Ga naar inhoud


Welke rattenverjager (diervriendelijk)?


Jürgen

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Je kan ook nog overwegen om het dak van de caravan te voorzien met schrikdraad kippengaas.

 

We wachten je ervaringen met een ultrasoon apparaat af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lastig probleem waar ik zo direct nog geen oplossing voor zie behalve de zaak een stuk verplaatsen indien mogelijk.

Of wat keutels van roofdieren, bv katten of leeuwen op je dak leggen. Ratten mijden die plekken.

 

Wat het dood maken met bloedverdunners betreft, het is echt niet leuker dan een snelwerkend gif. Het zou leuk zijn als ze nergens last van hebben tot ze opeens een hersenbloeding krijgen en vervolgens dood neervallen, maar zo werkt het niet. Ze krijgen overal bloedingen, in longen, nieren en noem maar op en reken maar dat dat zeer doet. Tot ergens een keer de fatale in de hersenen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Sprietje zei:

Muizengif en rattengif is hetzelfde en muizengif mag in Nederland gewoon verkocht worden voor gebruik binnenshuis. Het gebruik buitenshuis is sinds 2015 verboden voor particulieren. Pas in 2023 wordt muizengif op basis van bloedverdunners verboden. Vanaf 2023 mag wel muizengif gebruikt worden met de werkzame stof alfachloralose. Alfachloralose is een vergif dat het zenuwstelsel van de muizen verstoort. De muizen zullen na het eten van dit vergif vrijwel direct verward raken en snel sterven.
De eerste afbeelding mag nog tot 2023 gebruikt worden binnenshuis, de tweede afbeelding mag na 2023 gebruikt worden.

 

muizengif.png

muizengif na 2023.png

Muizengif en rattengif is hetzelfde, dat is volstrekt onjuist!!!!!

 

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Con zei:

Muizengif en rattengif is hetzelfde, dat is volstrekt onjuist!!!!!

Oh ja?

 

Werkt muizengif tegen ratten?

Eén van de meestgestelde vragen die we regelmatig krijgen is of muizengif ook gebruikt kan worden bij het bestrijden van ratten. Het korte antwoord luidt: ja, muizengif werkt ook tegen ratten. Echter dienen ratten meer van het gif te eten voordat ze eraan dood gaan.

Verschil tussen muizengif en rattengif?

In de praktijk is er geen verschil tussen muizengif en rattengif. Beide soorten gif bestaan uit dezelfde werkzame stoffen in vergelijkbare gehaltes. Ratten dienen echter meer van het vergif te eten om eraan dood te gaan.

Zowel muizengif als rattengif bestaan vaak uit anticoagulantia. Dit is een biocide die bloedstolling veroorzaakt, waardoor de knaagdieren overlijden aan interne bloedingen.

Door de wetgeving mag rattengif niet aan particulieren worden verkocht. Daarom staat er niet (meer) op de verpakking dat muizengif ook tegen ratten werkt. De overheid heeft tevens een limiet gesteld aan de maximale hoeveelheid gif die consumenten mogen kopen. Een consumentenverpakking mag maximaal 200 gram muizengif bevatten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Sprietje zei:

Oh ja?

 

Werkt muizengif tegen ratten?

Eén van de meestgestelde vragen die we regelmatig krijgen is of muizengif ook gebruikt kan worden bij het bestrijden van ratten. Het korte antwoord luidt: ja, muizengif werkt ook tegen ratten. Echter dienen ratten meer van het gif te eten voordat ze eraan dood gaan.

Verschil tussen muizengif en rattengif?

In de praktijk is er geen verschil tussen muizengif en rattengif. Beide soorten gif bestaan uit dezelfde werkzame stoffen in vergelijkbare gehaltes. Ratten dienen echter meer van het vergif te eten om eraan dood te gaan.

Zowel muizengif als rattengif bestaan vaak uit anticoagulantia. Dit is een biocide die bloedstolling veroorzaakt, waardoor de knaagdieren overlijden aan interne bloedingen.

Door de wetgeving mag rattengif niet aan particulieren worden verkocht. Daarom staat er niet (meer) op de verpakking dat muizengif ook tegen ratten werkt. De overheid heeft tevens een limiet gesteld aan de maximale hoeveelheid gif die consumenten mogen kopen. Een consumentenverpakking mag maximaal 200 gram muizengif bevatten.

 

Weet je? Je hebt gewoon gelijk ondanks mijn ervaring daarmee.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Tonskidutch zei:

In ons mooi nieuw aangelegde stadspark zijn alle bomen

 

met de klemtoon op alle

 

ik ben benieuwd of je dat dit winterseizoen daar volhoud :whistle: ik hoor zelfs de tuidraad van een stel vlaggenmasten tegen die mast tikken op 150 meter afstand om helemaal gek van te worden 's nachts met open raam

Heb de eigenaar gevraagd om een tiewrap op twee  hoogtes omheen te doen. Dat wilde hij ook wel doen en nu slaap ik weer :)

Ja ik had natuurlijk ook een gordel cobra's erom heen kunnen doen zoals anderen dat doen als hun iets stoort

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren de door mij bestelde ISOTRONIC XL 800 ultrasone rattenverjager binnengekregen, zie bijlage en vannacht zo dusdanig opgesteld dat het geluid op circa 1 meter hoogte tussen de caravanwandherstel en de cipressenhaag wordt verstuurd.

Ik heb het apparaat op circa 20 kHz want dat is volgens de handleiding de toon waar ratten hinder van moeten ondervinden.

Vannacht geen last gehad van geluiden maar dat kon ook nauwelijks want hier was vannacht een behoorlijke storm en dan valt vanuit de aangrenzende bomen allerhande troep waaronder amandelen, soort dennenappels en takken.

Dat maakt minstens zoveel geluid als de ratten.

Dus de komende dagen maar afwachten of dit apparaat respons oplevert.

 

 

46F181A8-540E-48A8-BC82-346F35B3A61C.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ja, dit lijkt wel doeltreffend…😆

 

Ons muizen- / rattenprobleem lijkt opgelost.

De eerst door mij gebruikte wijze om de beesten met de in eerste instantie door mij gekozen ultrasone muizen- / rattenverjager te verwijderen was geen doorslaand succes.

Het scheen wel wat te helpen maar m.n. de ratten bleven op het dak van de caravan regelmatig ‘s-nachts ‘feest’ te vieren.

De éne muis die wij in de caravan hadden bleef ons maar tiranniseren, wat een volhoudend kreng.

In 2 in de kasten geplaatste muizenvallen met chocoladepasta trapte de muis niet, die liet die gewoon links liggen en vrat het ene pakje naar de andere aan.

 

Uiteindelijk toch maar besloten om de dieronvriendelijke manier toe te passen.

Ik heb van die afsluitbare kastjes besteld (2grote en 2 kleine) waar ik dienovereenkomstig vergif in plaatste.

Deze kastjes zijn aan beide kanten open en daar werd driftig gebruik van gemaakt en dus flink van het vergif gesnoept.

 

Na ruim één week waren de kastjes volledig leeg gevreten en nu circa 3 weken later hebben wij geen hinder meer van ratten en muizen.

Als extra afweermiddel gebruik een beter ultrasone apparaat die nagenoeg permanent signalen uitzendt en dat met wisselende frequenties.

Die staat op het dak van de caravan om eventuele nieuwe gasten te weren en schijnbaar helpt het want ik heb nog geen ratten meer op het dak horen trippelen.

 

8F70DAE5-1DA0-4F80-87C2-960E2EC85DEE.jpeg

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...