Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten

  • Moderator
2 minuten geleden, RaCafan zei:

kosten een DAB frequentie. 

Dat kan je hier lezen.

Veiling DAB frequenties.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur terug, RaCafan zei:

 tijd voor Radio Caroline op DAB+ zou ik zeggen. Maar dat zit er niet in hier in Nederland lijkt mij.  De onkosten natuurlijk en waarschijnlijk naar verwachting te weinig belangstelling voor dat eigenzinnige radio station.

 

Inmiddels heb ik deze zender al zeven maanden lang op werkdagen de hele dag aanstaan. Van 's-morgens 7 tot 's-middags 5. Wat een ideale zender om op de achtergrond te beluisteren!  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Bedankt voor info. over DAB. Ik heb het bekeken, nu ga ik uitzoeken wat één frequentie voor bijvoorbeeld de regio Rotterdam zou kunnen kosten. 

2 Fijne zender, veel muziek en weinig gepraat en gelukkig geen nieuwsberichten op radio Caroline met daarin allerlei ellende. Toch ben ik blij dat radio Caroline geen non-stop zender is. Af en toe een praatje van de deejay is wel gezelliger, zeker als je alleen bent. Wat info. over de gedraaide muziek vind ik ook fijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, RaCafan zei:

nu ga ik uitzoeken wat één frequentie voor bijvoorbeeld de regio Rotterdam zou kunnen kosten. 

Je bedoelt een gedeelte van een stream, bijvoorbeeld 96 kbs op een frequentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat bedoel ik. Vraag me af of je wel een contract voor een jaar kunt afsluiten voor een zo'n DAB+ frequentie in bijvoorbeeld de regio Rotterdam.

Ik zat te denken aan een donatie aan radio Caroline. Zal wel niet realistische zijn, zeker niet als je dat alleen moet opbrengen.  Een AOW plus een kleine aanvulling, daar kan niet veel van af. Zeker in deze rare tijden niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel is het zo dat veel mensen nog geen DAB+ kunnen ontvangen in hun auto, dat realiseerde ik me vanmiddag toen ik in de auto van mijn vriendin reed. 

Daar kan ik radio Caroline natuurlijk alleen via de middengolf beluisteren.  Volgens sommige maakt het weinig of niets uit of het  1, 2 of 4 kw is bij Caroline. Als je te maken heb met een minder goed toestel merk je het verschil goed. Bij 4 kw een stuk minder last van ruis en storingen veroorzaakt in je omgeving. Locatie: Het westen van Nederland.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thijs van Leer, founder of Dutch prog rock band FOCUS, presents his favourite tracks of all time in a one hour CELEBRITY TOP 15 special on Radio Caroline, Friday 1 April at 9am.(uk time) Tune in to hear Thijs’ choices and find out what they mean to him
 

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt vrije fries! 

Omdat ik Caroline fan ben dacht ik, dat zet ik op de side van radio visie. Hoe meer de doelgroep van radio Caroline bekend raakt met deze zender hoe liever dat ik het heb natuurlijk. Ze doen wel meer een top 15 van een bekende artist dus niet zo vreemd. Ik ben meestal erg voorzichtig en die van Thijs van leer is op 1 april, dus ik wacht maar af.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Caroline Website:

 

Friday 1st April - No fooling, but we will have maintenance work underway on our 648AM service. There will be short breaks and interruptions during the day whilst we investigate the cause of our recent low power output.

 

Barry James has  announced at 11:30 this Friday morning that 648 kHz is back on full power.

 

Caroline-website:

 

Vrijdag 1 april - Geen gekheid, maar we zullen onderhoudswerkzaamheden uitvoeren aan onze 648AM-service. Er zullen gedurende de dag korte pauzes en onderbrekingen zijn terwijl we de oorzaak van ons recente lage vermogen onderzoeken.

 

Barry James heeft deze vrijdagochtend om 11.30 uur aangekondigd dat 648 kHz weer op volle kracht draait.

  • Like 1

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RaCafan zei:

Dus minder ruis en last van storing van bronnen in je omgeving

Nou , sinds een paar dagen is hier ook de 648 echt werkelijk ,

video , 20220401_180126 , https://i.imgur.com/WdmVsdj.mp4 ☠️

En op de LW is er al heel lang storing op 162 , vollen tuub zelfs !!

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...