peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Hallo, ik heb een MacBook air met de laatste software macOS Monterey versie 12.1 nu wil ik via wifi op internet maar dat lukt dus niet, het zijn voor de Mac bekende verbindingen. maar als ik op internet wil heb ik geen verbinding helaas is er iemand die mij een oplossing kan geven hiervoor ? Zoals je kan zien blauw van kleur, maar als ik de diagnostische test uit voor vind hij het netwerk dus niet helaas (zie foto 3. gr Peter
Jürgen Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Kun je op andere apparaten welke met dezelfde afgebeelde router verbonden zijn wel op het Internet, zoals b.v. een iPad, iPhone? Zo niet, heb je de betreffende router al eens ge-reset? MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Auteur Geplaatst: 14 december 2021 1 minuut geleden, Jürgen zei: Kun je op andere apparaten welke met dezelfde afgebeelde router verbonden zijn wel op het Internet, zoals b.v. een iPad, iPhone? Zo niet, heb je de betreffende router al eens ge-reset? Hallo, ik heb op alle andere apparaten b.v. Iphone, ipad en laptop wel verbinding. daarom begrijp ik het ook niet voorheen op de Mac ook nooit geen probleem hiermee gehad. Gr Peter
bellejt Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 kanaal gecheckt en inloggegevens ? Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Moderator ceesv Geplaatst: 14 december 2021 Moderator Geplaatst: 14 december 2021 Ik had dit ook pas geleden, een nieuwe start van de router loste het probleem op. Anders in je macbook het access punt wissen en opnieuw inlezen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Auteur Geplaatst: 14 december 2021 11 minuten geleden, ceesv zei: Ik had dit ook pas geleden, een nieuwe start van de router loste het probleem op. Anders in je macbook het access punt wissen en opnieuw inlezen? Kan je het laatste eens uitleggen aub ? 30 minuten geleden, bellejt zei: kanaal gecheckt en inloggegevens ? En hoe doe je dit op de mac ?
Moderator ceesv Geplaatst: 14 december 2021 Moderator Geplaatst: 14 december 2021 Volgens je schermafdruk is het access punt aangemerkt als voorkeur netwerk, ik neem aan dat je die voorkeur kunt wissen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Auteur Geplaatst: 14 december 2021 6 minuten geleden, ceesv zei: Volgens je schermafdruk is het access punt aangemerkt als voorkeur netwerk, ik neem aan dat je die voorkeur kunt wissen. Je bedoelt in dit scherm ?
peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Auteur Geplaatst: 14 december 2021 Of in dit scherm hierin staande wifi verbinding en een exstender verbinding
Moderator ceesv Geplaatst: 14 december 2021 Moderator Geplaatst: 14 december 2021 Probeer je via een vpn verbinding op het www te geraken, volgens je schermafdruk is die geactiveerd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Moderator ceesv Geplaatst: 14 december 2021 Moderator Geplaatst: 14 december 2021 Ik heb je bijdrage verwijderd, op de foto is persoonlijke informatie zichtbaar. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
peterksr49 Geplaatst: 14 december 2021 Auteur Geplaatst: 14 december 2021 17 minuten geleden, ceesv zei: Ik heb je bijdrage verwijderd, op de foto is persoonlijke informatie zichtbaar. Oké bedankt maar nu de oplossing nog als ik mijn router reset met de aan uit knop achter op het modem moet ik dan alle verbonden apparaten dan weer opnieuw aanmelden ?
Moderator ceesv Geplaatst: 14 december 2021 Moderator Geplaatst: 14 december 2021 Nee, instellingen zouden niet verloren mogen gaan. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Old Satterhand Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 De oplossing voor dit probleem moet je zoeken bij je VPN provider. Als je een VPN verbinding actief hebt, loopt het al het internet verkeer via die VPN verbinding. Maar de provider kan dat blokkeren.
Jürgen Geplaatst: 14 december 2021 Geplaatst: 14 december 2021 Het plaatje is wat verwarrend.. In jouw WiFi overzicht staan 2 voorkeursnetwerken aangevinkt en wel in de volgorde WiFi-2.4-A588-EXT en WiFi-2.4-A588, m.a.w. wordt eerst naar WiFi-2.4-A588-EXT gezocht en daarna pas naar WiFi-2.4-A588. Ik weet niet of het netwerk WiFi-2.4-A588-EXT actief is en of die ook daadwerkelijk wordt gebruikt, anders moet het vonkje bij de WiFi-2.4-A588-EXT weghalen of tenminste de volgorde wijzigen, dus eerst WiFi-2.4-A588 en dan WiFi-2.4-A588-EXT. Misschien nog even jouw netwerk structuur toelichten. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen