Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Reken maar dat die miljoen Nederlanders die hun groen vinkje in de QR code zijn kwijtgeraakt heel indringend verzocht worden te boosteren. En dat is handhaving. Anders kun je nergens meer binnen.

Alleen niet meer naar het café, restaurant, theater enz. was het het verschil dan met de afgelopen 1,5 jaar?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


5 uren geleden, Psychosammie zei:

Ja, nou raak je de kern van het probleem. We handhaven niet.

Er wordt wel gehandhaafd echter deze faalt omdat de op te leggen sancties niet tot de gewenste gedragsverandering resulteert bij de overtreder.

Het assortiment proportionele sancties is te beperkt in onze democratie. Het is of een boete of een tijdelijke vrijheidsstraf.

Een aantal lieden heeft schijt aan een boete omdat ze er toch genoeg of helemaal niets van hebben en de tijdelijke vrijheidsstraf werkt ook niet.

tijdelijk gratis kost en onderdak en weer door!

 

aangepast door theparasol
typo: geleggen => leggen
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

Veel mensen houden zich wel aan de regels, er is echter een groep die regels aan hun laars lapt.

 

Beter geformuleerd: Veel mensen proberen wel aan de regels te houden. Hier in Nederland is mij opgevallen dat sommige mensen moet willens hun mondkapjes niet correct of helemaal geen mondkapje dragen in het openbaar vervoer, supermarkt en waar het verplicht is.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kom je dus weer op de handhaving.

Probeer je in Duitsland een winkel in te gaan of deze verkeerd te dragen dan wordt je daar direct wat van gezegd en kun je kiezen, je aan de regels houden of vertrekken. Daar wordt geen discussie aangegaan maar is het simpel, hou je aan de regels anders staat er met 5 minuten politie op de stoep die je naar buiten geleiden waar je met een Strafzettel op zak verder mag.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

{ m'n opmerking die je citeerde ging over een tijd na dodelijke corona}

 

Hij kan natuurlijk net de verkeerde variant hebben gekregen maar de dochter die met de besmetting thuis kwam had volgens haar de Omikron dus verwacht dat hij dat ook wel heeft gehad.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie bedankt voor de link, nu weet ik het weer.Jij had het over mensen die dood neervallen, in het artikel gaat het over mensen die voor dood neervallen en dat is een groot verschil.

Dat gedeelte over mensen die voor dood neervallen heb ik niet onthouden omdat ik het onwaarschijnlijk of minimaal zwaar overdreven vond. In een stad van 43 miljoen mensen vallen 41 doden en er was een totale lockdown waarbij mensen de huizen niet mochten verlaten, dus mensen dood neervallen op straat ...?

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Pionewbie zei:

dus mensen dood neervallen op straat ...?

 

GeenStijl had alle filmpjes voor je op een rij gezet. Gek genoeg zijn ze allemaal verwijderd.

https://www.geenstijl.nl/5160525/leg-maar-uit/

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 uren geleden, gerrit B zei:

Gisteren net de uitvaart gehad van mijn zwager. (63)

Mijn medeleven gaat uit naar de nabestaanden.

 

Ik hebprecies een jaar geleden een groot verlies geleden, het verdriet is na een jaar nog steeds onveranderd aanwezig.

Je kan het je niet voorstellen, totdat het jezelf overkomt.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pionewbie zei:

@Psychosammie bedankt voor de link, nu weet ik het weer.Jij had het over mensen die dood neervallen, in het artikel gaat het over mensen die voor dood neervallen en dat is een groot verschil.

Dat gedeelte over mensen die voor dood neervallen heb ik niet onthouden omdat ik het onwaarschijnlijk of minimaal zwaar overdreven vond. In een stad van 43 miljoen mensen vallen 41 doden en er was een totale lockdown waarbij mensen de huizen niet mochten verlaten, dus mensen dood neervallen op straat ...?

Een vriend van me viel een kleine 40 jaar geleden dood neer op straat in een stad van 170.000 inwoners. Gebeurde wel vaker daar.

Vertaal je het naar een stad van 17 miljoen dan heb je er al 100. Dit om de zaak wat te relativeren.

