Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

25 minuten geleden, gerrit B zei:

Ruim 25% van gevaccineerden haalt geen boosterprik op.

 

Dat klopt. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat het zelfs 50% was. De waarheid zal in het middel zitten.

 

25 minuten geleden, gerrit B zei:

Veel gehoorde reactie is;

"halen we een booster op dan kunnen we nog steeds een besmetting oplopen",

"halen we geen booster op dan kunnen we ook besmet worden maar worden we er niet zo ziek van",

"waarom zouden we dan een booster ophalen"?

 

Ook dat klopt. Maar mensen worden het zwalkende beleid ook wel een beetje beu nu. Genoeg mensen om mij heen met 2 spuiten en een booster die zeggen dat ze er nu wel klaar mee zijn en geen 4e of meer prikken gaan halen. Daarnaast zou omicron milder zijn dus veel mensen willen dat risico wel nemen. Daarnaast beginnen mensen ook het gevoel te krijgen dat je ook niet kunt blijven doorgaan met iedere keer weer een nieuwe spuit.

 

aangepast door Psychosammie
  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


De huidige 3G CTB dempt nog steeds zo'n 15% minder besmetting. Echter de R krijg je er niet meer mee onder de 1.

Echter iedere besmetting is een potentieel ongewenste ziekenhuisopname + gevolgschade.

Dit is voor overgrote meerderheid op conto van de ongevaccineerden die liever ernstig ziek worden dan een preventief medicijn nemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al eens eerder geopperd dat je een virus (gecontroleerd) moet laten uitrazen. Met Omicron en de nieuwe variant gaat dat nu ook gebeuren. Het bestrijden van het virus met een vaccin is overduidelijk niet gelukt en heeft mogelijk tot het ontstaan van andere varianten geleid. Gelukkig lijken die minder dodelijk te zijn.

 

Wat er gaat gebeuren? Geen idee. Het kabinet heeft gelukkig wel ingezien dat de economie naar de knoppen helpen ook niet zo'n strak plan is.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, theparasol zei:

De huidige 3G CTB dempt nog steeds zo'n 15% minder besmetting

 

Ja, dat is precies de strekking van het verhaal. Dan ga je van een R van 1,8 naar een R van 1,6. Dan duurt het dus een paar weken langer voordat het virius het zelfde aantal mensen heeft besmet. Schieten we daar wat mee op?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het zelf al: tijd!

Hoe meer mensen er tegelijk ziek zijn hoe ontwrichtender dit werkt op alle (bedrijfs) processen in de maatschappij.

De CTB demper zal er voor zorgen dat de curve niet maximaal exponentieel verloopt.

Alles wat je redelijker wijs kunt doen om dat exponentiele verloop te voorkomen moet je aangrijpen.

Het beste is vaccineren + boosteren want dan kun je optimaal blijven functioneren.

Slechtste keuze is vaccin, booster, CTB, maatregelen en adviezen afwijzen en onnodig zelf ziek worden + iedereen in je bubbel.

En wat ook helpt is een beetje meewerken en niet voortdurend elke maatregel en advies in twijfel te willen trekken.

Ik kan ook bij alles wel iets verzinnen wat niet deugd of werkt maar veel dingen zijn nu eenmaal compromissen om een doel te realiseren dat we als samenleving kunnen blijven functioneren. Niks werkt 100%. Er is geen silver bullet.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Of men er een paar jaar geleden correcte statistieken over heeft bijgehouden als er weer een "griepgolf" door het land ging weet ik niet zeker.

Maar dat ik zichtbaar zieke medewerkers naar huis stuurde destijds in een groot open office plan werkende is gewoon een maatregel die men uit veiligheidsoverwegingen en economische overwegingen nam. En dat kwam ons niet altijd goed uit gezien de deadlines die je hebt als bedrijf.

 

Als je nu het NOS journaal net hebt gezien weet je dat men bussen en tramlijnen gaat aanpassen qua frequenties.

Er zijn gewoon teveel zieken. Wat wilde je nog antwoorden @Psychosammie op mijn vorige vraag?

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

en wat stel je dan voor dat we doen?

niets dus want jij weet het niet wat te doen, je kan alleen vanuit jouw BOX redeneren.

  • Like 1

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, theparasol zei:

Het beste is vaccineren + boosteren want dan kun je optimaal blijven functioneren.

 

Ehhh nee. Ik zie binnen ons bedrijf juiste ernstige problemen ontstaan doordat gevaccineerde maar besmette collega's naar huis gestuurd worden om in quarantaine te gaan waardoor op bepaalde plaatsen binnen het bedrijf de continuïteit en veiligheid niet meer gegarandeerd kan worden.

 

25 minuten geleden, Tonskidutch zei:

niets dus want jij weet het niet wat te doen

 

Dat is correct. Ik zie dat alle maatregelen de afgelopen 2 jaar ons niet veel gebracht hebben. Hoogstens uitstel maar geen afstel. Dus misschien is niets doen wel de beste optie.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik zie binnen ons bedrijf juiste ernstige problemen ontstaan doordat gevaccineerde maar besmette collega's naar huis gestuurd worden om in quarantaine te gaan

Gevaccineerd en geboosterd hoeven niet meer in quarantine.

Daarnaast is er nog een regel dat essentiele medewerkers zonder klachten in overleg mogen doorwerken tenzij de werknemer dat zelf niet wil.

Betekend dus dat ongevaccineerden vanaf nu verhoogd risico hebben besmet te worden.

Als ze flink ziek worden en naar het ziekenhuis toe moeten dan is dat jammer maar dat is dan wel waar ze zelf voor kiezen.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga er maar vanuit dat het in ons bedrijf anders gaat. Ze zijn ziek, voelen zich ook ziek en kunnen dus niet werken. Nog meer zieken en we hebben een probleem, quarantaine of niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Psychosammie zei:

Ga er maar vanuit dat het in ons bedrijf anders gaat.

En voila zie hier het nut van de CTB demper.

En gevaccineerd en geboosterd zal niet of minder ziek worden.

Maar als je een overmaat wappies te werk gesteld hebt dan zal de concurrent hier profijt van gaan trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alleen komen geboosterde collegas niet op de ic, krijgen ze geen langdurige gezondheid schade en zijn ze minder lang besmettelijk.

 

Vanwege ongevaccineerde collegas moeten er allerlei beperkende maatregelen getroffen worden.

 

Vanochtend een wat oudere vrouw gesproken.

Haar dochter, moeder van 3 jonge kinderen ligt al 9 weken op de ic met  corona.

Ze was niet gevaccineerd want het vaccin zou volgens facebook niet veilig zijn.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Haar dochter, moeder van 3 jonge kinderen ligt al 9 weken op de ic.

Ze was niet gevaccineerd want het vaccin zou volgens facebook niet veilig zijn.

En straks moeten we met zijn allen wel weer solidair zijn en voor dit soort wappies een regeling treffen waardoor ze verder kunnen functioneren in de maatschappij. 

Maar mevrouw kan tevreden zijn met zichzelf: ze loopt geen risico op lange termijn effecten tgv het vaccineren 😵

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Psychosammie zei:

Wat zijn jullie nou aan het prutsen? Jullie zitten zo vastgeroest in je mening dat de term wappie op jullie van toepassing gaat zijn. Jullie hebben niet eens de moeite genomen om de samenvatting te lezen maar weten het toch alle drie beter.

 

@theparasol

Geen argumenten in je oneliner

 

@ceesv

Het gaat helemaal niet over vaccineren! Het gaat over de effectiviteit van 2G en 3G en het CTB in het remmen van de verspreiding.

 

@Sprietje

Praat alleen andere na, geen steekhoudende argumenten.

 

De verspreiding van omicron, gevaccineerd of niet gevaccineerd, gaat zo hard dat die CTB behoorlijk zinloos is geworden. Alleen iedereen testen zou nog wat zoden aan de dijk kunnen zetten.

 

En maak je borst maar nat, er is alweer een nieuwe variant in Nederland opgedoken die nog besmettelijker is en omicron dus zal verdringen.

 

 

Wat gek, ik dacht altijd dat 2G en 3G over vaccineren ging.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...