Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, fransken zei:

iedere maatregel helpt tegen de besmettingen alleen de vraag is hoeveel bv 0.5 %

Niet dus. Met de avondklok en lockdown gingen veel mensen bij elkaar feestjes vieren. De vraag is dus of dat niet juist meer besmettingen heeft opgeleverd. Hetzelfde geldt voor de Corona pas. Veel gasten gingen die spuit halen om te kunnen feesten terwijl de niet gevaccineerden wat voorzichtiger waren en zich regelmatig moesten laten testen voor toegang.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minuten geleden, Tonskidutch zei:

zal hij zeggen, zie je wel allemaal overdreven bangmakerij.

 

Interessant dat je daar over begint. Er zijn al wat lange onderzoeken aan de gang naar massahysterie. Maar deze onderzoeken zijn not-done op dit moment. Maar je kunt je natuurlijk afvragen waar ineens die dood op straat neervallende mensen zijn gebleven.

 

https://www.uva.nl/shared-content/faculteiten/nl/faculteit-der-maatschappij-en-gedragswetenschappen/nieuws/2020/03/onzekerheid-bezorgdheid-angst-paniek-of-massahysterie.html?cb

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Psychosammie zei:

Maar je kunt je natuurlijk afvragen waar ineens die dood op straat neervallende mensen zijn gebleven.

Wat bedoel je hiermee? Ik kan mij niet herinneren dat zoiets ooit is gemeld, zeker niet officieel, in verband met Covid-19.

Weer zo'n opmerking die nergens op slaat, maar alleen jouw gelijk zou moeten aantonen.

 

aangepast door Pionewbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, Psychosammie zei:

Niet dus. Met de avondklok en lockdown gingen veel mensen bij elkaar feestjes vieren. De vraag is dus of dat niet juist meer besmettingen heeft opgeleverd.

Want die avondklok regel gaf aan dat iedereen maar feestjes moest gaan vieren?

 

Jij begrijpt het. (niet)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, Pionewbie zei:

Wat bedoel je hiermee? Ik kan mij niet herinneren dat zoiets ooit is gemeld,

 

Hé, zie ik hier een Mark Rutte voorbij komen? Heb je daar geen actieve herinnering aan?

Ik zal je geheugen even opfrissen.

Chinese miljoenenstad is veranderd in “stad van zombies”: besmette mensen vallen “voor dood” neer op straat | Het Nieuwsblad

 

 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, ceesv zei:

Want die avondklok regel gaf aan dat iedereen maar feestjes moest gaan vieren?

 

Dat doet er niet toe hè. Het gaat erom wat je kan verwachten en wat dus het netto resultaat van je maatregel zal zijn.

 

Voorbeeld:

Er rijdt 1 malloot te hard door de straat. De buurt klaagt. Wat kan je doen?

Makkelijk natuurlijk, handhaven! Haal die malloot van de weg, probleem opgelost.

 

Wat doet de overheid? Die neemt een maatregel waar iedereen last van heeft. Bijvoorbeeld een verkeersdrempel. Je mag er 30 maar dat is met goed fatsoen niet te doen. Je auto gaat naar de knoppen, ook leuk als je chronische rugklachten hebt en levensgevaarlijk voor motorrijders.

 

Wat is het netto resultaat? Met 5km/u over de drempel heen en een puist gas tussen de drempels want iedereen zwaar gefrustreerd door weer zo'n onzinnige maatregel.

 

Ze hebben het hier in het dorp zelfs gepresteerd om bloembakken om en om op de weg te zetten. Het resultaat laat zich raden. In de avonduren een paar bloembakken aan gort gereden. Fietsers die van hun fiets gereden werden want door die bloembakken was de weg erg smal geworden en al het verkeer moest daar steeds omheen slingeren. Uiteindelijk hebben de bewoners die bakken weggehaald.

 

Maw, als je maatregelen neemt kun je van tevoren vrij goed inschatten hoe ze zullen uitpakken. Ik heb dat met de Corona maatregelen behoorlijk gemist. En dat heeft het vertrouwen in de overheid geen goed gedaan.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Veel mensen houden zich wel aan de regels, er is echter een groep die regels aan hun laars lapt.

Ik neem aan dat je waarnemingsvermogen vertroebeld is.

 

De meerderheid zal zich wel aan de avondklok gehouden hebben, en het netto resultaat zal een positieve bijdrage geleverd hebben aan het terugdringen van het virus.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie,

jij woont ook wel in een heel raar dorp, vandaar dat je een nieuwbouw woning elders hebt gekocht?

