Ga naar inhoud


Welke rattenverjager (diervriendelijk)?


Jürgen

Aanbevolen berichten

ik heb me zelf een diervriendelijke ratteval gemaakt waar ze levend blijven 

maar ojee als er een gevangen is , dan heb ik een regenton waar de val ingaat en mag ie hem leegdrinken 😂

want hier zitten me af en toe exemplaren waar menige kat voor op de loop gaat zo'n joekels

aangepast door blackeyes
  • Like 1

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


18 minuten geleden, Jürgen zei:

@Sprietje, jouw advies om de bron, dus de amandelen, weg te halen is hier geen uitvoerbare optie.

Achter de bomenrij waar ik sta is een niet meer in gebruik zijnde plantage van o.a. amandelbomen.

M.n. de bomen die hier vlak achter staan zijn misschien wel 5 á 6 meter hoog dus teveel om die allemaal uit de bomen te slaan.

Tussen de cipressen zie een groot aantal oude amandelen met op de uiteinden gaten waardoor de ratjes de kernen hebben verwijderd.

Hoezo is de amandelen van de boom af slaan geen optie? Tegenwoordig worden de amandelen met een tractor van de bomen afgeschud maar vroeger bestond dit niet en moesten de amandelen altijd met stokken van de bomen afgeslagen worden. Ik heb ook twee amandelbomen van wel 6 meter hoog vlak bij mijn huis staan. Dan moet je gewoon een stok gebruiken die lang genoeg is, dat doen wij ook.

Dat er een amandelboomgaard bij je in de buurt is, is de reden dat er kleine ratten zitten die maar iets groter zijn dan een muis. Die zul je nooit weg krijgen zolang al die bomen daar staan maar de amandelboom waar jij onder staat, die moet je vrij maken van amandelen om geen last meer te hebben van die ratten en de noten die op je caravan vallen.

Hou je elektrische leidingen maar goed in de gaten want ze gaan er onherroepelijk aan knagen, is het dit jaar niet dan wel volgend jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je eigen biologische amandelen wat wil je nog meer?

Hier betaal je daar een kleine 20 euro per kilo voor.

Dus even flink door die boom rossen.

bedenk daarbij:

Amandelen behoren al jaren tot de populairste en gezondste noten. Ze zitten namelijk boordevol onverzadigde vetten, eiwitten, vitaminen en mineralen die helpen het lichaam gezond en in balans te houden. De amandel is rijk aan vitamine E die zorgt voor de bescherming van de cellen, bloedvaten, organen, ogen en weefsel.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt want regelmatig lopen hier Spanjaarden rond die de amandelen uit de bomen slaan.

Ik heb eens een zak van hen gekregen maar die waren niet te vreten, heel erg bitter en die moeten eerst bewerkt worden.

Maar ja, dit terzijde en levert geen oplossing voor mijn probleem.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien een fijnmazig net tussen de boom en jouw caravan spannen. Zodat ze niet op het dak springen. Een net (qua mazen) wat ze hier gebruiken over fruitbomen tegen spreeuwen. Niet te kleine mazen ivm de wind.

 

Ik heb ooit een een grofmazig net 150x150 gespannen tegen buizerds van zo'n 20 meter lang om hun stijg- en Daal lucht te belemmeren. Dat werkte erg goed. Heb er wel eens eentje in gehad, geen pretje.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In ons mooi nieuw aangelegde stadspark zijn alle bomen aan de stam over de hoogte van een meter omkleed met een metalen klein mazig metaal gaas waar de muizen en ratten niet overheen durven (net als oplossing tegen de marterachtigen waar je zon gaas onder de auto legt)

 

Biologen van Lumen, voorheen Alterra instituut- voorheen IBN wageningen instituut hebben dat zelfs eens een keer gefilmd, kan helaas die film niet meer vinden.

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Jürgen zei:

Dat klopt want regelmatig lopen hier Spanjaarden rond die de amandelen uit de bomen slaan.

Ik heb eens een zak van hen gekregen maar die waren niet te vreten, heel erg bitter en die moeten eerst bewerkt worden.

Maar ja, dit terzijde en levert geen oplossing voor mijn probleem.

 

Gewoon even roosteren.

Voor amandelen geldt hetzelfde als kastanjes, rauw zijn ze wat bitter van smaak maar na verwarmen worden er suikers omgezet en worden ze lekker.

 

Amandelen kunnen best tegen wat hitte maar ik hou het altijd eerst op een half uur tot 3 kwartier op 120 graden zodat het meeste vocht er uit gaat.

Laat ze afkoelen en dan nog een keer een kwartier op 175-180 graden om ze te roosteren. (tussendoor een keer opschudden)

Ik gebruik hier meestal gewoon de air-fryer voor en dat gaat prima.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Jürgen zei:

Ik heb eens een zak van hen gekregen maar die waren niet te vreten, heel erg bitter en die moeten eerst bewerkt worden.

Maar heb je dan wel eerst het bruine velletje van de pit afgehaald door ze 1 minuut in kokend water te gooien?

Daarna frituren en een beetje zout erop strooien. Heerlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto’s maken is schier onmogelijk want zij zijn razend snel.

Ik heb de rat wel gezien toen die in de airco zat en daarna als een speer er vandoor ging.

Ik heb even een foto op het Internet opgezocht, zie bijlage en die lijkt er sprekend op.

 

E2EE3293-65EE-4870-9509-0AEF23A3918A.jpeg

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...