Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

36 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Duitsland rekent met een 4e booster op z´n vroegst in de zomer. Maar meer waarschijnlijk in  het najaar.

Zal in Nederland niet anders zijn.

Nee hoor, als je aan de voorwaarden voldoet, kan je 'm nu al krijgen (hier op 20 min. loopafstand).

Het kan zijn dat het ene Bundesland hierin wat sneller is dan een ander. Het vaccinatiegebeuren wordt steeds meer de verantwoordelijkheid van het Bundesland.

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uren geleden, theparasol zei:

Er zijn geen lange termijn bijwerkingen van een vaccin. Dat is een anti vax sprookje.

 

Wel bijzonder dat jij dat nu al weet.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat weet iedereen met enige kennis van m-RNA inmiddels wel. Ik heb al een paar pogingen ondernomen het je uit te leggen omdat je duidelijk te weinig kennis van de zaak had. En dus blijkbaar nog steeds hebt.

 

De lange termijn werkingen van een covid-infectie zijn inmiddels ook wel aardig bekend. Ik zag er vandaag een reportage over op een Duitse zender over ook jonge mensen met aanvankelijk vaak niet eens zware ziekte-verschijnselen maar  nu wel heftige long-covid. Omdat het niet alleen je luchtwegen maar ook je brein kan beschadigen als je pech hebt.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na, als kind werd ik verplicht gevaccineerd; toen ik in militaire dienst moest (dienstplicht) kreeg ik een sterioprik, het was allemaal verplicht; ik heb er nooit moeite mee gehad.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Psychosammie heeft gewoon zn eigen mening, moet kunnen, we leven gelukkig niet in de DDR; iedereen heeft zn eigen mening; ik dus ook en ik ben voor vaccineren.

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je mag best een eigen leven hebben, wanneer je op een eiland woont.

 

In dit geval wil hij niet accepteren dat zijn beslissing consequenties heeft voor zijn medemensen in de maatschappij waar hij ook deel van uitmaakt.

Vergelijk het met dat we met zijn allen afspreken dat we op de weg rechts rijden.

 

Hij blijft volhouden dat hij recht heeft op zijn plaats/mening  in de maatschappij en gaat links  rijden.

 

Maak je deel uit van een gemeenschap zal je je aan moeten passen aan die gemeenschap en jouw deel moeten bijdragen.

Door niet solidair te zijn belast hij de gemeenschap extra, gezondheid zorg wordt ontzegd aan mensen met reguliere klachten, bijvoorbeeld een nieuw heupgewricht omdat de plaats in de gezondheid zorg geblokkeerd wordt door iemand met vermijdbare corona klachten.

 

Dat is gewoon gezegd asociaal.

 

Steekhoudende argumenten voor de houding worden niet gegeven, integendeel, er komen allerlei niet onderbouwde argumenten op tafel waarom hij niet zijn verantwoording in de maatschappij hoeft waar te nemen.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, minplus zei:

maar ook je brein kan beschadigen als je pech hebt.

 

en dat >onder andere< beseffen sommigen niet

 

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

Maar gevolgen van corona is niet het probleem van de overheid, hopelijk beseffen mensen dat want het is je eigen probleem dus daar betaal je zelf de rekening voor { verzekering } als je arbeidsongeschikt bent geworden.

 

ook de lange termijn schade is tot nu toe maar beperkt aan de orde en zichtbaar

voor die persoon en voor de samenleving en ook voor zijn familie!

 

er is ook een andere triage mogelijk, lachgas in de auto en een boom dodelijk omarmen

dan heb je in ieder geval een hoop jaren leed voorkomen

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ook de lange termijn schade is tot nu toe maar beperkt aan de orde en zichtbaar

voor die persoon en voor de samenleving en ook voor zijn familie!

Dat begint nu te spelen, patiënten met longcovid die niet in staat zijn hun werk weer op te pakken komen nu in de arbeidsongeschiktheid en verliezen substantieel inkomen.

 

Pijnlijk is, dat dit ook verplegend personeel betreft die 2 jaar geleden onbeschermd in de frontlinie geprobeerd hebben anderen het leven te redden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, OFDM zei:

Ik ben hier ook voorstander van maar dan moet die persoon ervoor garant staan niemand anders te zullen besmetten. Helemaal goed.

En ook garant staat voor zijn eigen levensonderhoud omdat hij arbeidsongeschikt raakt tgv covid.

Want dat is ook een lange termijn effect waar we mee moeten gaan dealen als maatschappij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, D-box zei:

heeft gewoon zn eigen mening, moet kunnen, we leven gelukkig niet in de DDR; iedereen heeft zn eigen mening

Nee, daar ben ik het niet mee eens.

Een eigen mening hebben op basis van bewezen onwaarheden is net zoiets als een mening hebben dat 1+1 = 3

Wat je wel hebt is een recht om wel of geen vaccinatie te nemen.

En prima als je dan geen vaccinatie neemt maar aanvaardt dan ook de consequenties die de maatschappij je vervolgens oplegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Deelname aan een maatschappij is niet vrijblijvend, het schept ook verplichtingen.

en in tijd van pandemie is dat je allemaal samen ervoor zorgt dat het virus wordt teruggedrongen.

 

Op scholen zijn regelmatig luizen uitbraken, leerlingen komen onder luizen te zitten.

Dat is niet iets waarvoor je je moet schamen, maar uitroeien is wel iets wat je gezamenlijk moet doen.

 

Heel vaak blijkt dat uitroeien niet succesvol, het komt steeds weer terug.

 

De oorzaak?

Een moeder die ontkent dat haar kinderen luizen hebben en niet meedoet met de behandeling.

 

Herkenbaar?

 

 

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Het OVV gaat een 3-tal rapporten opleveren over de aanpak van de crisis. Laten we de resultaten afwachten.

https://nos.nl/artikel/2417537-ovv-komt-met-eerste-bijzondere-deelrapport-over-aanpak-coronacrisis

 

In Frankrijk is minister Buzyn aangeklaagd voor haar aanpak van de Corona crisis..

Met de kennis van nu kan vrijwel iedereen de Corona Cris beter aanpakken.

Veel vergeten dat die kennis er toen gewoon niet was en dat men het moest doen met de kennis die er op dat moment was en dan kunnen er achteraf beslissingen zijn genomen die je nu anders zou doen.

 

7 uren geleden, Psychosammie zei:

Ik hoef niet zo nodig ziek te worden maar gezien het aantal besmettingen loop ik die kans al iedere dag.

Laat ik het dan anders stellen, als jij weet dat de arts die jij gaat bezoeken 's nachts naast zijn partner (welke met corona besmet is) in bed heeft gelegen zou jij daar dan graag naar toe gaan, ook al is 's morgens om 7.00 uur voor aanvang van zijn dienst nog een sneltest afgenomen met negatieve uitslag?

 

Ik zou vandaag een kluis gaan plaatsen bij iemand maar kreeg te horen dat de persoon in kwestie gisteravond positief getest was maar dan wel even naar buiten ging zodat ik de kluis kon plaatsen.

Heb toch mooi bedankt en aangegeven dat ik wel terug kom als iedereen weer gezond is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ceesv zei:

Deelname aan een maatschappij is niet vrijblijvend, het schept ook verplichtingen.

en in tijd van pandemie is dat je allemaal samen ervoor zorgt dat het virus wordt teruggedrongen.

 

Op scholen zijn regelmatig luizen uitbraken, leerlingen komen onder luizen te zitten.

Dat is niet iets waarvoor je je moet schamen, maar uitroeien is wel iets wat je gezamenlijk moet doen.

 

Heel vaak blijkt dat uitroeien niet succesvol, het komt steeds weer terug.

 

De oorzaak?

Een moeder die ontkent dat haar kinderen luizen hebben en niet meedoet met de behandeling.

 

Herkenbaar?

 

 

Een vergelijking die ik ook al een paar maal wilde plaatsen.

Veel mensen beschouwen vrijheid als kunnen doen en laten wat je wilt want dan pas ben je vrij. Zonder rekening met anderen te houden.

Helaas is dat een Maffia uitgangspunt en hebben diverse rijke en ook veel domme figuren dat idee overgenomen.

Maar vrijheid levert ook een verplichting in een maatschappij waarin je samen de dingen mooier wilt maken.

aangepast door minplus
  • Bedankt 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...