Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

4 minuten geleden, Zilverster zei:

In 2019 was er een griep die niet bekent was, daar is later een naam aan gegeven n.l. corona , gr. 

 

Zilverster.

Griep heeft net zoveel met corona te maken als een druiper met een oorontsteking.

  • Like 1
  • Haha 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Griep heeft inderdaad niets te maken met Corona.

Maar de mensen die jaarlijks sterven aan Influenza worden wel meegeteld bij de Corona sterfgevallen.

Officiële cijfers geven mee dat in 2019/2020 600 mensen stierven aan Griep ( Influenza ) en in 2020/2021 300 mensen.

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 2e zin van jou is onzin. Griepdoden worden echt niet meegeteld bij de covid doden. Ik weet niet waar je dat vandaan haalt, maar zo gek zijn de mensen die de registraties bijhouden echt niet. Zoals je ook in de grafieken kon zien.

Je vergist je en vergissen is menselijk.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vergis met echt niet hoor , gezien de symptomen bij Corona en Griep praktisch dezelfde zijn.

Als een mens op oude leeftijd verblijvend in een RVT sterft ten gevolge van deze symptomen en zelfs negatief heeft getest op Corona zal deze persoon meegeteld worden bij de Corona overlijdens , zo is het nu eenmaal...

 

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar haal je die gegevens vandaan? En hoe kom je erbij dat iemand die negatief getest is voor covid toch als covid dode wordt geteld?

Ook al zijn de symptomen toch echt wel verschillend en is een test overduidelijk.

Maar graag een serieuze bron want, sorry, ik krijg een wappie-facebook gevoel bij een dergelijke bewering en vrees dat je je hebt laten belazeren.

Kan gebeuren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, minplus zei:

Dat het vaccin maar 4 maanden werkt is een bizar waanidee.

Maar hoe zit het nu dan met dat vaccin?

Eerst wordt er gesteld dat je met de vaccins beschermd bent, dat er antistoffen opgebouwd worden en dat je lichaam een nieuwe infectie zal herkennen en weet hoe het opgeruimd moet worden.

Vervolgens komt de booster in beeld en moet er massaal geboosterd worden eerst een half jaar na de laatste prik maar nu 3 maand na de laatste prik om de antistoffen weer op peil te brengen.

Echter dat boosteren gebeurd met hetzelfde middel als tijdens de 1e prikken, met dit verschil dat je de volle dosis weer krijgt van het Pfizer vaccin en een kleinere dosis van Moderna (pas in maart zou er een versie komen die beter zou werken tegen de huidige variant)

 

Echter ben je gevaccineerd dan kun je nog steeds opnieuw besmet worden maar wordt je waarschijnlijk niet zo ziek van deze variant.

Ben je geboosterd dan kun je nog steeds opnieuw besmet worden maar wordt je waarschijnlijk niet zo ziek van deze variant.

Enige verschil is dat met een booster je al antistoffen in je lichaam hebt zitten en met alleen vaccins je lichaam die antistoffen zelf weer snel aan moet gaan maken.

Kijk je hoe snel je geen klachten meer hebt na een besmetting (meestal tussen de 5 en 7 dagen) dan is er vrijwel geen verschil tussen iemand met alleen een vaccin en iemand met een booster.

Wie kan me dan uitleggen wat het voordeel dan nog is van zo'n boosterprik?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De booster verhoogt je weerbaarheid tegen een besmetting.

De antistoffen in je lichaam nemen toe na een booster.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ceesv al aangeeft en wat je in feite ook al zelf zegt: Na een booster krijg je weer gigantisch veel antistoffen in je lichaam zodat je het virus meteen te grazen kunt nemen. Wat ik ook al meldde, gelukkig neemt het aantal antistoffen na een paar maanden af want je moet dagelijks tegen vele soorten virussen bezig. Zou je alle antistoffen in je bloed houden dan was je binnen een jaar dood omdat je bloed de consistentie van stroop zou hebben.

 

Zonder de booster moeten bepaalde afweercellen weer eerst kijken welke indringer er is, signalen afgeven aan de anderen en die moeten vervolgens weer zich vermenigvuldigen en de juiste antistoffen maken. Zoiets kost een paar dagen en die wil je voor zijn.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Waar haal je die gegevens vandaan? En hoe kom je erbij dat iemand die negatief getest is voor covid toch als covid dode wordt geteld?

Ook al zijn de symptomen toch echt wel verschillend en is een test overduidelijk.

Maar graag een serieuze bron want, sorry, ik krijg een wappie-facebook gevoel bij een dergelijke bewering en vrees dat je je hebt laten belazeren.

