Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 GP Saoedi-Arabië


Sprietje

Aanbevolen berichten


1 uur terug, wiz zei:

 

Nee ik ben niet jaloers. Ik vind dat als je eerlijk wint en niet geholpen wordt en elke keer wegkomt met discutabele acties dat je in mijn ogen geen winnaar bent.

 

Maar goed eerlijkheid in de formule 1 bestaat dus gewoon niet.

Jawel hoor, Max heeft altijd wat te roeptoeteren

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon ik geen Hamilton fan ben, vind ik dat ie verdient gewonnen heeft. 

Verstappen reed onsportief en weer eens vol op risico.

Het is precies die rijstijl die er bij mij slecht ingaat. 

Juist deze rijstijl zal hem parten gaan spelen in de laatste race. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

En daarmee is ie er goed vanaf gekomen. 

In de diverse media is er ook sprake van diskwalificatie geweest. 

Het "voorbij laten" van Hamilton was een farce. 

En Sprietje, je vergeet de voorafgegane inhaal actie waar Verstappen eerst rechts de baan verliet om daarna weer met geweld Hamilton tot remmen te dwingen. 

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

 

Niet juist. Hamilton reed tegen hem aan omdat Verstappen op de rem trapte. 

Dit klopt niet, Hamilton wist niet dat Max hem voorbij moest laten gaan omdat Tototje de radio van de Fia niet kon horen. Max had het bericht wel gehad en ging van zijn gas af. Hamilton schatte door zijn onwetendheid de situatie verkeerd in. Ik heb het vermoeden dat hij donders goed wist wat de bedoeling was maar ohhhjee die DRS lijn daar zaten ze beide over in dubio die wilde ze niet als eerste passeren. 

Is Max daarom fout, ik vind van niet Hamilton kon er makkelijk links langs rijden en dat deed hij niet vanwege die DRS lijn........

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, hugogertie zei:

Hamilton wist niet dat Max hem voorbij moest laten gaan omdat Tototje de radio van de Fia niet kon horen

 

Hier ook twijfels...Max speelt wel vaker het onschuldige lam. Overigens is de Radio/Intercom van de F1 van Riedel Communications (Artist).

Ik ken dat systeem goed en het is overduidelijk...en zeer goed verstaanbaar. Iets beters is er niet te koop.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar zoals Tonskidutch al schreef...het wordt volgend weekend weer erg spannend.

Natuurlijk gun ik Verstappen de overwinning. Hij heeft er hard voor gevochten. Neemt niet weg, mijn terughouding wat betreft zijn agressieve rijstijl.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wordt zeker spannend maar de Fia laat zich gisteren ook weer bij de tweede herstartopstelling van hun slechtste kant zien, het regelement wordt niet gevolgd! Max haalt Hamilton in op een manier die niet mag en Ocon neemt hierdoor de leiding en Max de tweede plaats, 7 bochten verder RODE vlag vanwege Perez en Mazaspin die de hele baan weer hebben veranderd in carbon deeltjes. 

Het voorstel dat Max kan kiezen nummer 3 starten achter Hamilton bij de derde start is helemaal niet aan de orde, er is nog niet eens een ronde gereden en een herstart is de laatste ronde - 1 dus had de startopstelling hetzelfde moeten zijn als bij de eerste herstart maar ja dat was in het nadeel van..... en voordeel van Max dus wordt er met twee maten gemeten. Dit is wat het is zijn daarom de juiste woorden van Max. Hamilton en Mercedes worden vaak bevoordeeld zeker gezien de vertraging van Bottas achter Hamilton voor het opstellen achter de safety car waarbij hij een gat laat vallen en daarbij het hele veld vertraagd waardoor hij mooi achter Hamilton kan aansluiten voor banden en dan het opstellen van de eerste herstart waarbij Hamilton een gat laat vallen van meer dan de toegestane wagenlengtes en weer wordt er niets van gezegd nog een melding gemaakt door de wedstrijdleiding. Dit vind ik toch wel opmerkelijke dingen. Max was daarom ook slecht weg bij de herstart omdat zijn banden al waren afgekoeld doordat hij veel langer moest stilstaan bij de herstart dan Hamilton en Ocon, dat hij dan buiten de baan inhaalt is natuurlijk wel een fout van Max maar de dingen gebeuren wel allemaal in die ene minuut.

Volgende week komt er een Wereldkampioen maar wie dat is de grote vraag ik durf er geen geld op in te zetten maar hoop nu wel dat het een keer zonder ingrepen en bekommeringen van de FIA nog wedstrijdleiding beinvloed wordt zoals er in verschillende races een aardig voordeel is gegaan naar de heren van Mercedes.

VU Duo 4K se pli 8.1 dvb-c + s / ET 8000 pli 8.1 dvb-c + s / Vu+ Uno 4k se pli 8.1 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, hugogertie zei:

Dit klopt niet, Hamilton wist niet dat Max hem voorbij moest laten gaan omdat Tototje de radio van de Fia niet kon horen. Max had het bericht wel gehad en ging van zijn gas af. Hamilton schatte door zijn onwetendheid de situatie verkeerd in. Ik heb het vermoeden dat hij donders goed wist wat de bedoeling was maar ohhhjee die DRS lijn daar zaten ze beide over in dubio die wilde ze niet als eerste passeren. 

Is Max daarom fout, ik vind van niet Hamilton kon er makkelijk links langs rijden en dat deed hij niet vanwege die DRS lijn........

Zo is het. Ik heb diverse malen de beelden vanuit de lucht gezien en daarop kon je heel goed zien dat Max van het gas af was. Hij ging steeds langzamer en langzamer maar Hamilton bleef maar achter Verstappen rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Lol!

Ik mis alleen nog de botsbalk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik mis nog een paar straffen: Hamilton die (veel-) meer dan de toegestane 10 wagen lengtes achter Max rijdt met als gevolg dat hij de banden nog op temperatuur kan brengen als Max al bij de startlijn staat te wachten hetgeen de betere herstart van Hamilton verklaart. Hamilton die tijdens de virtuele safetycar gewoon de achterstand op Max dicht rijdt hetgeen uiteraard niet is toegestaan. Terugzakken en snel weer naar Max te rijden om zijn banden op te warmen mag ook al niet, daarbij overschrijdt hij per definitie de geldende maximum snelheid tijdens de VSC want Max houdt die snelheid aan. Bottas laat zich terugzakken achter de safetycar om Max Verstappen op te houden en zo extra ruimte voor de dubbele pitstop van Mercedes te creëren, ook al niet toegestaan. Hamilton gaat buiten de baan en duwt ook Max naar buiten,  een kopie van wat Max eerder deed, maar krijgt geen straf waar Max 5 seconden krijgt.

 

De FIA heeft veel uit te leggen, ik neem aan dat RedBull om die uitleg zal vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...