Ga naar inhoud


20 jaar betaalmiddel euro


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

9 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Wat raar...? De koopkracht is hetzelfde gebleven.

De prijzen van alles zijn gehalveerd met de komst van de €uro.

 

Had ik een schuld op een lening van Hfl 100.000 dan was die schuld na de komst van €uro nog maar € 50.000  (ik rond nu even voor het gemak af op de helft.)

Misschien zijn de prijzen uiteindelijk gestegen...maar dat was in het prille begin. De prijzen zijn nu allang gestabiliseerd en zelfs lager geworden nadat bleek dat de koopkracht er niet was.

Was de Gulden gebleven dan geloof je toch niet dat de prijzen nu nog net zo zijn als dat ze dat 20 jaar geleden waren.

In een markteconomie is er altijd een lage inflatie en alles wordt moderaat duurder.

De NL bankbiljeten  waren inderdaad erg mooi...maar wat koop je daarvoor?

Er komen nu binnenkort nieuwe €uro biljetten en ik laat me verassen.

verassen is correct in de betekenis 'in as doen overgaan, cremeren'.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 minuten geleden, mereltje zei:

verassen is correct in de betekenis 'in as doen overgaan, cremeren'.

 

Ik denk dat men begrijpt wat ik bedoel.

Als je al vanaf 1977 niet meer in NL woont en in andere talen gaat denken, spreken en schrijven is dat allemaal niet meer zo makkelijk met 66 😁

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Ik denk dat men begrijpt wat ik bedoel.

Als je al vanaf 1977 niet meer in NL woont en in andere talen gaat denken, spreken en schrijven is dat allemaal niet meer zo makkelijk met 66 😁

Ik zal je verrassen ik ben ook 66

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Wat raar...? De koopkracht is hetzelfde gebleven.

De prijzen van alles zijn gehalveerd met de komst van de €uro.

 

Had ik een schuld op een lening van Hfl 100.000 dan was die schuld na de komst van €uro nog maar € 50.000  (ik rond nu even voor het gemak af op de helft.)

Misschien zijn de prijzen uiteindelijk gestegen...maar dat was in het prille begin. De prijzen zijn nu allang gestabiliseerd en zelfs lager geworden nadat bleek dat de koopkracht er niet was.

Was de Gulden gebleven dan geloof je toch niet dat de prijzen nu nog net zo zijn als dat ze dat 20 jaar geleden waren.

In een markteconomie is er altijd een lage inflatie en alles wordt moderaat duurder.

De NL bankbiljeten  waren inderdaad erg mooi...maar wat koop je daarvoor?

Er komen nu binnenkort nieuwe €uro biljetten en ik laat me verassen.

Klopt, ik zei het verkeerd. M'n salaris werd zeg maar gehalveerd in bedrag, maar de noodzakelijke inkopen gingen razendsnel van de helft naar minstens 20% of meer meer. Ik hield het in die tijd nog nauwgezet bij en rekende alles om.

En dat was geen inflatie-correctie.

Maar goed, ik ben eraan gewend en reken bijna niets meer om behalve af en toe. Dan heb ik iets van zoveel betaal ik niet voor een kers, zo gek ben ik niet.

Maar dat is luxe en geen noodzakelijk eten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, astro iris zei:

Bij jullie gulden, bij ons  hier franken. En je gelooft het  of niet, maar ik, heb een zwager die nu nog steeds in franken rekent.

Ik ging een keer (lang geleden hoor) naar Frankrijk, toen hadden ze nog de oude Franse Frank, je betaalde voor een zak kersen 100 Franse Frank, later kwam de nieuwe Franse Frank en betaalde je ineens 1 Franse Frank.

 

Lang geleden hoor jongens.

Wie weet dit ook nog?

(Man, als ik hieraan terug denk voel ik me echt oud).

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou ging het ons met de Italiaanse Lire

Als oom Efisio en tante Nanny aankwamen met stapels papiergeld met daarop bedragen die we niet eens uit konden spreken dachten we ook dat ze stinkend rijk zouden zijn.

Later bleek het toch anders te zijn en dat de familie hier hun daar moest steunen om rond te kunnen komen en dat alle broers en zussen geld bij elkaar legden om hun 1 x in de zoveel jaar over te kunnen laten komen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

een kop koffie voor € 3,75  of een biertje voor € 5,00  😲

Ze mogen het dan zondermeer in een zeer donker plaatsje kappen of steken !! 💩💨

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gerrit B zei:

Zou ging het ons met de Italiaanse Lire

Als oom Efisio en tante Nanny aankwamen met stapels papiergeld met daarop bedragen die we niet eens uit konden spreken dachten we ook dat ze stinkend rijk zouden zijn.

Later bleek het toch anders te zijn en dat de familie hier hun daar moest steunen om rond te kunnen komen en dat alle broers en zussen geld bij elkaar legden om hun 1 x in de zoveel jaar over te kunnen laten komen.

Ik raad je aan om eens te kijken naar de film "Umberto D" van Vittorio de Sica, dit is een fantastische film. 

aangepast door D-box
  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Er komen nu binnenkort nieuwe €uro biljetten en ik laat me verassen.

 

de tweede ontwikkeling die in het artikel genoemd werd is dat men steeds minder contant geld gebruikt

dus een paar nieuwe schetsjes en biljetten maken is ook om voor de MUNT medewerkers iets te doen te hebben

 

anyhoe

beter dan mijn bitcoins zelf mijnen in de berging naast wasmachine en droger

aangepast door Tonskidutch
n

School - live at the Pavillion Paris

Supertramp 1979

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-1-2022 om 15:49, Eduard07 zei:

Google is your friend. Hoeven we hier niet in herhaling te vallen met ellenlange non-discussies

 

Nou jij je zin. De vraag of de euro positief voor Nederland was werd bij het vorige "jubileum" van de euro natuurlijk ook al gevraagd.

 

https://www.bndestem.nl/overig/heeft-de-euro-nederland-iets-opgeleverd~a528f991/

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...