Ga naar inhoud


Radio Caroline een stuk sterker hier op 648 khz


Beetle

Aanbevolen berichten


1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Is die zender niet ooit eens omgebouwd van een andere frequentie (819 kHz) naar 648 kHz?

Misschien heeft dat met de problemen te maken. 

Dacht dat die gebruikt was door Arrow Classic Rock op 828khz vanaf Heinenoord

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Misschien heeft dat met de problemen te maken. 

.....hielden zendertechnici Alan Beech, Howard Beer en Steve Bradley zich bezig met het hertunen van de zender van 828 naar 648 kHz.Wat naar verluidt niet zo eenvoudig was, omdat – zo bleek achteraf – de manual niet correct was. Wat ze, na contactname met Harris, ook ruiterlijk toegaven bij de Amerikaanse zenderfabrikant.

 

Niet ondenkbaar wat je suggereert!

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Past misschien ook bij dit topic, de uiteindelijke 40KW van Country Radio Tsjechië op de 639AM, wordt uiteindelijk maar 20KW.  Ik denk dat de storing  dus al bij al nog zal meevallen. Op die frequentie zit een RNE zender die nu Caroline  ook niet stoort .  Benieuwd welke van de twee op 639 AM meest zal doorkomen. Misschien daarom dat ze hebben besloten maar met 20 KW uit te zenden.

2023-09-13 10.03.26 mediumwave.info c3f43d4d9eb5.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-9-2023 om 14:13, Drs. IJzerbout zei:


Zonder arrogant te doen voorkomen reken ik voor mezelf op een kundige reparatie mogelijkheid. 

Dat een zoute omgeving het backplane zou hebben aangetast of de connectoren lijkt me toch sterk. Maar niets is onmogelijk. 
Harris is een gerenommeerd degelijk Amerikaans merk en waarom niet de hulp van Gates Air inroepen? (Harris heet nu Gates Air). 
 

Als die Caroline mensen nu al problemen hebben met hun 4 kW, hoe moet het dan als ze naar 16 kW willen?

Dan wordt het serieus. 

 

 

Ik lees elders

 

Alan Beech heeft uitvoerig de problemen met de Harris beschreven op de radio tag in Hilden.
Maar het gaat allemaal goed komen met de Harris.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2023 om 10:24, Eduard07 zei:

Google? 🙃

(Neem ik aan @astro iris)

@Eduard07 Mediumwave.info/news/ lijkt me een betrouwbare website met alle nieuws die radio amateurs verzamelen. Oorspronkelijk wel Engels, maar op sat4all vragen ze vertaling, dat inderdaad google doet en dat is niet altijd dat.  Hierbij voor jou het origineel. ;)

2023-09-16 23.31.26 mediumwave.info 6afb0d34be43.jpg

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het gelezen. Inderdaad een zeer betrouwbare en ook volledige bron. Ik raadpleeg hem ook vaak.

 

Mijn reactie was daarentegen cryptisch naar jou toe. Mijn excuses.

Ik bedoelde dat "We 're going to have a great time in the world."  al bij voorbaat een vreemde vertaling is. En dan uit het Tsjechisch.

Idiomatische uitdrukkingen krijgen pas hun juiste betekenis in de context. En robot Google beheerst geen vertalingen in de context.

 

Maar de boodschap zelf is tenminste wel duidelijk deze keer. Daar gaat het om. Maar die Google vertaalmachine is een ramp.

Helaas maar al te vaak uit gemakzucht door de Nederlandse nieuwsmedia kritiekloos gebruikt. Alsof het Nederlands zelf niet volstaat. 

Vandaar die verloedering van onze mooie taal. Helaas.😉

 

 

 

  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 Het gaat allemaal goed komen met de Harris las ook ik elders. Gezien het verleden bij Radio Caroline is het moeilijk te geloven dat alle problemen met de Harris over een tijd helemaal tot het verleden gaan behoren. Ik Hoop het heel erg, ook voor de Caroline organisatie zelf.

2 Nog even inhaken op wat Eduard hierboven schrijft. Eerst waren er klachten van veel mensen over de moeilijk begrijpelijke Nederlandse taal van onder andere ambtenaren en in de media, dat gaat nu een stuk beter dan in de vorige eeuw en nu is het weer opnieuw begonnen maar dan met het gebruik van Engelse woorden in de media bijvoorbeeld. Lang niet iedereen kan al die Engelse woorden, zeker de media behoren enkel en alleen zoveel als mogelijk de taal te gebruiken van het thuisland. Onze taal heeft ook met de Nederlandse cultuur te maken, ook daarom. 

aangepast door RaCafan
foute spelling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-9-2023 om 19:43, Eduard07 zei:

Ik lees zojuist op een ander forum het volgende relaas:

It was very busy 648 club meet up in Brandon last night – a very good evening Alan Beech explained in great detail with lots of photos about the Harris TX problems. It looks like a temp fix will take place in about 3 weeks time, much later, a complete repair & rebuild of the back plane panels will take place, which will take about 3 days. UNLESS good replacements can be found.
It is a design weakness of these TXs - aggravated by use in a salty environment, they need lots of cooling, which brings in the dodgy air - which over time, deteriorates the output panels & their connectors.

 

https://forums.digitalspy.com/discussion/2416132/everything-anything-radio-caroline-thread/p42

Oftewel, samengevat:

 

Over ongeveer 3 weken komt er een tijdelijke reparatie. Veel later pas een volledige reparatie en een reconstructie van een aantal achterpanelen, en die gaat 3 dagen duren. Allemaal wel op voorwaarde dat er goede vervangende onderdelen kunnen worden gevonden.

 

De oorzaak is een ontwerp fout van dit type TX, en die wordt verergerd door het zoute water. De zender heeft veel koelwater nodig. Dit zoute koelwater haalt ook een vieze lucht binnen van slechte kwaliteit en die heeft op den duur een schadelijke invloed op de output panelen en de bijbehorende connectoren.

 

648 terug op vol vermogen - 4kw vanochtend.

 

Het zal mogelijk zijn om naar het Tsjechische particuliere radiostation Country Radio te luisteren vanaf de Liblice-zender nabij Český Brod in de middengolfband (SV/AM). Vanaf 1/10/2023 begint het reguliere uitzenden vanaf deze locatie.

Countryradio  op middengolf 639 kHz. De zendantenne wordt het huidige paar antennemasten met een hoogte van 355 meter. Het maximaal toegestane vermogen voor de zender is 19,952 kW ERP.

Momenteel zijn operationele tests van de Liblice-zender aan de gang,

groeten uit het vrije friesland

deskundigheid door ervaring

Link naar reactie
Delen op andere sites

Service Message: 648 service is back on full power as from Friday 22nd

September from noon. Updated reports welcome via the usual webpage

link

 

Servicebericht: De 648-service is vanaf vrijdag de 22e weer op volle kracht

 September vanaf 12.00 uur. Bijgewerkte rapporten zijn welkom via de gebruikelijke webpagina

 koppeling."

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...