk halen, de controles zijn alleen voor de buhne. Er is wel een paar honderd kilo vuurwerk in beslag genomen terwijl er miljoenen kilo's gehaald wordt. En ze gaan toch niet handhaven met oud en nieuw. 

 

Houd gewoon op met die onzin en laat iedereen z'n ding doen.   

 

 

Ik schreef: indien georganiseerd.

Waar het georganiseerd gebeurd, is alleen in het buitengebied...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, gerrit B zei:

 

Je vindt ze na oud en nieuw ook niet bij bosjes dood in de wei liggen, dus het lijkt allemaal nogal mee te vallen.

Laatst was er een buurvrouw die opmerkte dat de ganzen verschikt rondvlogen 🥴

Die was blijkbaar de laatste weken nog niet buiten geweest in het donker want die vliegen altijd al ook 's nachts.

 

Hier was Bas (ons nieuwe konijn) van net 8 weken vorige week een beetje angstig maar na een beetje training is er niets meer aan de hand en ligt hij gewoon languit in de kooi en kijkt zelfs niet meer op als er voor het huis wat knalt.

71761767_bas20dec2021.thumb.jpg.e42acbf0ee045826c1808802b1ac3cf2.jpg

Deze dus

 

 

 

Hier mag je ook binnen de bebouwde kom met carbid schieten mits de bus maar niet groter is dan 1 Liter.

Wil je een grotere bus gebruiken dan moet je een vergunning aanvragen en gaat men ook eisen stellen aan de omgeving.

 

 

 

Dieren die een hartaanval krijgen of spontaan doof worden van het geweld...

 

Paarden die uitbreken, mijn buurvrouw is er in die zin panisch voor en terecht lijkt mij.

En mij eenden en ganzen reageren er sowieso heel zenuwachtig op. Terwijl ze nog binnen zijn...

 

Siervuurwerk, oké maar geen knalvuurwerk.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-12-2021 om 23:44, Matchless zei:

Deze zieke gasten verpesten het voor iedereen die wel verantwoordelijk omgaan met deze mooie maar gevaarlijke traditie.

Dierenmishandeling , ik moet er letterlijk van kotsen !!

Echter , als zo'n knallertje afgaat wannneer de schurk die nog vast heeft ,

eigen schuld , dikke bult !! Het kan mij zelfs niet bommen , het laat mij letterlijk koud !!

Zo'n gastjes moeten zelf de volledige medische onkosten dokken voor hun verzorging !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vuurwerkverbod? Daar is hier in Baarle Nassau/ Baarle Hertog niets van te merken.

De mensen komen van heinde en ver om vuurwerk in te slaan.

Ze staan er zelfs uren voor in de rij!

En dit is dan nog maar bij één winkel.

Bij de andere vuurwerkwinkels zijn de rijen net zo lang of zelfs nog langer.

foto's van 29 en 30-12-2021

 

270323315_5096136463751353_798046669587593048_n.thumb.jpg.9e6dd84bd4fe1c0d5b4560919e77d5e5.jpg271137024_4978384565508079_4824066200878499522_n.thumb.jpg.bb9a9247426fae361d6eb16c80063ee8.jpg

aangepast door Pegasso

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bewijst het feit dat je in een rij staat? (Nog los van het feit dat de politie  om meerdere redenen niet veel met deze foto kan.) 

Op het journaal kwamen deze Nederlanders nog veel duidelijker in beeld en sommigen stonden de journalisten gewoon te woord.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Tonskidutch zei:

 

het spotten van mensen is zoals je zelf aanhaalde mbt rekeningrijden niet kies

Dat is een ander verhaal.

Maar in dit geval gaat het niet om individueel screenen (rekening rijden), maar om een algemeen journalistiek bericht (zonder aanziens des persoons).

Toch wel een belangrijk verschil. 

Anders zou je de journalisten wel erg beperken in hun berichtgeving. (Maar ik neem aan dat die zich bij de gefilmde mensen wel netjes hebben gehouden aan de privacy regels en voorkeuren. Filmen na overleg o.i.d..).

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
42 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zo iets mag niet gepubliceerd worden Pegasso, niet dat ik erbij sta maar toch

Foto's genomen in de openbare ruimte  in het kader van nieuwsgaring zijn toegestaan.

 

Deze foto voldoet ruimschoots aan dit criterium.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Helaas is vanmiddag het eerste dodelijke vuurwerk slachtoffer gevallen, een jongen van 12 jaar.

 

Het incident gebeurde bij een woning in Haaksbergen.

Een man was daar bezig met een klaphamer. Hij sloeg daarmee op magnesiumpoeder, wat een flinke knal geeft.

Net toen de drie jongetjes daar langsliepen, ging het mis.

 

Een ander kind is zwaargewond naar het ziekenhuis gebracht.

 

De man is aangehouden.

 

Bron: De Stentor

 

En voor wie wil weten wat een klaphamer is,

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2021 om 13:24, D-box zei:

Er komt weer een vuurwerk verbod met oud en nieuw.

Ik ben er blij mee!

Al die arme dieren die zich anders te pletter schrikken.

Doodzielig.

 

vuurwerk verbod?? echt niet! Hier Enschede zitten ze contuine vuurwerk af te steken en vooral met dat iligale vuurwerk, je kan ze gerust bommen noemen ,wordt vooral dit (***) jeugd van tegenwoordig afgestoken en dat hele dag door en het hele jaar door! Aso smeerlappen! (wat ik wil zeggen is totaal wat anders het is zo moeilijk om mij in te houden) geloof mij jullie kunnen er niet genoeg op fantiseren wat ik eigenlijk wil zeggen maar het niet doe! 😡😡🤬🤬🤬🤬🤬

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Helaas is vanmiddag het eerste dodelijke vuurwerk slachtoffer gevallen, een jongen van 12 jaar.

Tragisch ongelukken zullen blijven gebeuren.

bv schaatsen: botbreuken en slagaderlijke bloedingen: ook maar verbieden?

Hoorde pas nog een bizar verhaal, oude vrouw staat op uit haar sta op stoel, stoel draait bij en ze valt voorover met de kop op tafel: nek gebroken.

Levensgevaarlijk die stoelen: ook maar verbieden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

5 minuten geleden, minplus zei:

Daar kiezen die mensen zelf voor.

Die jongetjes niet.

 

En dan nog, soms heb je niets te kiezen en is het gewoon je lot!

 

Jaren terug toen ik nog op de lagere school zat moesten we 9 km fietsen naar Weerselo voor de gymles omdat onze eigen verouderde sporthal gesloopt en vervangen werd door een splinternieuwe.

De leerkrachten blokeerden de doorgaande drukke weg en lange stoet kinderen konden zo veilig oversteken.

Op parallelweg kwam een auto aanrijden en die reed zo op de stoet kinderen in: 2 meisjes dood!

Mijn broertje had net 300 meter ervoor gewisseld met een van de meisjes die verongelukten.

 

De auto werd bestuurd door iemand die op dat moment een epilepsie aanval kreeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...