 

Inschatten van de werking en of effectiviteit van maatregels kun je elke "regering" kwalijk nemen en dat meerdere decennia lang reeds.

De Molukkers.

Suriname en de Antillen.

De kruisraketten.

De bijdrage aan Kalkar.

De Mammoetwet.

De kwartjes van Kok (ofschoon ook al weer betwist)

De uitverkoop van Hollandspoor in onderdelen.

De PTT splitsen.

De aanleg van de spoorlijn naar Duitsland door het groene hart van Nederland.

De ongebreidelde uitbreiding van Schiphol.

De ongebreidelde uitbreiding van Rotterdam Haven.

De aandelen in Prorail en de NS.

De aandelen in de NAM.

De winkelzondag.

De uitverkoop van frequenties.

De mediawetgeving.

De complete renovaties van energie centrales subsidiëren.

De subsidie voor Diesel motoren.

De aanpassingen aan de ARBO wetgeving.

De aanpassingen aan het Bouwbesluit.

De terughaalactie van Nederlanders uit corona geïnfecteerde gebieden.

De Afghaanse vluchtelingen.

De AVG.

De \\\\\\\\ en veel meer

 

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Psychosammie zei:

Er rijdt 1 malloot te hard door de straat. De buurt klaagt. Wat kan je doen?

Makkelijk natuurlijk, handhaven! Haal die malloot van de weg, probleem opgelost.

 

Wat doet de overheid? Die neemt een maatregel waar iedereen last van heeft. Bijvoorbeeld een verkeersdrempel. Je mag er 30 maar dat is met goed fatsoen niet te doen. Je auto gaat naar de knoppen, ook leuk als je chronische rugklachten hebt en levensgevaarlijk voor motorrijders.

 

Die ene malloot is dus niet van de weg te halen. Die moet heterdaad betrapt worden en dan volgt slechts een gesprek en een (zoveelste) boete.

Wat wel helpt is ter plekke de malloot afmaken. Zoiets kun je verwachten van de politie immers die zijn inmiddels zwaar gefrustreerd van die kleine groep burgers die maatregels niet opvolgen en daarmee altijd nog vervelender buitenproportionele maatregelen afdwingen waar ook de meerderheid last van heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, ceesv zei:

Veel mensen houden zich wel aan de regels, er is echter een groep die regels aan hun laars lapt.

Ik neem aan dat je waarnemingsvermogen vertroebeld is.

 

Wat jij steeds probeert is een groepje mensen aan wijzen die fout zijn en de rest is goed. Nou zo simpel ligt het niet.

Ik denk dat jij het niet anders wil zien.

 

27 minuten geleden, ceesv zei:

De meerderheid zal zich wel aan de avondklok gehouden hebben, en het netto resultaat zal een positieve bijdrage geleverd hebben aan het terugdringen van het virus.

 

Natuurlijk heeft de meerderheid zich aan de avondklok gehouden want niemand wilde een bekeuring. Dus wat doen we dan? Het feestje begint gewoon al vroeg in de middag. Netto resultaat van de maatregel op de besmettingen? Nul komma nul, niks noppes nada.

 

12 minuten geleden, theparasol zei:

Die ene malloot is dus niet van de weg te halen. Die moet heterdaad betrapt worden en dan volgt slechts een gesprek en een (zoveelste) boete.

 

Ja, nou raak je de kern van het probleem. We handhaven niet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Als we nog drie jaar blijven doorzeiken over dit virus en uiteindelijk de varianten steeds minder gevaarlijk zijn geworden alsmede nieuwe vaccins en medicatie zijn ontwikkeld zal hij zeggen, zie je wel allemaal overdreven bangmakerij.

 

Gisteren net de uitvaart gehad van mijn zwager. (63)

Eerst heeft het virus een groot deel van zijn longen verwoest maar met wat extra zuurstof was dat nog vol te houden.

Dinsdag ontslagen uit het ziekenhuis maar vrijdags met de ambulance terug.

Bleek na onderzoek dat nu een bacterie (die we blijkbaar allemaal gewoon in de mond hebben) de kans schoon had gezien om in zijn longen te komen en die heeft daar zo ongeveer ook de rest van zijn longen verwoest.

Als je dan nog maar een saturatie hebt van 44% terwijl 90% al aan de lage kant is dan hou je dat niet lang vol en is hij dan ook goed 2 dagen later overleden.

 

Dus overdreven bangmakerij is het alles behalve.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...