Kan gebeuren.

 

Sorry , maar je bericht is complete waanzin. In mijn familie ( wijzelf,kinderen en kleinkinderen ) heeft iedereen zijn derde (booster)prik gekregen. Wij zijn dus volledig gevaccineerd zoals het moet , dus je "wappie" gevoel is totaal misplaatst. Voor de rest ga ik geen woorden meer vuilmaken aan jouw vuurtjesstokerij. 🤮
Kan ook gebeuren....

  • Haha 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even over je laatste opmerking:

Zonder booster word je erger ziek omdat het virus langer de kans krijgt je cellen aan te vallen en zich te laten vermenigvuldigen en verspreid je dus zelf veel meer virussen Dat is voor mensen om je heen dus veel gevaarlijker. Ook is het zo dat je met de booster minder lang (ernstig) ziek zult zijn want je hebt het virus eerder uitgeschakeld.

Mensen denken dat je beter bent als je een virus uitgeschakeld hebt. Dat is absoluut niet zo. Het virus heeft miljoenen cellen van je vernietigd en nadat het virus uitgeschakeld is zal je dat allemaal moeten repareren. Pas als dat gebeurd is ben je weer OK.

Alleen heb je soms teveel en onherstelbare schade die niet meer gerepareerd kan worden.

Dan heb je long covid.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, minplus zei:

Zonder de booster moeten bepaalde afweercellen weer eerst kijken welke indringer er is, signalen afgeven aan de anderen en die moeten vervolgens weer zich vermenigvuldigen en de juiste antistoffen maken. Zoiets kost een paar dagen en die wil je voor zijn.

Maar beide kunnen opnieuw besmet worden en kijk je hoe lang iemand met booster ziek is en hoe lang iemand zonder booster ziek is dan zit daar nagenoeg geen verschil in, hoe kan dat dan als die antistoffen al massaal aanwezig zijn?

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Crazy Sat zei:

 

Sorry , maar je bericht is complete waanzin. In mijn familie ( wijzelf,kinderen en kleinkinderen ) heeft iedereen zijn derde (booster)prik gekregen. Wij zijn dus volledig gevaccineerd zoals het moet , dus je "wappie" gevoel is totaal misplaatst. Voor de rest ga ik geen woorden meer vuilmaken aan jouw vuurtjesstokerij. 🤮
Kan ook gebeuren....

Fantastisch dat jullie allemaal geboosterd zijn, super verstandig. Je bent dus zeker geen wappie.

Maar je hebt geen antwoord gegeven op mijn vraag over je bron waar je uithaalt dat griepdoden met een negatieve covidtest bij de covid doden gerekend worden. Want dat was mijn probleem bij jouw bewering en dat probleem heb je met een opmerking over vuurtjesstokerij (het laatste wat ik wil) en een braak-emoticon niet weg genomen.

Dus graag de bron, want ik kan hem niet vinden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar beide kunnen opnieuw besmet worden en kijk je hoe lang iemand met booster ziek is en hoe lang iemand zonder booster ziek is dan zit daar nagenoeg geen verschil in, hoe kan dat dan als die antistoffen al massaal aanwezig zijn?

 

Kun je me de bron geven dat mensen met een booster even lang ziek zijn als zonder? Het zou kunnen dat het even lang duurt, hoewel ik vermoed met de booster iets korter, maar de mate waarin je in het begin ziek wordt zal zonder booster heftiger zijn. En je moet meer cellen vervangen.

Dat ze beiden even hard besmet worden is vanzelfsprekend, net zoals je bij een sneeuwbui met of zonder jas aan evenveel sneeuwvlokken in je gezicht krijgt. Het verschil is alleen hoe groot het effect is.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie bv wel deze gegevens, Crazy Sat, over de griep:

https://www.rivm.nl/monitoring-sterftecijfers-nederland

 

en deze:

https://www.rivm.nl/griep-griepprik/feiten-en-cijfers

 

Die geven wat anders aan dan jij meldde. Vandaar mijn probleem met je mededeling.

Maar nogmaals mijn excuses dat ik het associeerde met wat wappies verkondigen, die beweren dat het niets anders dan een griepje is. Want die dingen worden mi toch echt wel gescheiden.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik melde minplus kwam hier vandaan https://www.volksgezondheidenzorg.info/onderwerp/influenza/cijfers-context/sterfte

 

Dit laag sterftecijfer aan griep vond ik héél weinig , vandaar mijn reactie. Ook het woord "wappie" vond ik niet netjes.

 

Maar zand erover man , no hard feelings... 😉

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...