Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Een “officiële” FM zender die zich niet aan de voorschriften hielt is door de RCD van de band gehaald: https://www.facebook.com/groups/425361280971372/permalink/2036381063202711 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
RicardoBelli Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Heb je dat nu al gelezen .( Jarko Kriek)
Tonskidutch Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 facebook? 😁 ik kan de link niet openen en of lezen wat erin zou staan gelukkig maar With Or Whitout You U2
cookie monster Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 (aangepast) 1 uur terug, Tonskidutch zei: ik kan de link niet openen Ik heb ook geen smikkelboek !! De tekst is in't Duits , echter de websitevertaler doet geen facebook helaas !! http://itools.com/tool/google-translate-web-page-translator 31 december 2021 aangepast door cookie monster C o o kie M o nster C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2
Noordzee Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 (aangepast) Ik had het bericht woensdag al gelezen via : https://www.radiofreak.nl/fm-zender-verstoort-luchtverkeer-schiphol-piloten-horen-muziek/ en https://mediamagazine.nl/fm-zender-zorgt-voor-storingen-radioverkeer-luchtvaart/ In dat onderste artikel reageert een medewerker van die zender dat ze niets fout hebben gedaan. En dat ze inmiddels gewoon weer uitzenden. 31 december 2021 aangepast door Noordzee Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000) Ontvanger : VU+ DUO 4K (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) Schotel : Visiosat Bisat Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird
Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 december 2021 Auteur Geplaatst: 31 december 2021 Wat de medewerker van die zender beweert neem ik altijd met de nodige scepsis. Als er een knop aan die zender zit waarmee je het vermogen naar boven regelt dan is de verleiding erg groot om aan die knop te draaien. En het vermogen terug draaien zullen ze zeker niet doen. Er zit altijd wel wat piratenbloed bij die gasten. Dus wie weet. Met ca. 15 watt een vliegtuig storen lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien hebben ze er een vette nabrander achter gezet met, van niet professionele makelij ? Die melding komt niet van ongeveer. Dus aan die melding hecht ik toch wel wat waarde. Bij omroep FM zenders met hoge vermogens zijn de storende harmonischen tot een niveau teruggebracht dat ze te verwaarlozen zijn. Bij zo'n event-zender weet ik dat niet, wat ze daar gebruiken. En hoe streng de eisen zijn weet ik ook niet. 3 uren geleden, RicardoBelli zei: Heb je dat nu al gelezen .( Jarko Kriek) Huh? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
RicardoBelli Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Foutje van Mijn kant .bij totaal tv stond ook een soortgelijk verhaal .
henkie73 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 (aangepast) 7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Een “officiële” FM zender die zich niet aan de voorschriften hielt is door de RCD van de band gehaald: https://www.facebook.com/groups/425361280971372/permalink/2036381063202711 he Fred, misschien ben je het vergeten maar dit is een Nederlands forum geen duits. dus misschien een nederlands link. is maar een tip😉 gr. Henk + ik zag net dat er al een link in het NL staat. 31 december 2021 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
henkie73 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 (aangepast) 3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Met ca. 15 watt een vliegtuig storen lijkt me onwaarschijnlijk. Maar misschien hebben ze er een vette nabrander achter gezet met, van niet professionele makelij ? zoals je zelf weet heeft elke zend trap een spiegel frequentie. dus als het luchtvaart bij 230 Mhz t/m 400 Mhz zit kom je al snel in die frequentie als je zender niet goed is ingeregeld. dus in de 2de trap zit je al in de frequentie. en dan ook met een stuk meer vermogen op die 2de spiegel maar 15 watt is dan wel weinig!!! om daar flink in te storen. dus zal wel iets meer zijn geweest gr. Henk 31 december 2021 aangepast door henkie73 helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)
Drs. IJzerbout Geplaatst: 31 december 2021 Auteur Geplaatst: 31 december 2021 Koop je een zender van Rhode & Schwarz hebben die geen harmonischen meer. Die onderdrukking is zo goed dat het geen doden meer aan de zeik zet. 😀 Máár zulke gasten zullen wel wat in China hebben gekocht want het mag niks kosten. En dan is mijn mening wel bekend hier. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Moderator ceesv Geplaatst: 31 december 2021 Moderator Geplaatst: 31 december 2021 Of er heeft iemand aan de spoelen en condensatoren gezeten met nul kennis. Kijken naar de output neter en net zolang schroeven totdat de wijzer krom tegen de nok staat. Dat er dan op de spiegel meer vermogen uitkomt als op de beoogde frequentie valt niemand op. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Zoeen zender had ik ook met van die mooie lampen erin , zenden deed hij niet ,maar licht dat hij gaf 😂 Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
focus103 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 3 uren geleden, henkie73 zei: zoals je zelf weet heeft elke zend trap een spiegel frequentie. dus als het luchtvaart bij 230 Mhz t/m 400 Mhz zit kom je al snel in die frequentie als je zender niet goed is ingeregeld. dus in de 2de trap zit je al in de frequentie. en dan ook met een stuk meer vermogen op die 2de spiegel maar 15 watt is dan wel weinig!!! om daar flink in te storen. dus zal wel iets meer zijn geweest gr. Henk Nu een versterker die een nette sinus uitgeeft heeft geen harmonische. Die heeft alleen een grond frequentie.
Big fellow Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Maar de eindtrap is meestal (voor FM modulatie) een klasse C versterker, die alles behalve linear is..... Dus daar moet en goed filter achter! “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 31 december 2021 Moderator Geplaatst: 31 december 2021 De luchtvaart band is geen harmonische van de fm band. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen