Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 5


ceesv

Aanbevolen berichten

Op 3-3-2022 om 23:43, cookie monster zei:

Awel , die zijn reactie was 2 weken later ook verdwenen !!

 

Oh ja, de cancel cultuur. Ook al zo'n mooie uitvinding van de laatste tijd.

En ik snap nog steeds nog steeds je !! niet.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2-3-2022 om 20:00, minplus zei:

Mondkapjes spelen een cruciale rol ter preventie blijkens nieuw covid onderzoek van diverse universiteiten.

Hiermee breng je niet de juiste boodschap van het aangehaalde onderzoek over. Er staat expliciet ."......,and that face masks can indeed play a crucial role."

De crux zit hem in het woordje "can". Men heeft het niet over zomaar een mondkapje maar over ".....a surgical mask or an FFP2 mask,".

 

En laten we wel wezen. Zelfs in wappie kringen wordt deze bevinding niet bestreden maar beaamd. Het probleem zit niet zo zeer in de kosten maar de praktische uitvoerbaarheid. We zijn niet allemaal zo getraind als een chirurg of OK personeel. Ik meen dat ik in mijn co-schappen tijd er toch zo'n minuutje of vier mee bezig was, met het uitvoeren van dat protocol.

Die mondkapjes die we in de supermarkt plegen te dragen, daarvan verbruikte ik er tot dertig per dag in mijn werkzame leven. Prima ter preventie van inspiratie van ongewenste partikels uit aerosolen, maar ik heb nooit de illusie gehad daarmee virulentie micro organismen te blokkeren. Thuisblijven in isolatie, dat is iets wat effectief werkt.

 

Die arme Jaap van Dissel. Ik krijg bijna medelijden met hem. Zijn aanvankelijke opmerking/opvatting omtrent het creëren van schijnveiligheid was er echt een van het "state of the art" type. Helaas heeft de waan van de dag anders beslist.

 

 

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, kwetal zei:

Hiermee breng je niet de juiste boodschap van het aangehaalde onderzoek over. Er staat expliciet ."......,and that face masks can indeed play a crucial role."

De crux zit hem in het woordje "can". Men heeft het niet over zomaar een mondkapje maar over ".....a surgical mask or an FFP2 mask,".

 

En laten we wel wezen. Zelfs in wappie kringen wordt deze bevinding niet bestreden maar beaamd. Het probleem zit niet zo zeer in de kosten maar de praktische uitvoerbaarheid. We zijn niet allemaal zo getraind als een chirurg of OK personeel. Ik meen dat ik in mijn co-schappen tijd er toch zo'n minuutje of vier mee bezig was, met het uitvoeren van dat protocol.

Die mondkapjes die we in de supermarkt plegen te dragen, daarvan verbruikte ik er tot dertig per dag in mijn werkzame leven. Prima ter preventie van inspiratie van ongewenste partikels uit aerosolen, maar ik heb nooit de illusie gehad daarmee virulentie micro organismen te blokkeren. Thuisblijven in isolatie, dat is iets wat effectief werkt.

 

Die arme Jaap van Dissel. Ik krijg bijna medelijden met hem. Zijn aanvankelijke opmerking/opvatting omtrent het creëren van schijnveiligheid was er echt een van het "state of the art" type. Helaas heeft de waan van de dag anders beslist.

 

 

Ik had als titel die van het artikel overgenomen.

Maar je haalt een stukje uit het geheel aan. De hele tekst was:

The results show how the standard ‘safe’ distance of two meters does not always apply but varies greatly depending on a range of environmental factors, and that face masks can indeed play a crucial role.

 

en wat je niet aangehaald hebt:

The results show that a surgical face mask and, to an even greater extent, an FFP2 mask provide excellent protection that significantly reduces the risk of infection. Provided that the face mask is worn correctly, the risk of infection is negligible even at distances as short as one meter, regardless of environmental conditions and if the person is talking, coughing or sneezing.

Kortom, het maakt wel degelijk erg veel uit zo te zien.

Dat het in wappie-kringen beaamd wordt geloof je toch zelf niet? Die voeren al vanaf het begin actie tegen mondkapjes en hebben het altijd verdomd ze te dragen. Het zou me niet verbazen als het merendeel van de antivaccers er net zo over denkt, maar daar heb ik geen cijfers over.

Dat veel mensen niet helemaal snappen hoe je met mondkapjes omgaat spreekt voor zich, maar alle virussen die je tegenhoudt verkleinen de kans op ernstig ziek worden. Dat weet iedereen met echte kennis van zaken. Dus ook bij virulente micro-organismen, ook al is een virus geen organisme.

Het ontsmettings- en preventie-protocol vraagt idd een minuut of 4 weet ik uit ervaring, maar een mondkapje op de juiste manier aanbrengen kost 10 seconden en het afnemen en je handen ontsmetten zoals ik standaard doe 20 seconden.

Ik weet niet wat jij in de supermarkt draagt maar ik gebruik standaard een FFP2 masker. Zelfs vanaf het allereerste begin voordat men ze hier ging gebruiken want ik had hier al een stel liggen voor gebruik bij het schuren. Heb korte tijd een bamboe variant gebruikt omdat die plezierig draagt.

Van Dissel heeft het probleem dat hij pas iets accepteert als het dubbelblind getest is en dat wil niet met mondkapjes. Dus zei hij er domme dingen over vanuit een tunnelvisie en weigerde zijn hersens te gebruiken buiten die tunnel of hij kon het niet meer.

 

 

Trouwens, Van Ranst, de slimmere Belgische evenpool is thuis bezocht door een stel geschifte wappies/antivaccers. Wat een domme agressie van die groep. Hoe haal je je het in je hoofd. Dan zit je voor mij echt op IQ 70.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Dan zit je voor mij echt op IQ 70

Ik ben niet altijd akkoord Van Ranst , maar in dit geval ivm die wappies & IQ 70 ,

da's zelfs nog veel te begaafd , zulke wappies = IQ 0 trekt er al beter op !! 🙂

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag positief getest gelukkig mij booster prik op 01-01-22 gehad lag gisteren met 39,2 in bed

wat zou er gebeurd als ik geen booster prik had gehad ?

had ik dan naar het ziekenhuis/ic gemoeten en onnodig een plaatst bezet gehouden

of wat de wappies/ongevaccineerde zeggen je weet het niet  als het wel of niet helpt

maar een ding is duidelijk de kans is wel kleiner met spuitjes dat ik in het ziekenhuis/ic kom

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, fransken zei:

vandaag positief getest gelukkig mij booster prik op 01-01-22 gehad lag gisteren met 39,2 in bed

wat zou er gebeurd als ik geen booster prik had gehad ?

had ik dan naar het ziekenhuis/ic gemoeten en onnodig een plaatst bezet gehouden

of wat de wappies/ongevaccineerde zeggen je weet het niet  als het wel of niet helpt

maar een ding is duidelijk de kans is wel kleiner met spuitjes dat ik in het ziekenhuis/ic kom

Tsja......  Dat is pech hebben.

 

Ook ik ben afgelopen donderdag positief getest, naar aanleiding dat ik iets te veel hoestte. 5 dagen in isolatie geweest.  Maar ben totaal niet ziek geweest. Ben gevaccineerd en geen boosterprik gehad. Ook de eerste keer in oktober 2020 ben ik niet ziek geweest, spierpijn en klein beetje hoestten. 

 

Dus zeg het maar.   Sorry, covid ervaar ik als een klein verkoudheidje. 

Volgende keer, bij een klein verkoudheidje, laat ik me niet meer testen. Ik hou daarbij wel rekening met medemensen in mijn omgeving. Dus dan hou ik wel wat meer afstand.

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, fransken zei:

wat zou er gebeurd als ik geen booster prik had gehad ?

had ik dan naar het ziekenhuis/ic gemoeten en onnodig een plaatst bezet gehouden

 

Dan hadden we je verketterd. Uitgescholden voor asociaal, je nog verschillende extra ziektes toegewenst en waarschijnlijk gecanceld. We zijn blij dat er mensen zijn zoals jij 😂

/sarcasm

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dan hadden we je verketterd. Uitgescholden voor asociaal, je nog verschillende extra ziektes toegewenst en waarschijnlijk gecanceld. We zijn blij dat er mensen zijn zoals jij 😂

/sarcasm

dit is te makkelijk wat ik al vaker heb geschreven ike ike en de rest kan stikken !!!!!!!!

XT9200 / 5000  , XP1000 OPENPLI 4.0
VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1uf
SYNOLOGY DS1512 3TB REDS

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Psychosammie zei:

Lastig hoor, zo'n vastzittende toets.

Ken jij Ike dan niet? Dat is die ene van Tina 🤣🤣.

 

Waarschijnlijk een keer over het toetsenbord geniest🤔

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, fransken zei:

je lult erover heen zoals al vaker gemeld hier

 

Gaat niet over mij hè, gaat over jou. Dat je zo goed bezig bent !!!!!!!

Ah, mijn toetsenbord begeeft het nu ook 😝

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij 1 op de 8 besmettingen met omicron treedt reuk- en of smaakverlies op volgens een onderzoek. Ik dacht dat het vermoedelijk ging over mensen die er ziek van waren geworden, maar een andere bron vermeldde hetzelfde.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...