Ga naar inhoud


Welke rattenverjager (diervriendelijk)?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Misschien op enkele meters afstand van de sleur-hut een bak met voedsel resten plaatsen. Dan gaan die beesten daar heen om te eten

en dan heb je ze niet boven op je dak met die herrie.

 

Alhoewel ik het best wel leuk zou vinden die geluiden. Het hoort er bij.

 

Ik ben als kind opgegroeid in een oud huis uit rond 1800 bouwjaar. Daar hadden we overal behang, geplakt op jutte met enkele cm afstand tot de muur.

Daartussen liepen volop muizen en die krabbelden daar dat het een lieve lust was. We waren eraan gewend en we hoorden het niet eens meer. Vertrouwd geluid. Behalve dan mijn moeder...die ging telkens helemaal over de zeik als ze dat hoorde.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou, neem van mij aan dat jij deze geluiden niet leuk zou vinden.

Het knagen op zich is al een behoorlijk lawaai maar omdat zij de amandel tussen de poten vasthouden tikt die constant op het dak en dan is slapen zelf met oordoppen in geen optie.

Toen die rat in de airco zat dacht ik dat de hele airco werd gesloopt want die rat zat met de amandel op de condensor en dat klinkt wel door.

Ik denk dat ik zo’n ultrasone rattenverjager via Internet bestel en bekijk wel of dit voldoende respons oplevert.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze favoriete bezigheid toen we nog klein waren.

Eerst de pyjama aan en dan samen met mijn vader nog even "op jacht" in de tuin met de luchtbuks naar muizen die de aalbessen ed. opaten voordat we naar bed moesten.

Eerst was het altijd dat zodra we er 2 geschoten hadden dat we dan naar bed moesten (dus er werd regelmatig "mis" geschoten)

Later waren onze ouders wat handiger en hadden we een kwartier de tijd om er zoveel mogelijk te schieten ("de jacht" werd ook plots veel effectiever) en vaak werden er dan in een kwartiertje toch wel een aantal geschoten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, ik weet niet of ze lief of nuttig zijn maar ik ben principieel tegen het onnodig doden van dieren tenzij ik mij daardoor ernstig bedreigd voel en dat is hier niet het geval.

Zolang ik opties heb om dit op eendere wijze op te lossen heeft dat voorrang. 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof niet dat het Jürgen zijn doel is deze lieve...nuttige beestjes zo tot hun einde te brengen.

Daar gaat hij vast anders over denken als de ratten zijn airco tot zwijgen hebben gebracht. Die krengen knagen echt alles kapot en schuwen metaal niet zoals je ook bij mijn foto gezien hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik geloof niet dat het Jürgen zijn doel is deze lieve...nuttige beestjes zo tot hun einde te brengen.

Nuttige beestjes die amandelen stelen en op je airco op zitten te eten?

Ik versta toch wel iets anders onder nuttig.

1 minuut geleden, Sprietje zei:

Daar gaat hij vast anders over denken als de ratten zijn airco tot zwijgen hebben gebracht. Die krengen knagen echt alles kapot en schuwen metaal niet zoals je ook bij mijn foto gezien hebt.

en wat denk je van het overbrengen van ziektes via de uitwerpselen?

Ga eens voor de aardigheid met een UV lamp schijnen op de plek waar ze regelmatig lopen, je zal zien dat het 1 urinoir is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Sprietje zei:

Daar gaat hij vast anders over denken als de ratten zijn airco tot zwijgen hebben gebracht. Die krengen knagen echt alles kapot en schuwen metaal niet zoals je ook bij mijn foto gezien hebt.

 

Ik was al bang dat Sprietje weer met één van zijn "effectieve" oplossingen zou komen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, gerrit B zei:

En wat denk je van het overbrengen van ziektes via de uitwerpselen?

Ga eens voor de aardigheid met een UV lamp schijnen op de plek waar ze regelmatig lopen, je zal zien dat het 1 urinoir is.

 

Ok..dan is het toch beter er met grof geschut...chemicalien, en pesticiden tegenaan te gaan.

Ja..of nog beter, radio-actief Polonium-210. Dan heb je zeker rust.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gerrit B zei:

ongedierte als vlooien, teken enz. wat ze bij zich hebben.

 

Ik laat me iedere avond voor we naar bed gaan door mijn vrouw helemaal checken op dat soort dingen, zoals vlooien en teken. Op alle denkbare plekken.

De ratten en muizen hoeven zich geen zorgen hierover te maken.

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zullen we ons hier beperken tot de knaagdieren, en de overlast / slapeloze nachten, die deze diertjes Jürgen bezorgen?

Het omwikkelen van de boomstammen met aluminium folie o.i.d zoals Tonskidutch aangaf is het proberen waard, en eenvoudig te realiseren.

Je kan er zelfs een schrikdraad voeding aan hangen.

 

Alleen wanneer de bomen te dicht bij elkaar staan kunnen ze van boom tot boom alsnog je caravan bereiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Con zei:

Echter rattengif is in Nederland inmiddels een paar jaar verboden voor particulieren. Weet niet hoe dat in de (EU) Spanje is.

Muizengif en rattengif is hetzelfde en muizengif mag in Nederland gewoon verkocht worden voor gebruik binnenshuis. Het gebruik buitenshuis is sinds 2015 verboden voor particulieren. Pas in 2023 wordt muizengif op basis van bloedverdunners verboden. Vanaf 2023 mag wel muizengif gebruikt worden met de werkzame stof alfachloralose. Alfachloralose is een vergif dat het zenuwstelsel van de muizen verstoort. De muizen zullen na het eten van dit vergif vrijwel direct verward raken en snel sterven.
De eerste afbeelding mag nog tot 2023 gebruikt worden binnenshuis, de tweede afbeelding mag na 2023 gebruikt worden.

 

muizengif.png

muizengif na 2023.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, ceesv zei:

Het omwikkelen van de boomstammen met aluminium folie o.i.d zoals Tonskidutch aangaf is het proberen waard, en eenvoudig te realiseren

Alleen wanneer de bomen te dicht bij elkaar staan kunnen ze van boom tot boom alsnog je caravan bereiken.

De cipressen achter de caravan staan heel dicht bij elkaar, daar valt niets met alufolie te omwikkelen, zie foto.

 

Tenzij er een hele goede oplossing komt meld ik mij pas weer als ik het nog te bestellen ultrasone apparaat heb getest.


 

90790FCC-D199-440A-AD0E-A980388C6EC4.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...