Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, Tonskidutch zei:

177 landen werden onderzocht, het kan zijn dat 176 landen het beter doen dan hier

 

Ja, over dat onderzoek heb ik ook ergens iets gelezen. Landen waar ze een rotsvast vertrouwen hebben in de overheid scoren beter. Aan de andere kant zeggen ze in China en Noord Korea ook dat ze een rotsvast vertrouwen hebben in de overheid.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


48 minuten geleden, Psychosammie zei:

China en Noord Korea ook dat ze een rotsvast vertrouwen hebben in de overheid

 

Daar worden maatregelen stipt opgevolgt niet tgv vertrouwen maar door de sancties die erop staan wordt het simpelweg afgedwongen.

Das andere koek dan hier: "U mag hier niet fietsen.... dat weet ik,  goedemiddag!"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er een paar landen bij staan met een regering die erg onderdrukkend bezig is deugd het onderzoek niet? 

Een feit is als mensen de regering (en deskundigen) vertrouwen houden ze zich beter aan de maatregelen en is een pandemie, of andere crisis situatie,  beter onder controle te krijgen / houden.

Het zijn de "vrijheidsstrijders" (anarchisten en egoisten) die de effectieviteit van maatregelen ondermijnen en de situatie verslechteren, maar dat snappen ze niet. Of erger, ze willen het niet snappen.

aangepast door Pionewbie
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

gerrit, er kan niets meer dan 100%

 

Daar moet je nog even over nadenken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij ook.

Waarom zou een stijging niet meer dan 100% kunnen zijn?

Voorheen hadden we iets van 3.500 besmettingen per dag dat zijn er nu zo'n 73.000

1 % van 3500 = 35  en dat omgerekend naar 73.000 is dus een stijging van 2100%

Daar hoef ik toch geen architect voor te zijn. 😉

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

Lijkt mij ook.

Waarom zou een stijging niet meer dan 100% kunnen zijn?

Voorheen hadden we iets van 3.500 besmettingen per dag dat zijn er nu zo'n 73.000

1 % van 3500 = 35  en dat omgerekend naar 73.000 is dus een stijging van 2100%

Daar hoef ik toch geen architect voor te zijn. 😉

Hetgeen betekent, dat geen enkele maatregel deze stijging kan indammen:  Maar liefst in jouw optiek 21 keer meer....... Dus een R getal van 21 ....ipv rondom de 1.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou nee.

Met het R getal (reproductiegetal) wordt aangegeven hoeveel personen iemand weer zou besmetten als deze zelf ook besmet zou raken.

Zou deze R onder de 1 zitten dan neemt het aantal besmettingen af, zit deze er boven dan neemt het toe.

Op dit moment is het R getal gezakt met 0,08 naar 1,2.

Dus als er 10 mensen besmet zijn dan besmetten deze 12 nieuwe personen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, paardengek zei:

Hetgeen betekent, dat geen enkele maatregel deze stijging kan indammen:

ja hoor er zijn prima maatregelen om het in te perken, blijf gewoon allemaal thuis voor de komende 14 dagen en het probleem is opgelost.

Maar ja de een heeft geen koelkast, de ander geen vriezer, de melk is op, weer iemand anders moet de hond uitlaten enz.

Dan zijn er ook de nodige die gewoon moeten werken omdat het anders helemaal verkeerd gaat enz. en daar gaat het mis mee.

Je kunt niet iedereen 14 dagen thuis laten zitten.

Wat me wel opvalt is dat veel besmettingen plaats vinden op vakantie en in gezinnen met kleine kinderen.

Veel gehoorde is "het ging de gehele vakantie goed maar heb blijkbaar een besmetting opgelopen in het vliegtuig terug naar huis"

Ik was vorige week bij een bedrijf die ook aangaf, we kunnen alles onder controle houden, maar gaat men op vakantie of heeft men kinderen die naar school of naar de opvang gaan dan gaat het daar mis.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, valt mij ook op. In mijn vriendenkring geen kinderen, iedereen al 2 jaar geen besmettingen. Familie en collega's met kinderen allemaal de sjaak, sommige al meerdere keren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef het eerder al dat men veel beter moet handhaven op scholen en of kinderopvang ook voor andere besmettelijke ziekten. Maar het lijkt er op dat we weer alles gaan loslaten aan bepalende maatregels. (zo lees ik die berichten in de krant) Omdat Denemarken en enkele andere naties dat ook durven.

 

De achtbaan blijft doorgaan, klimmen klimmen en heel hard omlaag.

 

wat is en blijft bepalend?

de aantal besmettingen

het te lage aantal geboosterden

 

gemazeld en gepokt waren wij vroeger pas net voor we in die kleuterklas aankwamen met 5 jaar

nu liggen ze allemaal in de crèche vanaf 1 jaar oud al samen te broeien

 

Schools Out For Summer

Alice Cooper

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Psychosammie zei:

Aan de andere kant zeggen ze in China en Noord Korea ook dat ze een rotsvast vertrouwen hebben in de overheid.

Je slaat weer eens door. Zie je toch complotjes?

Bovendien is het ook nog eens een onbewezen aanname, waarschijnlijk zelfs onjuist. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...