satcor64 Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Beste Forum gebruikers, Heb sinds een week een VU+Uno4K in mijn bezit waar ik op zich erg tevreden over ben. Maar ik heb 1 probleem overdag wordt deze als " radio " gebruikt. Oftewel hij staat overdag op een radiokanaal. Wat hij te vaak doet is dat het geluid 2 x achter elkaar weg valt. Dit is maar heel even misschien net geen seconde maar het is behoorlijk irritant. Het maakt niet uit op welk kanaal hij staat. Bij gewone Video kanalen werkt de audio perfect. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen ? Opstelling: VU+Duo4KFSB Bigbisat 13E/19E/23E/28E 4 x Triax LNBF enkel 1X Triax Switch 4:1 VU draait op open PLI8.1 Kanalenlijst van Hans. Alvast bedankt voor het mee denken..
Moderator ceesv Geplaatst: 31 december 2021 Moderator Geplaatst: 31 december 2021 Er mist nog wat aan je beschrijving, uit een satelliet ontvanger komt geen geluid. Dus waarmee luister je, waar komt het geluid uit? Naar welk radio station luister je, gecodeerd, ongecodeerd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Wat is het nu? Een VU+Uno4K en later weer een VU+Duo4K FBC… De VU+Duo4K staat bekend om deze audio uitvallen… Wel nieuwe drivers ooit, maar nooit echt opgelost.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
satcor64 Geplaatst: 31 december 2021 Auteur Geplaatst: 31 december 2021 4 uren geleden, Mimisiku zei: Wat is het nu? Een VU+Uno4K en later weer een VU+Duo4K FBC… De VU+Duo4K staat bekend om deze audio uitvallen… Wel nieuwe drivers ooit, maar nooit echt opgelost.. Ja sorry ik zie het nu ook. Om precies te zijn het betreft een VU+ UNO 4K SE UHD DVB FBC dual tuner. Als het een VU+ probleem blijkt te zijn dan is het duidelijk. Dan zal mijn 2e nieuwe ontvanger zeker geen VU+ zijn.......... @ ceesv Uit een satelliet ontvanger komt geen geluid ? Oh nee, ook geen beeld als je er geen TV op aan sluit. Het " geluid " gaat bij mij samen met de HDMI naar mijn TV. En via een Toslink " kabel " ( glasvezel ) gaat deze naar een Rotel versterker... Ik heb het zowel bij Gecodeerde als ongecodeerde zenders geprobeerd. Maar het haperen blijft....
Mimisiku Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Dat is inderdaad de bekende klacht…. Nooit succesvol opgelost…. Rotel is een oerdegelijk merk. Wellicht een software update mogelijk? Bitrate aanpassing mogelijk… De notoire fout zit in de VU+Duo4K, of die in de Uno4K ook zit is mij niet bekend… Zelf bezit ik de VU+Ultimo4K maar alleen HDMI. Mag van mijn vrouw geen AV versterker. Radio gaat bij mij via een conventionele HiFi.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Moderator ceesv Geplaatst: 31 december 2021 Moderator Geplaatst: 31 december 2021 Ik bezit de duo 4k se, en heb naar de gehele classic fm top 250 geluisterd zonder onderbrekingen. Het geluid komt uit de Sony versterker via een toslink verbinding. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 31 december 2021 Geplaatst: 31 december 2021 Het probleem zit/zat in de VU+Duo4K *niet* in de SE! (Die heeft dezelfde tsjip als de Ultimo4K). Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 1 januari 2022 Geplaatst: 1 januari 2022 sjiep sjiep. Op ons bureau valt ook vaker de audio weg, daar kan dus ook een andere storing voor verantwoordelijk zijn. Zoals de kabels. Omdat we de tent al dicht hadden ( kerstreces ) hebben we alle kabels van pC's en ethernet onder de bureaus inclusief de stroomverdeeldozen netjes opgeruimd. Netjes gelabeld en waar nodig met een tiewrap vastgezet. Op een paar gemummificeerde muizen na en wat zere knieën is die storing helemaal weg. Op de verdachtenlijst staat altijd de SPDIF kabel naar je Rotel, sluit hem eens aan per cinch tulpjes. The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 1 januari 2022 Geplaatst: 1 januari 2022 verhip de UNO4K se heeft geen cinch meer... dan moet je een HDMI - HDMI, Toslink, Cinch nemen The Crying Cowboys Aaron Rux
satcor64 Geplaatst: 1 januari 2022 Auteur Geplaatst: 1 januari 2022 Wat mij net te binnen schiet ( stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb ) Ik zal eens het audio van de radiozender via de TV af spelen. Het Toslink kabeltje heb ik al verwisseld met dat van een ander apparaat. Ook de ingang van mijn versterker ( heb maar 2 digitale ingangen)
Mimisiku Geplaatst: 1 januari 2022 Geplaatst: 1 januari 2022 Vaak onstaat dit door bitrate verschil/handshake tussen de apparaten.. de ontvanger doet dan een resync… Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tonskidutch Geplaatst: 1 januari 2022 Geplaatst: 1 januari 2022 15 minuten geleden, satcor64 zei: Wat mij net te binnen schiet ( stom dat ik daar niet eerder aan gedacht heb ) Ik zal eens het audio van de radiozender via de TV af spelen. Dat gaat ook, afhankelijk of de Rotel enkel stereo is of 5in1 of 7in1 kies je de SPDIF of de HDMI kabel om te verbinden. En dat kan inderdaad ook via de TV lopen die SPDIF. Maar als de Rotel brak is qua SPDIF is een HDMI converter de oplossing. The Crying Cowboys Aaron Rux
Moderator ceesv Geplaatst: 1 januari 2022 Moderator Geplaatst: 1 januari 2022 22 uren geleden, ceesv zei: uit een satelliet ontvanger komt geen geluid. Dat bedoelde ik dus, je satelliet ontvanger geeft bij jou een digitale stream weer, die door weergave apparatuur gedecodeerd en weergegeven wordt. De vraag is, waar het mis gaat, bij de ontvangst van de stream, of bij de weergave in je randapparatuur. Je kan ook een toslink DAC digitaal analoog converter kopen en cinch audio aansluiten op je versterker. Die dingen kosten rond de € 26,-- Dynafox DAC 32, 44,1, 48, 96 und 192 kHz, 24 Bit Ik heb afgelopen week zo een converter geplaatst bij mijn buurman, die heeft een 30 jaar oude versterker met alleen analoge ingangen, de VU+ Solo 4K alleen een Audio Toslink uitgang. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 1 januari 2022 Geplaatst: 1 januari 2022 Probleem is dat de AV versterkers echt alleen de standaard audioformaten accepteert. 44 kHz, 48 kHz etc. Als je ontvanger daar plots iets variabels van maakt dan probeert de AV dat te corrigeren en heeft maar een zeer kleine fout-toleratie.. Daarna wordt de DAC gereset en dat is je 'hik' in het geluid.... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
satcor64 Geplaatst: 1 januari 2022 Auteur Geplaatst: 1 januari 2022 Het zit hem inderdaad in de Toslink "uitgang" Heb de Radiozender een paar uur gewoon via de TV geluisterd. Totaal geen probleem, Heb ook nog mijn oude Mutant HD 60 teruggeplaatst. Verder niets aan veranderd, dus zelfde Toslink kabeltje en ingang op de Rotel. Geen probleem... @ceesv Dat zou inderdaad een mooie oplossing zijn ( heb nog een analogeTuner ingang over ) op mijn Rotel. Alleen ben ik bang dat de stream al "verminkt" in de DAC gaat en dus ook het analoge signaal rottig de versterker in gaat. Heb ook al gezocht naar een HDMI naar toslink is er ook, dus HDMI in en uit en een Toslink uit. Maar lijkt mij ook geen oplossing, extra kabels weer een adapter er bij enz... Ik denk dat het er op neer komt dat het niet meer "radio kanaal" luisteren wordt via de Sat. Maar een DAB+ Module voor mij een betere oplossing zal worden......
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen