RaCafan Geplaatst: 28 februari 2022 Geplaatst: 28 februari 2022 En het kan alleen maar beter worden op de 648. Bijvoorbeeld als Murski val radio nog eens van de middengolf afgehaald word. Verder heb ik uit eerdere berichten begrepen dat men bij Caroline nog gaat kijken voor mogelijkheden met de hogere mast. Dat kan mogelijk verbeteringen in de ontvangst opleveren al heb ik begrepen dat dat hooguit een beetje kan schelen. Bij FM radio wel heb ik geleerd. Misschien kan de geluids kwaliteit ook nog beter? Het kan ook zijn dat ik verwent geraakt ben door o.a. FM en denk ik dat bijvoorbeeld Veronica 538 een beter geluid had dan Caroline nu. 1
Moderator ceesv Geplaatst: 28 februari 2022 Moderator Geplaatst: 28 februari 2022 De bandbreedte van een AM middengolf kanaal is 9 kHz. daardoor wordt het lf spectrum beperkt op 4,5 kHz. De relatie tussen de lengte van de mast, die zelf de stralende antenne is en de golflengte is al uitgebreid aan de orde gekomen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cookie monster Geplaatst: 28 februari 2022 Geplaatst: 28 februari 2022 6 uren geleden, RaCafan zei: Goed, zal vanavond eens luisteren. Momenteel hoor ik via die grimsby webDSR , Murski Val er lichtjes doorkomen !! wel heel zwakjes natuurlijk !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 28 februari 2022 Geplaatst: 28 februari 2022 (aangepast) Momenteel zelfs , 639 stoort 648 aldaar heel lichtjes !! 28 februari 2022 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
RaCafan Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 14 uren geleden, cookie monster zei: Momenteel zelfs , 639 stoort aldaar heel lichtjes !! En ook bovendien Murski Val die ook in de U.K. vaak licht stoort bij duisternis . Meer dan 4 kw op 648 zou wel niet mogen, maar er zijn zoveel MG zenders verdwenen, misschien toch maar een betere frequentie aanvragen bij Ofcom. Al heb ik begrepen dat je op een hoge frequentie minder ver komt met je signaal. Hoe zit het met de fading, is dat ook afhankelijk van de golflengte?
Moderator ceesv Geplaatst: 1 maart 2022 Moderator Geplaatst: 1 maart 2022 Voor als je het precies wilt weten.... Rothammel Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
cookie monster Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 5 uren geleden, RaCafan zei: Al heb ik begrepen dat je op een hoge frequentie minder ver komt met je signaal Nou , ik heb al NL piraten gehoord via een webSDR station uit IJsland , die zitten meestal tussen 1611 & 1674 😉 , sommige ook via SW !! 5 uren geleden, ceesv zei: Rothammel Mijn Duits = Rien de knots helaas !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
cookie monster Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 De tekening is wel zeer begrijpbaar 🙂 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
RaCafan Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 47 minuten geleden, cookie monster zei: Nou , ik heb al NL piraten gehoord via een webSDR station uit IJsland , die zitten meestal tussen 1611 & 1674 😉 , sommige ook via SW !! Mijn Duits = Rien de knots helaas !! Het enige wat ik uit ervaring nog weet is dat Radio Veronica op 192 niet zo ver kwam als op 538. Vandaar mijn opmerking dat je op een hoge frequentie niet zo ver komt. Het zal zeker wel duidelijk zijn dat radio maken niet mijn hobby is, ik luister. 1
cookie monster Geplaatst: 1 maart 2022 Geplaatst: 1 maart 2022 4 minuten geleden, RaCafan zei: Het zal zeker wel duidelijk zijn dat radio maken niet mijn hobby is Ik ben geen technieker , maar van sommige hier en ook destijds mensen uit dat radiowereldje en andere techniekers , ik luisterde graag naar hun uitleg 🙂 Ik vind het wel leuk !! Ik heb destijds zelf ook wel eens geëxperimenteerd , ondanks geen kennis !! Bij mij ging het om het resultaat 🙂 Maar goed ivm Caroline: Vandaag waren de storingen hier terug in de lucht !! 🤬 De ontvangst de AM & LW waren hier weer hopeloos verloren !! 🥶💨 C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
RaCafan Geplaatst: 23 maart 2022 Geplaatst: 23 maart 2022 In kader van de oorlog is de BBC van plan om de wereld omroep via de kortegolf nieuw leven in te blazen. Dit richting Rusland en Oekraïne. Via middengolf lijkt mij niet geschikt voor die twee landen, dus Caroline heeft niets te vrezen. Er zijn problemen met de Caroline zender en men werkt daarom met een vermogen van ongeveer 2 kw. Is dat via hun vorige zender? 1
Eduard07 Geplaatst: 24 maart 2022 Geplaatst: 24 maart 2022 De Nautel zender - ooit overgenomen van Radio Waddenzee - kan inderdaad 2 kW produceren en volgens berichten staat die nu aan. Hij wordt gebruikt als standby. Er zijn kennelijk problemen met de Harris DX 25U. Er wordt op andere sites gespeculeerd over het Sahara zand dat de afgelopen week over ons werelddeel is neergedaald. 1 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
astro iris Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Hier was Caroline vanavond beduidend sterker te ontvangen. 1
cookie monster Geplaatst: 26 maart 2022 Geplaatst: 26 maart 2022 Hier met flarden ok , maar wel met Murski Val lichtjes op de achtergrond , en wat later is het een complete vuilbak , en dan weer wegzakkend signaal !! C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
RaCafan Geplaatst: 28 maart 2022 Geplaatst: 28 maart 2022 Maar 4 kw, fading, Murski Val en een middengolf geluid, tijd voor Radio Caroline op DAB+ zou ik zeggen. Maar dat zit er niet in hier in Nederland lijkt mij. De onkosten natuurlijk en waarschijnlijk naar verwachting te weinig belangstelling voor dat eigenzinnige radio station. Ik heb er totaal geen idee van hoeveel dat zou kosten een DAB frequentie. 1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen