Napaka Geplaatst: 26 november 2021 Geplaatst: 26 november 2021 Sinds een week of 2 heb ik plotseling stilstaand beeld als ik via de app kijk op ned 1-2-3 andere zenders blijven gewoon doorlopen. Als ik overschakel naar de box loopt alles gewoon door. Heb de app verwijdert en opnieuw geïnstalleerd. Dit gebeurd zowel op de tv in de woonkamer als in de slaapkamer. Beiden android smart toestellen van verschillende merken. Internet profider is T.mobile thuis 100. Ra ra wat kan dit zijn ?????
mjvans Geplaatst: 26 november 2021 Geplaatst: 26 november 2021 Wifi? De router een keer uit en aan zetten? Zelf heb ik sinds een week een nieuwe tv met Android. Zowel de app als de sat werken perfect op de tv. Sat beeld is wel beter.
Jürgen Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 Een goede ontvangst via de CD app valt en staat met de kwaliteit van je interne WiFi netwerk. Je kunt nog zo’n goede aanvoer Internet hebben maar als jouw router, TV’s of de lokale omstandigheden niet helemaal meewerken dan kunnen de meest onverwachte storingen optreden. Normaliter zou je zeggen dat als NPO 1-2-3 stil blijven staan dan zouden ook de overige zenders dit moeten doen maar het kan zomaar. Ikzelf gebruik de CD app hier in Spanje en ook thuis in NL heel veel en dat m.n. om sport op NPO te kijken en ik heb nooit enig probleem ondervonden. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
PLsat Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 Dat is ook mijn ervaring. Bedraad internet geeft meer stabiliteit.
Jürgen Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 Nu heeft TS nog niet laten weten of het gemelde probleem met WiFi of bekabeld optreedt. Misschien kan TS hier nog duidelijkheid inbrengen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
theparasol Geplaatst: 27 november 2021 Geplaatst: 27 november 2021 Wifi of bekabeld is irrelevant: het zal nooit selectief een zender stopzetten. Als het de bron is van alle problemen moet het op alle zenders voorkomen en dat is duidelijk niet het geval. Het is dus 100% een verstoring aan de kant van canal digitaal en daar heb je zelf totaal 0 invloed op.
Jürgen Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 Als het een verstoring van de kant van CD zou zijn dan zouden er meer gebruikers hier last van moeten hebben en zoals al door mij is aangehaald heb ik in de laatste 14 dagen geen hinder met de CD app ondervonden bij het kijken van NPO 1-2-3. Dus het is geen generiek probleem want naar mijn bescheiden mening kan dit probleem niet selectief per gebruiker optreden. Of WiFi of bekabeld wel of geen invloed op de gemelde storing heeft durf ik niet te zeggen want daarvoor is er te weinig van het probleem bekend. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Napaka Geplaatst: 28 november 2021 Auteur Geplaatst: 28 november 2021 Ten eerste ieder bedankt voor het mee denken. Ik heb 1 van de tv toestellen verandert, wifi uit en via een lan verbinding aangesloten. Op dit toestel zijn dan geen problemen met de CD app. Het zal dan liggen aan mijn wifi. Ga veranderen van provider en wacht dan af hoe het gaat worden. Fijne feestdagen allemaal.
zeeteefje Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 Ik had voorheen ook vergelijkbare problemen via WiFi. Op een gegeven moment ging de router defect, startte niet meer op. Nadat ik mijn router had vervangen door een 2e hands identiek exemplaar die ik heb geflashed met de backup van de defecte router waren de problemen verdwenen. Rara.
Jürgen Geplaatst: 28 november 2021 Geplaatst: 28 november 2021 Gelukkig is het weer opgelost en zoals je nu gemerkt zal hebben zijn het vaak ‘ongrijpbare’ problemen die de meest uiteenlopende oorzaken kunnen hebben. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Old Satterhand Geplaatst: 30 november 2021 Geplaatst: 30 november 2021 Op 28-11-2021 om 11:37, Napaka zei: ...Ga veranderen van provider en wacht dan af hoe het gaat worden... Ik denk niet dat een provider daar iets mee te maken heeft. Het moet een wifi instelling zijn op je router. Kijk hier eens naar: https://routerguide.net/how-to-adjust-optimal-wmm-settings-improving-wireless-network-speed/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen