Noordzee Geplaatst: zondag om 19:43 Geplaatst: zondag om 19:43 (aangepast) 33 minuten geleden, ceesv zei: Daar hangt een prijskaartje aan. Zelfs die 10 kW loopt in de papieren 10 kW. Out is een input van minstens 220.000 kWh. Per jaar. Een rekening van een kleine 70.000 GBP per jaar. 25 kW uit loopt dan tegen de 300.000 GBP per jaar. Eén van de jingles die je dagelijks hoort is "Powered by the Sun" Op de website zie je rechtsboven een Solar-Power-Meter die uitslaat bij daglicht. Het is alleen nu donker, dus geen opbrengst. https://www.radiocaroline.co.uk/#publicity.html zondag om 19:43 aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Moderator ceesv Geplaatst: zondag om 19:47 Moderator Geplaatst: zondag om 19:47 Berichtje uit 2014. De NPO stopt om verschillende redenen met uitzending op de middengolf. Deze frequentieband – ook wel 'AM' genoemd – is al een tijdje niet meer zo populair omdat uitzenden veel energie kost, het zenderpark verouderd is en de geluidskwaliteit te wensen overlaat. De meeste zenders zijn dan ook te horen op de FM-band.07.11.2014 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: zondag om 20:06 Geplaatst: zondag om 20:06 (aangepast) Caroline is wel een beetje een verhaal/geschiedenis apart. zondag om 20:16 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 09:26 Moderator Geplaatst: maandag om 09:26 13 uren geleden, Noordzee zei: Op de website zie je rechtsboven een Solar-Power-Meter die uitslaat bij daglicht. Het is alleen nu donker, dus geen opbrengst. https://www.radiocaroline.co.uk/#publicity.html Wanneer die zender alleen in de lucht is wanneer de zon schijnt wordt het erg stil op de middengolf. Een moment opname, maar toch... Los van het lichtnet gaat die zender niet 24 uur per dag uitzenden. Middengolf zenders vergelijk ik met stoomradio. Stoomtreinen hebben geen rol meer in ons dagelijks leven, maar hobbyisten houden her en der nog de historie levend. Middengolf is voor mij net zoiets, je bent ermee opgegroeid en het is leuk voor een uurtje. En het geeft een groepje enthousiastelingen een leuke dagbesteding. Maar terug naar de middengolf tijd, nee dank je. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: maandag om 09:49 Geplaatst: maandag om 09:49 Nou vind ik wel dat een zendertje van 4 kW geen grote last is voor het stroomnet. Bij een netto verbruik van ca. 6 kW zijn dat 6 strijkijzers die aanstaan. Het uitzenden van een programma via de ether kost nou eenmaal stroom. Of het nu AM, FM of DAB is. Vroeger konden we ons ook veroorloven om 2+ AM zenders in Midden Nederland te draaien met 600 kW per zender. Daar lulde niemand over. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: maandag om 11:23 Geplaatst: maandag om 11:23 1 uur geleden, ceesv zei: Wanneer die zender alleen in de lucht is wanneer de zon schijnt wordt het erg stil op de middengolf. Heb je het artikel wel gelezen? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Noordzee Geplaatst: maandag om 11:23 Geplaatst: maandag om 11:23 1 uur geleden, ceesv zei: Wanneer die zender alleen in de lucht is wanneer de zon schijnt wordt het erg stil op de middengolf. Een moment opname, maar toch... Los van het lichtnet gaat die zender niet 24 uur per dag uitzenden. Middengolf zenders vergelijk ik met stoomradio. Stoomtreinen hebben geen rol meer in ons dagelijks leven, maar hobbyisten houden her en der nog de historie levend. Middengolf is voor mij net zoiets, je bent ermee opgegroeid en het is leuk voor een uurtje. En het geeft een groepje enthousiastelingen een leuke dagbesteding. Maar terug naar de middengolf tijd, nee dank je. Toch vind ik die Solar Power Meter best grappig. Ook transparant bovendien. De stand is op dit moment iets hoger, maar bij mooi weer natuurlijk een stuk hoger. En kennelijk ben ik één van die enthousiastelingen. Afgelopen zaterdag stond de autoradio tijdens een lange rit urenlang vastgeroest op de 648 AM. Nu ik thuis ben, luister ik inderdaad liever naar Caroline via internet. Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 11:25 Moderator Geplaatst: maandag om 11:25 Daar is niets mis mee. Ook ik ben een liefhebber van oude technieken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Drs. IJzerbout Geplaatst: maandag om 12:58 Geplaatst: maandag om 12:58 Bij mij niets anders. Bij een AM ontvanger had je een schaal met wijzer en een afstemknop. En je wist waar de zender te vinden was. Bij een DAB+ ontvanger moet je eerst uit zien te vinden hoe je een scan doet. Dan moet je uit ik weet niet hoeveel nutteloze zenders je favoriete zender zien te vinden. Dan moet ie naar een favorieten geheugenplaats anders vind je hem nooit meer en kan je weer opnieuw beginnen. Voor een moedertje van 80 is dit hopeloos ingewikkeld. Ik zelf vind het iedere keer weer een hele prestatie van mezelf als ik het geflikt heb om mijn favoriete zender uit al die eenheidsworst te vinden als ik radio wil horen. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: maandag om 18:30 Geplaatst: maandag om 18:30 7 uren geleden, Noordzee zei: Afgelopen zaterdag stond de autoradio tijdens een lange rit urenlang vastgeroest op de 648 AM. Precies het gebruik waar die AM zender op mikt. Los van de nostalgie. En mooi dat deze zender tijdens een relatief lange autorit binnen het uitzendgebied constant te beluisteren is. Hopelijk gaat dat dekkingsgebied het komende jaar nog een stuk groter worden. (En hopelijk gaat dat de fundraising events ook weer een handje helpen.) Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
cookie monster Geplaatst: maandag om 22:15 Geplaatst: maandag om 22:15 Op 27-11-2024 om 22:47, astro iris zei: Ik lees net op fmscan.org dat de Sloveen het vermogen gezakt is naar 10KW. https://www.mwlist.org/mwlist_quick_and_easy.php?area=1&kHz=648 Er zit niet zo ver van de Emiraten eentje met een beetje vermogen , en ook in Botswana , beide niet te ontvangen in de Benelux !! Vroeger was de AM band wel leuker , incluis NL AM-piraten op de band !! Nou , da' was echt wel gefluit , soms 2 tot 1 Khz of minder naast mekaar !! Ach , Caroline op AM nu die wat beter te ontvangen is , altijd leuk !! Verbetering is altijd welkom !! 📻🙂👌 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
de vrije fries Geplaatst: 10 uren geleden Geplaatst: 10 uren geleden Radio Nordsee International: Webradio plant comeback De webradio, genoemd naar het voormalige meerstation Radio Nordsee International, had zijn uitzendactiviteiten in mei 2022 "tijdelijk" opgeschort, zoals destijds werd gezegd. Nu plant de omroep zijn comeback. De start van het nieuwe programma staat gepland voor 28 februari 2025. De initiatiefnemers willen in januari meer details bekend maken. Naast dit Duitse RNI-project is er ook een webradiostation in Groot-Brittannië dat de naam Radio Nordsee International draagt. De zeezender was van 1970 tot 1974 actief voor de Nederlandse Noordzeekust. Van 1988 tot 1994 zond Radio Nordsee International uit vanuit Halden, Noorwegen - aanvankelijk lokaal op FM, vanaf 1990 in heel Europa via satelliet. www.radio-northsea.de 1 groeten uit het vrije friesland deskundigheid door ervaring
RaCafan Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Op 16-12-2024 om 19:30, Eduard07 zei: Precies het gebruik waar die AM zender op mikt. Los van de nostalgie. En mooi dat deze zender tijdens een relatief lange autorit binnen het uitzendgebied constant te beluisteren is. Hopelijk gaat dat dekkingsgebied het komende jaar nog een stuk groter worden. (En hopelijk gaat dat de fundraising events ook weer een handje helpen.) 1 Verder naar boven las ik dat er een verhoging op de 648 KHz zit aan te komen. Dat zou dan de fundraising een handje kunnen helpen. Ik zal wel eens willen weten hoeveel procent van de Caroline luisteraars nog via de middengolf luisteren. Dat is te onderzoeken, toch? Beste Radio Caroline luisteraar hoe heeft u........? 2 STELLING Alleen al het feit dat Caroline via de ether uitzend heeft een positieve invloed op het aantal internet luisteraars dat deze zender beluistert. 3 Ik heb inderdaad de indruk dat Murskival met minder vermogen uitzend. Hier in West Brabant hoor ik de zender al maanden niet meer op de achtergrond. Dat was voorheen wel anders. De meeste tijd en dagen zachtjes te horen tijdens de wat rustige momenten bij Caroline.
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Moderator Geplaatst: 8 uren geleden De propagatie op de middengolf is seizoensgebonden. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
RaCafan Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 12 minuten geleden, ceesv zei: De propagatie op de middengolf is seizoensgebonden. Natuurlijk is dat zo, maar bijvoorbeeld vorig jaar in het najaar was er nog wel Interferentie waarneembaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen