Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

6 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Dat klopt. Ik meen zelfs ergens gelezen te hebben dat het zelfs 50% was. De waarheid zal in het middel zitten.

 

 

Ook dat klopt. Maar mensen worden het zwalkende beleid ook wel een beetje beu nu. Genoeg mensen om mij heen met 2 spuiten en een booster die zeggen dat ze er nu wel klaar mee zijn en geen 4e of meer prikken gaan halen. Daarnaast zou omicron milder zijn dus veel mensen willen dat risico wel nemen. Daarnaast beginnen mensen ook het gevoel te krijgen dat je ook niet kunt blijven doorgaan met iedere keer weer een nieuwe spuit.

 

De ouwetjes boven de 50/60 hebben wel voor het merendeel een booster gehaald. Vandaar dat je bij die groep (vrijwel) geen toename in de ziekenhuizen ziet. Wel bij de jongeren.

Zouden de ouderen in sommige dingen wat slimmer zijn, uitzonderingen daargelaten?

  • Like 2

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Kijk nou, is die Kuipers al 2 keer door de mand gevallen voor misleidende informatie 

 

https://www.hartvannederland.nl/coronavirus/grafiek-die-kuipers-liet-zien-over-effect-boosterprik-was-te-gunstig

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar de essentie klopt!

 

Quote:

De kans dat een ongevaccineerd persoon in het ziekenhuis terechtkomt, werd wel goed weergegeven in de grafiek. Terwijl slechts 14 procent van de volwassenen niet is gevaccineerd, is ruim 55 procent van de volwassenen in het ziekenhuis ongevaccineerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

die Kuipers al 2 keer door de mand gevallen voor misleidende informatie 

 

Kijk jij maar vooral eens goed naar je eigen groep: jullie minderheid heeft een ruime meerderheid in het ziekenhuis!

En denk maar niet als je daar bent geweest dat je er net zo goed uitkomt als voor je besmetting.

Hoeveel ongevaccineerde voorbeelden moet jij nog hebben voordat het besef indaalt dat je onverantwoord bezig bent met je eigen gezondheid en verdere levensgeluk? 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, ceesv zei:

Maar de essentie klopt!

 

Quote:

De kans dat een ongevaccineerd persoon in het ziekenhuis terechtkomt, werd wel goed weergegeven in de grafiek. Terwijl slechts 14 procent van de volwassenen niet is gevaccineerd, is ruim 55 procent van de volwassenen in het ziekenhuis ongevaccineerd.

Even vertaald voor Psychosammie, want ik betwijfel of hij dit snapt:

Als vaccinatie geen moer zou uitmaken zouden er ruim 7x zoveel gevaccineerden als niet gevaccineerden in het ziekenhuis moeten liggen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, minplus zei:

En dan maar afwachten..

Mogelijk kan de gezondheidszorg het aan, wat ik betwijfel. Maar een en al zieke mensen in alle beroepen gaat een enorm probleem worden, vrees ik.

Daar zit hoofdzakelijk een andere oorzaak achter: Te weinig personeel, die opgeleid zijn voor diverse beroepen. Denk dan maar aan: Onderhoudsmonteurs, diverse bouwvakkers, vrachtautochauffeurs, metaal bewerkers. Kortom in alle sectoren waar men de "handjes" moet hebben, is er de laatste tiental jaren te weinig personeel opgeleid.

Voor een beroep als storingsmonteur ( het vak wat ik uit oefen ), is het tekort al sinds 2008 aanwezig.

 

En als ik zie, hoeveel zieken in ons bedrijf zijn ( Ik werk bij een grote fietsen fabrikant ), dan valt me dat alles nog mee. In oktober 2020 was dat duidelijk anders ( Veel covid zieken ).

 

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu even corona loslaat en de winterse griepgolven zag de jaren voor deze corona, dan was het toen nalatig en onachtzaam om al je collega's te besmetten door toch ziek naar het werk te gaan. Want je bedrijf kan plat komen te liggen. Elk bedrijf met 50 of meer medewerkers kent die problematiek.

 

En de oplettende leiding of leider waakt daarvoor, door zoals ik schreef; zieke mensen onmiddellijk naar huis te sturen.

Sommige medewerkers zijn ook maar knurften zonder verstand.

 

Nu is het niet anders, maar wel met een veel gevaarlijker virus dat naast extreem veel bijwerkingen en langdurige aandoeningen ook de dood tot gevolg heeft.

 

Hetgeen tegenwoordig anders is dat we kinderen liever ziek naar school en/of opvang sturen opdat "we" zelf kunnen gaan werken. Ook hufterig.

Ook daar moest men het naar huis sturen veel beter handhaven.

Want die maatregel blijft geldig zoals we nu weten uit UK en Denemarken mbt corona. En natuurlijk voor elke besmettelijke ziekte.

 

 

I Gona Love You - Micky More & Andy Tee remix

Jestofunk, Micky More & Andy Tee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, theparasol zei:

Goed nieuws voor Denemarken: alle corona maatregelen worden opgeheven!

Het zal vast niet meer lang duren voordat ze dat hier ook gaan doorvoeren.

Dus ook de CC app?

 

dat zou pas goed nieuws zijn

 

Straks in de herfst,september, wanneer alle groene vinkjes verlopen zijn en je verplicht een 4e prik moet breekt echt de pleuris uit.

 

Wat wanneer de meerderheid het kotsbeu is om bij elk museumbezoek of horecabezoek te moeten testen en daardoor wegblijft?

 

Dan is t een kwestie van tijd voordat deze zaken failliet gaan.

 

Nee die app moet echt tijdelijk zijn en ik zie er geen nut van in als deze blijft,

 

Tenzij er een variant opduikt waar we erg ziek van worden.

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Gerard 76 zei:

Straks in de herfst,september, wanneer alle groene vinkjes verlopen zijn en je verplicht een 4e prik moet breekt echt de pleuris uit.

 

In Canada breekt die pleuris nu al uit. Truckers onderweg om de vaccinatiefascist Trudeau te wippen.

https://globalnews.ca/news/8540245/ottawa-trucker-convoy-risks/

 

1 uur geleden, Gerard 76 zei:

Nee die app moet echt tijdelijk zijn en ik zie er geen nut van in als deze blijft,

 

Vind ik ook maar die gaat niet meer weg. Die App is is de opmaat naar de de door Europa zo gewenste digitale pas. Dat gelieg en geschutter van Rutte en Kuipers is niet voor niks. Jullie moeten er allemaal van overtuigd worden dat 6 prikken per jaar en die App de enige manier is om nog wat vrijheid te krijgen. Weg privacy, weg democratie.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Tonskidutch zei:

Als je nu even corona loslaat en de winterse griepgolven zag de jaren voor deze corona, dan was het toen nalatig en onachtzaam om al je collega's te besmetten door toch ziek naar het werk te gaan. Want je bedrijf kan plat komen te liggen. Elk bedrijf met 50 of meer medewerkers kent die problematiek.

 

En de oplettende leiding of leider waakt daarvoor, door zoals ik schreef; zieke mensen onmiddellijk naar huis te sturen.

Sommige medewerkers zijn ook maar knurften zonder verstand.

 

Nu is het niet anders, maar wel met een veel gevaarlijker virus dat naast extreem veel bijwerkingen en langdurige aandoeningen ook de dood tot gevolg heeft.

 

Hetgeen tegenwoordig anders is dat we kinderen liever ziek naar school en/of opvang sturen opdat "we" zelf kunnen gaan werken. Ook hufterig.

Ook daar moest men het naar huis sturen veel beter handhaven.

Want die maatregel blijft geldig zoals we nu weten uit UK en Denemarken mbt corona. En natuurlijk voor elke besmettelijke ziekte.

 

 

Je hebt volledig gelijk.

Het probleem met een bedrijf is dat je je werknemers niet mag vragen of ze gevaccineerd zijn of een test genomen hebben.

M'n dochter mag dat ook niet en het enige wat ze kan is een werknemer met verschijnselen acuut naar huis sturen om de ver over de 100 anderen niet in gevaar te brengen en dat doet ze dan ook. Maar het blijft helaas achter de feiten aanlopen. Ze kan ermee leven maar het betekent wel permanent uiterst alert zijn vanwege de paar idioten die niets begrijpen van virussen, vaccins en testen. En levert extra werk en spanning in het bedrijf.

Een andere dochter doet elke dag een test omdat ze dagelijks met honderden mensen te maken heeft en er onder de collega's onbenullen zitten die zelfs een test weigeren te doen. Antivaxers gaan ver, extreem ver.

Met de registratie waar PS zich zo druk over maakt valt het dus aardig mee. Je zou in sommige opzichten haast zeggen helaas.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders even naar wat interviews / speeches waarin hij de de niet gevaccineerden zelfs uitmaakt voor racisten.

Gelukkig ook wat tegengeluid

https://www.youtube.com/watch?v=peu-lhtcuNY

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...