de vrije fries Geplaatst: 10 juni Geplaatst: 10 juni Radio Caroline on Facebook Ross Revenge will be featured in an episode of Abandoned Engineering called ‘Pirates of The North Sea’ on Monday 10 June at 8 pm on the Yesterday tv channel. The programme includes an interview with legendary Radio Caroline presenter Nigel Harris via 28 oost op 12129 V 5/6 27500 om 21.00 nederlande tijd op Yesterday en om 22.00 op Yesterday +1 1 groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
Noordzee Geplaatst: 12 juni Geplaatst: 12 juni Op 9-6-2024 om 22:36, kees321 zei: Dit is daar ook in de buurt : https://lv18.org/ Hoorde ik reclame voor op Caroline vandaag. Leuk! Mijn ferry vertrekt vanuit Harwich, zal kijken of er tijd is voor een bezoekje. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
kees321 Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni 15 uren geleden, Noordzee zei: Mijn ferry vertrekt vanuit Harwich Daar kom je aan bedoel je ?
RaCafan Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni Op 9-6-2024 om 15:04, Drs. IJzerbout zei: Voor mij is het een hoop rot herrie. Veel herrie zit er bij, dat wel. De doelgroep vind het niet rot om naar zulke herrie te luisteren. Genoeg keuze, dus geen probleem.
RaCafan Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni (aangepast) Op 9-6-2024 om 18:19, Eduard07 zei: Dat zeiden mijn ouders vroeger ook als de Beatles op de radio waren.😁 Of katten gejank. Niet te geloven he dat vele ouderen daar toen zo tegenover stonden. Bijna al hun werk was rustig. Twist and shout, daarvan kan ik zelfs met de oren van nu wel begrijpen. 13 juni aangepast door RaCafan
Eduard07 Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni De Stones hadden meer "herrie"....🤔 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni Klopt. Mijn opa zei trouwens toen hij de Rolling Stones op de TV zag bij ons thuis: ”Bah….wat een vieze meiden zijn dat”. 😂😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni 1 uur terug, RaCafan zei: Niet te geloven he dat vele ouderen daar toen zo tegenover stonden. Bijna al hun werk was rustig. Twist and shout, daarvan kan ik zelfs met de oren van nu wel begrijpen. Er zijn wel meer Beatle nummers "herrie-achtig". Veel van hun muziek is onvergankelijk gebleken. Het leent zich voor veel stijlen en uitvoeringen. Zelfs uitgevoerd als "klassieke muziek". (Maar zelfs de draaiorgels weten wel weg met hun melodieuzere nummers. 😁) Maar in de tijd van de opkomst van de Beatles keken mijn ouders naar de muziekprogramma's op de Duitse tv. En op de Hilversumse radio waren het Anneke Grönloh en Willeke Alberti. Of het tango orkest van Malando..😂 De eerste jaren van Radio Veronica. Radio Caroline moest nog geboren worden... Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Drs. IJzerbout Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni 1 minuut geleden, Eduard07 zei: Anneke Grönloh Anneke Kreunt zo 😂 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: 13 juni Geplaatst: 13 juni Tja, al dat brandend zand... Het zal Soerabaja wel geweest zijn...🤔 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 juni Geplaatst: 16 juni (aangepast) Grote technische fout bij Caroline. Ik luisterde via Twente websdr en daar draaiden ze The Beatles - Yellow Submarine. Hier kon ik duidelijk horen dat ze alleen maar het linker kanaal uitzenden. Op hun web-stream was het gewoon stereo. Jongens bij Caroline…..deze fout is niet goed te praten. Moet ik jullie uitleggen hoe je van stereo een mono signaal maakt? Foei….. Ben benieuwd hoe lang dit al zo is. 16 juni aangepast door Drs. IJzerbout "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
kees321 Geplaatst: 16 juni Geplaatst: 16 juni Dat is inderdaad niet goed, dat zou mij ook opvallen bij zo'n soort "stereo" plaat, zo zijn er meer. Maar, bij "hilversum" (radio5 dacht ik) hadden ze een tijdje last met een bewerking op het geluid (soundprocessing) met dit soort extreme verschillen in L / R signaal. Daar heb ik toen ook nog berichtje over gestuurd (toen kon dat nog ( op een normale manier) ), het is opgelost maar wat er aan de hand was dat weet ik niet .
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 juni Geplaatst: 16 juni Dit is gewoon een voorbeeld van onkunde. Je hebt een AM zender met een mono symmetrische line ingang en je krijgt de feed in stereo aangeleverd via IP of iets dergelijks met a-symmetrisch stereo uit een soundcard of hoe dan ook. Als je dan niet weet hoe het verder moet dan heb je de verkeerde job gekozen. En dat terwijl AM sowieso al niet echt de beste kwaliteit levert. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
kees321 Geplaatst: 16 juni Geplaatst: 16 juni Links en recht optellen is niet moeilijk, maar gewoon de twee uitgangen doorverbinden gaat soms niet goed, bij laag impedantie uitgang, dan 2 weerstandjes gebruiken En , eens, dit is suf maar er kan overal iets fout gaan, verder lijkt het toch allemaal aardig te werken 🙂 En zoals zo vaak krijgt dat wat er niet goed gaat alle aandacht 😕 Een tijdje terug overstuurde de (een) internet stream.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 juni Geplaatst: 16 juni 😄😄 In een studio omgeving gaat dat niet zo eenvoudig. De oplossing met weerstanden kun je in een consumeromgeving doen. Op professioneel niveau heb je een 90° filter nodig. Verder moet je misschien een niveau aanpassing doen als je van a-symmetrisch naar symmetrisch wilt of moet gaan. Dat kan ik zo niet beoordelen zonder te weten hoe de situatie bij de zender is. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen