Gökhan Tasgin Geplaatst: 9 februari 2022 Geplaatst: 9 februari 2022 Op 25-1-2022 om 19:52, de vrije fries zei: hoi, @Gökhan Tasgin. bedankt voor je bericht. ben blij met jouw berichten , want tegenwoordig wordt alles wat men leest klakkeloos aangenomen we zullen wel zien hoe e.e.a. gaat aflopen , ik kan alleen maar berichten brengen die mij worden aangeboden en proberen na te gaan of deze berichten juist zijn of niet. ik zal hier nooit berichten plaatsen over een nieuwe zender als ik niet met eigen ogen heb gezien dat deze zender inderdaad is gestart zo plaats ik ook niet de diverse nieuwe zenders die dagelijks te vinden zijn via de multistreams transponders op 5 west en 9 oost simpelweg om dat ik geen ontvanger met multistreams ontvangst heb wat betreft digiturk: ik plaats alleen berichten hierover die ik van twee of meer bronnen heb gehoord de tijd zal het leren. jij ook nog een prettige avond toegewenst Hoi de fije vires! Graag gedaan hoor !!! Ik ben blij dat jij mijn berichten niet verkeerd of persoonlijk opvat want jou aanvallen is het laatste wat ik zal willen! Ik wardeer echt dat je zoveel moeite doet om op deze forum de actuele satelliet nieuws te posten!! Eerlijk gezegd niet iedereen kan dit of wil dit en jij doet er alle moeite voor om ons op de hoogte te houden van het laatste satelliet nieuws! Het wordt gewaardeerd op zijn minst door mij , ga vooral zo door !!! 😃👍👍 Ik probeer ook zo juist mogelijke nieuws te plaatsen vooral als het gaat om Digiturk, en omdat ik Digiturk klant ben Digiturk gebruik vindt ik dat ik eerlijke nieuws moet melden als het gaat om veranderingen bij Digiturk. De Officiële dealer van Digiturk voor Europa dat in Oostenrijk bevind en vanuit Oostenrijk, Digitürk Europa zijn producten verkoopt aan bedrijven en inbewoners van Europa ,laat nog steeds weten op zijn website weten dat Abonnees en nieuwe klanten gewoon nieuwe abonnementen kunnen sluiten op Eutelsat 7. Zie mijn foto. de Frije Vries ik wens jou een goede dag verder ! Ik ben blij dat je zoveel moeite doet voor ons! Met Vriendelijke groeten Gökhan Tasgin. 1
D-box Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 @Gökhan Tasgin Op de 7E was ook TRT1 codeerd tijdens een film die ik gewoon FTA via de 42E kon ontvangen. De codering op de 7E was volgens mij in Irdeto. Ik kreeg dus gewoon signaal binnen via beide satellieten, via de 7E gecodeerd en via de 42E gewoon FTA. Lekker zooitje daar! 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
D-box Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 Ik vind het vreemd dat TRT1 op de 7E tijdens een film gecodeerd is, terwijl diezelfde film op de 42E gewoon FTA is. 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Gökhan Tasgin Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 (aangepast) 19 uren geleden, D-box zei: @Gökhan Tasgin Op de 7E was ook TRT1 codeerd tijdens een film die ik gewoon FTA via de 42E kon ontvangen. De codering op de 7E was volgens mij in Irdeto. Ik kreeg dus gewoon signaal binnen via beide satellieten, via de 7E gecodeerd en via de 42E gewoon FTA. Lekker zooitje daar! hoi D-box, ik heb je bericht gelezen maar ben nou pas in staat om te reageren 🙂 Beste D-box je haalt 2 dingen door me kaar; 1- Digiturk heeft een 3 partijen overeenkomst met Turkije en Turksat+Eutelsat . Digiturk huurt zenders van Turkije en mag op Eutelsat en/of Turksat deze zenders uitzenden. Dat geld ook voor de staatszenders (TRT Zenders). Iedere zender die Digiturk huurt mag Digiturk wanneer die wilt versleutelen voor kijkers. Of het gaat om Live voetbal, Live voetbal tussen landen denk maar aan EK WK etc. en overige sport programma's , programma's , film's etc etc. mag Digitürk dit gewoon versleutelen en de Turkse overheid zal dit niet tegen houden. Jij moet eerst kijken wat de film inhoud was. Als de inhoud over Arabië gaat over Turkije of Amerika of over Europa etc en Digiturk vindt dat opdat moment de zender moet worden gecodeerd dan doet die dat. Ookal vinden wij kijkers hun redenen tot versleutelen van die zender op dat moment vreemd. Digiturk kan zelfs bepalen wat klanten kunnen zien, en wat niet-klanten kunnen zien en welke zenders klanten kunnen zien en daar zal de Turkse Overheid niet mee bemoeien. Met andere woorden Digiturk overtreed geen regels. ! 2- Als een zender open is betekend dat niet dat die zender ook FTA is. Alle zenders onder Digiturk zijn gecodeerd en de staat zenders zijn de meeste tijd open en is ook open voor niet-klanten. Zijn er zenders op Digiturk echt FTA dus niet gecodeerd? ja, de radio zender TRT FM is FTA en TRT Belgesel is FTA dus waar geen zender versleutelende systeem op is geïnstalleerd. ( Hier bedoel ik de naamloze TRT FM dat zich bevind op tp 10804 V 30000 5/6 ) NOT: Ga er maar er van uit dat als een zender op je infobar een slotje op heeft dan is de zender gecodeerd . Is de slotje open dan is de zender FTA. Dus Alle zenders op Digiturk zijn gecodeerd behalve TRT FM en TRT Belgesel zijn onder Digiturk, FTA 🙂 Buiten Digiturk gelden andere regels en daar bepaalt de Turkse Overheid en Turksat wat men mag kijken welke zenders gecodeerd open/dicht is en welke zenders FTA zijn 🙂 Nog iets, Digiturk huurt zenders in van Turksat en dus streamt zenders naar Eutelsat 7. Als in Turkije in Ankara/Gölbasi een zender door noodweer etc uitvalt dan valt die zender op Eutelsat 7 ook uit! Ik weet niet of jij het hebt meegemaakt maar in 2015 was er een Coup in Turkije, en de satellietencenturm in Gölbasi werd gebombardeerd. Veel mensen die ik ken gebruiken wel zeker 10 jaar Digiturk en die nacht toen de satellietencenturm werd gebombardeerd vielen alle zenders weg en viel tegelijkertijd ook de Digiturk zenders op Eutelsat 7 uit. En zoals je wel kan raden werkt IPTV dan ook niet meer, zelfs web/youtube streams waren offline... Zo zie je maar dat alles met elkaar verbonden is! Digiturk gebruikt Irdeto2 codeersysteem en dat is zelfs nog beter beveiligd dan v1 ! Digiturk kraken is onmogelijk en dat proberen is de domste wat je kan doen want ze hebben het gelijk in de gaten! Dus een afrader aan iedereen!!! Ik hoop dat ik je verwarring heb kunnen verhelpen 🙂 D-box Ik ben een beetje jaloers op jou, jou lukt van Eutelsat 7 tot Turksat te ontvangen ,dat geluk had ik niet eens met mijn vorige woning 🙂 Als ik het zo kan raden kijkt jou tuin/balkon naar Zuid oosten waardoor het jou lukt om van 7 graden oost tot aan 42 graden oost te ontvangen, mischien wel verder. Nu jij Turksat ontvangt wil ik je vragen of jij ook 46 graden oost kunt ontvangen? Zo ja welke tp's krijg jij binnen? En ontvang jij ook de Central Azië beam van Azerspace 1 ,46 graden oost?? ik wens je nog een hele fijne avond Groetjes Gökhan Tasgin 🙂 10 februari 2022 aangepast door Gökhan Tasgin 1
D-box Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 @Gökhan Tasgin Bedankt voor je reactie Ik heb een Stab Italia HH100 en een Lenson Heat schotel van 80cm. Ik ontvang alles van de KU band wat ik kan ontvangen met mijn schoteltje van 15W t/m 57E. Dat is alles; Ik heb 1916 TV zenders opgeslagen in mijn NanoXX (of ze het allemaal nog doen weet ik niet) dan moet ik weer King of Sat raadplegen om het te actualiseren. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
D-box Geplaatst: 10 februari 2022 Geplaatst: 10 februari 2022 @Gökhan Tasgin Ik zit nu bij KPN iTV en op voorkeuzekanaal 140 zit TRT 1 in HD, Die schotel gebruik ik voor de FTA zenders (Turks versta ik helaas niet, maar die vrouwen vind ik mooi). ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Alfons Verbiest Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 Dat is niet TRT 1 maar TRT Türk. Wel HD. Een soort worldservice van Turkse programma's.
dirk044 Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 Het reageren gaat maar door hier. We leven inmiddels al wel op 11 februari CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T op 8 Satellieten: 05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010
D-box Geplaatst: 11 februari 2022 Geplaatst: 11 februari 2022 37 minuten geleden, Alfons Verbiest zei: Dat is niet TRT 1 maar TRT Türk. Wel HD. Een soort worldservice van Turkse programma's. Je hebt helemaal gelijk, TRT 1 kijk ik via 42E op 11054/30000 V DVBS2 en via de 7E op 11637/30000 H DVBS2. Alle 2 zenden ze uit in HD. Maar als er een Amerikaanse/Engelse film wordt uitgezonden wordt ie gecodeerd op de 7E gecodeerd en op de 42E kan je m wel kijken, want daar is ie FTA. 1 ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen