Ga naar inhoud


Vuurwerk verbod


D-box

Aanbevolen berichten


  • Moderator
1 uur terug, theparasol zei:

Tragisch ongelukken zullen blijven gebeuren.

Het is inderdaad een tragisch ongeluk, iemand heeft een tragisch ongeluk veroorzaakt, zonder opzet.

Het laat wel zien dat experimenteren met explosieven ernstige gevolgen kan hebben.

 

Voor de ouders zal oud en nieuw nooit meer hetzelfde zijn.

De veroorzaker zal dit de rest van zijn leven moeten dragen.

 

En die kinderen waren op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, tragisch.

Een leven ten einde, een in levensgevaar in het ziekenhuis.

 

Is het een incident of iets wat vaker voorkomt, passanten en omstanders die getroffen worden door ondoordachte daden van vuurwerk aanhangers?

Er zijn in Nederland tradities gesneuveld om minder.

 

Ik ga geen oordeel geven, maar iedereen mag zelf nadenken of deze traditie mensenlevens waard is.

 

 

Hoe dan ook, ga je de komende dagen naar buiten, zet een (vuurwerk) bril op!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een tragisch ongeluk, iemand heeft een tragisch ongeluk veroorzaakt, zonder opzet.

Het laat wel zien dat experimenteren met alcohol ernstige gevolgen kan hebben.

 

Voor de ouders zal oud en nieuw nooit meer hetzelfde zijn.

De veroorzaker zal dit de rest van zijn leven moeten dragen.

 

En die kinderen waren op het verkeerde moment op de verkeerde plaats, tragisch.

Een leven ten einde, een in levensgevaar in het ziekenhuis.

 

Is het een incident of iets wat vaker voorkomt, passanten en omstanders die getroffen worden door ondoordachte daden van alcohol aanhangers?

 

Ik ga geen oordeel geven, maar iedereen mag zelf nadenken of alcohol mensenlevens waard is.

 

Hoe dan ook, drink met mate!

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, theparasol zei:

Ik vind dit altijd zo'n zielige vertoning, gaan ze opa die vuurwerk voor de kleinkinderen haalt een boete geven. 🥴

Heeft de politie niets beter te doen?

Zal mij benieuwen of ze zondag ook de vuurwerk gooiers in de kraag pakken die half Amsterdam willen gaan slopen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gökhan Tasgin zei:

Enschede

Die hebben die ontploffing destijds nog niet meegemaakt !!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwerkramp_in_Enschede

 

Ook zo een ontploffing van een wapenfabriek in Balen-Wezel, België !!

https://www.nieuwsblad.be/cnt/g4if73j2

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat vuurwerkverbod hoeven ze volgend jaar ook niet weer in te stellen.

Het lijkt erop dat veel de weg heeft hebben weten te vinden naar nog mooier, groter en zwaarder vuurwerk.1346510093_1jan2022.thumb.jpg.1a4e98d15fa128fa554f7779ae92db80.jpg

 

en dat gaat al vanaf zo ongeveer 14.00 uur

 

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gerrit B zei:

Ik vind dit altijd zo'n zielige vertoning, gaan ze opa die vuurwerk voor de kleinkinderen haalt een boete geven. 🥴

Heeft de politie niets beter te doen?

Je gaat er dan bij voorbaat van uit dat de man de waarheid sprak? Ik denk dat de politie uit ervaring wel beter weet.

(Denk maar aan de smoezen waar bestuurders mee aankomen in tv programma's a la "Wegmisbruikers".

"Reed ik te hard? Dat gaf mijn dashboard display niet aan".... 🤥 )

 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, de hele controle vind ik een zielige vertoning.

Maar het is nu eenmaal zo dat dit soort acties makkelijk scoren en daar staat men niet tegenover een grote groep die terug mept als het hun niet aanstaat maar tegenover, in het algemeen, brave burgers.

 

Ik zie dit soort acties hetzelfde als de snelheidscontrole waar je een boete krijgt omdat je 2 of 3 km te snel rijdt maar waar men de brokkenpiloten, met flitsmeister pro op hun telefoon, die de snelweg als racebaan gebruiken nagenoeg vrij hun gang laten gaan.

 

Wat dat betreft is het programma wegmisbruikers een heel stuk beter waar men de aso weggebruiker wel aan de kant zet maar ook daar gaan soms mijn nekharen overeind staan en denk ik bij mezelf "moet daar nu zo nodig een boete voor uitgeschreven worden" ?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En inmiddels bekend dat NL zich absoluut niet heeft gehouden aan het geldende vuurwerkverbod! Mede door de uitspraak dat “er niet gehandhaaft wordt” omdat er niet voldoende personeel is. Geeft maar weer aan hoe zieltogend het beleid van onze overheid is….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als men de mankracht als zou hebben hoe wil men dan degene uit een groep halen die daadwerkelijk het lontje heeft aangestoken?

 

Ik zie zo'n verbod dan ook hetzelfde als bij een kersenboom een bordje zetten van "verboden voor vogels" en er dan maar vanuit gaan dat de kersen blijven hangen.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dus gewoon het verbod niet opleggen als je het toch niet kunt handhaven! Zo simpel is het (of zou het moeten zijn)..

Maar ja, wij zijn het gepeupel.. Ministers en het Koninklijk Huis hoeft zich daar geen zorgen om te maken.. Die doen gewoon waar ze zin in hebben en uiteraard zonder enige consequenties…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Mimisiku zei:

als je het toch niet kunt handhaven!

 

Waarom moet er altijd gehandhaafd worden?

Als de regering een verbod oplegd, dan houd ik mij daaraan. Of ik het er mee eens ben of niet. Zo werkt dat in een samenleving. 

Zou de staat wel streng handhaven, dan zeg je natuurlijk weer dat we in een politie-staat leven. Dan is het ook niet goed. 

 

Volk dat dat zich niet aan een beperking kan houden horen voor mijn overtuiging tot de a-socialen. 

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...