 

Maar PS vindt elke genomen maatregel fout zodra idioten zich er niet aan houden in de covid-kwestie en zodra er veel idioten zich niet aan houden heeft de maatregel in zijn visie dus een negatief effect. Een laten we zeggen ietwat aparte kijk op maatregelen, die ik liever niet doortrek naar al die andere maatregelen als rijsnelheid in een woonwijk en duizenden andere....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, minplus zei:

en zodra er veel idioten zich niet aan houden heeft de maatregel in zijn visie dus een negatief effect.

 

Wat lees jij toch lekker selectief. Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Ik heb een paar maatregelen genoemd die een duidelijk negatief effect hadden door voorspelbaar gedrag.

 

Ja gaat langzaam maar zeker op voor de wappie bokaal. Of eigenlijk moeten we daar dan een nieuwe naam voor bedenken.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Wat lees jij toch lekker selectief. Dat heb ik toch helemaal niet gezegd. Ik heb een paar maatregelen genoemd die een duidelijk negatief effect hadden door voorspelbaar gedrag.

 

Ja gaat langzaam maar zeker op voor de wappie bokaal. Of eigenlijk moeten we daar dan een nieuwe naam voor bedenken.

 

Bij dat laatste haal ik je met geen mogelijkheid in, integendeel, je loopt steeds verder uit.🙂

Maar je gaat er nog steeds vanuit dat het zonder die maatregelen veel beter was gegaan omdat antivaccers er zich toch niet aan wilden houden, maar daar is geen enkel bewijs voor. Integendeel.

Als iedereen zich er volledig aan gehouden had was het probleem veel kleiner geweest en waren veel eerder dingen open gegaan.

 

Je hebt wel gelijk dat een kleine groep Nederlanders sterk is in egoïstisch aso gedrag, meer dan in veel andere landen. Die zullen zich bv niet laten inenten om anderen te beschermen en daarnaast hebben ze vaak niet het benul dat ze ook zichzelf beschermen, ook al blijf je dat ontkennen.

Maar om dat als uitgangspunt te nemen bij maatregelen?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

Niet dus. Met de avondklok en lockdown gingen veel mensen bij elkaar feestjes vieren. De vraag is dus of dat niet juist meer besmettingen heeft opgeleverd. Hetzelfde geldt voor de Corona pas. Veel gasten gingen die spuit halen om te kunnen feesten terwijl de niet gevaccineerden wat voorzichtiger waren en zich regelmatig moesten laten testen voor toegang.

maar ook heel veel mensen gingen niet bij elkaar naar feestjes  en heel veel mensen gingen spuiten/jes halen om minder ziek te worden en minder risco te lopen voor hun eigen en voor andere , en om er voor te zorgen dat de zorg niet overbelast zou worden

dat is tegenwoordig de IK cultuur IK ga naar feestjes IK haal geen spuit want IK word toch niet ziek

Ik vind de regels onzin want ze werken niet want IK wil dat niet .

IKE IKE en de rest kan stikken

 

  • Like 1

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie zei hier ook al weer dat hij geen mensen kenden die besmet of flink ziek waren geweest door Corona?

 

Schoonzus is vrijdag samen met iemand die met haar meereed haar booster gaan halen, meteen 's avonds al flink ziek maar dat werd de booster toegerekend.

Normaal zou het met 2 a 3 dagen beter worden en dan kon ze nog naar de uitvaart van onze zwager.

Maar ipv. dat het beter werd ging het alleen maar slechter en begon ze te hoesten als een zeehond, bleek dat zondag degene die met haar meegereden zich zaterdag had laten testen en nu bericht had gekregen dat deze test Positief was.

Dus afgelopen maandag toch maar niet naar de uitvaart maar in plaats daarvan een paar honderd meter verderop naar de teststraat.

Ook mijn broer voelde zich afgelopen maandag slecht en was flink aan het hoesten.

Vanmorgen de uitslag van mijn schoonzus Positief, mijn broer vandaag ook getest en weet wel bijna zeker dat hij morgen ook de uitslag Positief zal krijgen en zal wel niet lang duren dat hun nog inwonende zoon ook wel snel Positief bevonden wordt.

Dus nu in de gehele familie nog één neef met zijn vrouw en kinderen niet besmet, mijn moeder nog niet besmet en mijn dochter nog niet besmet maar verder van de 21 personen nu al 15 personen besmet waarvan er dus 1 is overleden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...