Ga naar inhoud


M7 MP-201 geen beeld na kijken gemist programma / CD frustraties


JSM

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en heb feitelijk 2 vragen waarvan ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan bieden.

Sinds jaar en dag help ik soms een familie lid met de setup om  TV te kijken middels sat schotel, met gebruikmaking van CanalDigitaal. 
Eerst uit noodzaak (geen cable of internet) later aangehouden met name door interesse Spaanstalige zenders. Na een simpele Philips receiver jarenlang gebruik gemaakt van de dvb-s2 receiver in een Sony tv. (Met insteek en smartcard)

 

Maar ook digibeten als zij, stelde op gegeven moment de vragen: waarom kan ik geen gemist programma terugkijken, of opnemen.

Bij het evalueren om over te stappen naar een niet-satelliet tv provider, kwam min of meer tijdens het opzeggen CD de telefonische verkoper op de proppen dat CD deze features tegenwoordig óók heeft. Hierop is een M7 MZ-102 geleverd. Rampenplan mbt streamen via ingebouwde WiFi (hadden ze beter er uit kunnen laten). Oké, bekabeld ethernet aangelegd. Nu een heel stuk stabieler. Maar toen..

 

Tja ik hád als oud techneut beter moeten weten. Met zo’n MZ-102 kun je in zeer veel gevallen niet tegelijkertijd het ène kanaal live kijken, terwijl je een ander kanaal aan het opnemen bent, althans lokaal op een middels USB aangesloten harddisk. Daar heb je een twin tuner (dubbele coax aansluiting) voor nodig. Maar welke moet je dan hebben, waarbij alle interactieve diensten van CD behouden blijven. Het blijkt dat CD (M7) daar voor eerder de MP-201 op de markt heeft gezet… Pff wel prijzig, zeker iets van EUR 300,-. Dan misschien toch maar overstap naar een Ziggo of zo? 
 

Precies dan krijg ik de mogelijkheid een (weinig) gebruikte MP-201 over te nemen voor een redelijke prijs. Contact met CD. Geen probleem, bij aansluiten contact opnemen, dan konden ze hem (tijdelijk) activeren, bij welbevinden overname formulier opsturen en definitief op naam zetten. Inmiddels ook 2x nieuwe HQ coax bekabeling op maat besteld, immers 2  tuners.

 

De boel gewisseld. Klantenservice contact. Nee mijnheer u moet eerst het overname formulier in sturen. Dan na max 10 dagen te gebruiken.

Alles weer terug gewisseld. Formulier gestuurd. Wil geen nieuw abonnement, MP-201 is ter vervanging MZ-102.

 

Ruim week later brief in de bus. Moet toch echt een kruisje zetten bij het abonnement. Nieuw formulier, via chat geüpload. Medewerker zegt dat het goed is en stuurt het form door, mag nog niet activeren.. 

 

Ruim 2 weken later. Nog steeds niets gehoord. Wederom contact CD via chat. Mijnheer we kunnen uw aangekochte MP-201 helemaal niet aan een bestaand abo koppelen.. (bloed komt zowat uit mijn ogen inmiddels denk ik, vertel hier nog de korte versie). Maar na alles nog eens uitgelegd te hebben (eerdere beloftes opnemen/kijken, 2e hands MP-201 akkoord etc) gaat medewerker er écht voor zitten, hoera. Het duurde: maar bij zeer hoge uitzondering werd de aangekochte MP-201 geactiveerd. Dat ging niet vlekkeloos, maar schijnt tegenwoordig wat complexer te zijn ivm tevens MAC adres registratie etc. Hoera, hoera.. Lof voor deze medewerker. Maar……………toen.

 

1: Bij navraag wat CD kon leveren bij onverhoopt ter ziele gaan MP-201 bleek dat er ALLEEN de MZ-102 nog te zijn !!!! Weet iemand OF er een andere oplossing is zo ja welke, met de volgende wensen: Buiten TV kijken via SAT - Kunnen pauzeren - Lokaal op (evt externe) harddisk kunnen opnemen EN tegelijkertijd andere opnemen - Twin tuner dus - werkend met CD abonnement - Programma gemist functie, interactief met CD portal dus…

 

2: HELP! Technisch probleem met MP-201. Na een programma van een uur of zo te hebben gekeken via de interactieve dienst TV gemist, internet streaming dus, is er bij het verlaten van deze functie GEEN LIVE BEELD meer van SAT tv. Zie de betreffende kanaal info wel beneden in beeld staan, maar géén beeld meer ! Is er iemand die hier mee bekend is, en liever nog hoe het op te lossen ? Receiver in standby zetten er weer aan helpt niet. Alleen een systeem herstart in het installatie menu, of een power cycle…. Laatste software is geladen (geen updates beschikbaar althans..

 

Is er iemand die mij verder kan helpen ? ZONDER inzet van hobby segment (hoe goed ook misschien) apparatuur, natuurlijk liefst met behoud van huidige MP-201 twin tuner

 

Zie graag BRUIKBARE reacties , bedankt alvast !
 

Jan


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zolang je die box wilt houden is het een gebed zonder einde

Het spijt me dat ik t niet anders zeggen kan 

 

Die mp of mz boxen zijn erg instabiel en staan garant voor ergernis en frustratie.

 

Sorry dat ik je geen bruikbare tip kan geven.

 

Zolang jij met deze box wilt blijven werken zal dit probleem niet naar tevredenheid worden opgelost.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb CDS opgezegd, zit nu bij KPN, gebruik mijn schotel voor de FTA zenders.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties tot dusverre. Ik begrijp dat Ziggo óók al gestart is met opnemen in de cloud.. Zie de bui al hangen wordt straks ook verplicht reclame kijken natuurlijk (nu wellicht nog niet). Een sat receiver (Voor FTA zenders) náást een Ziggo doos is geen optie. Familielid is dermate a-technisch dat 2 afstandsbedieningen al teveel is laat staan 3. (Om te begrijpen wat waar voor is). Ik hoop dat iemand met een tip kan komen of er een betaalbare en stabiele twin sat receiver is, waarbij er lokaal opgenomen kan worden. 
 

Als het ECHT niet anders kan desnoods zónder de CDS diensten zoals tv of start gemist. Deze zijn wellicht dan nog te streamen vanuit de CDS app naar de TV…. Ik heb het merk Technisat horen uitspreken ? Niet dat mijn zus ook hier weer EUR 300 of zo voor uit wil geven… Ik ben geen insider, maar af en toe LIJKT het er op alsof CD sat abonnementen uit wil gaan faseren en naar IP-TV dwingen.. 

 

Reacties welkom. Liefst oplossing - voor nu - mbt beschreven issue MP-201 twin receiver… 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste klopt! Er verdwijnen populaire zenders die vervangen worden door  - niet ondertitelde - Tsechische pulpzenders. De Oost-Europese markt is als enige nog winstgevend voor M7. De NL markt hebben ze allang opgegeven. Hun IPTV aanbod reflecteert deze houding…

Er is maar 1 stressvrije optie.. CDS er gewoon uitflikkeren…

Overigens ben je 10 jaar te laat.. Alle providers gebruiken CI+ of zelfs kaartloze systemen om je zoveel mogelijk vrijheid te ontnemen. Ze wíllen niet je opneemt omdat je de reclame eruit kunt knippen en een digitale 1:1 kopie hebt zonder verlies…

 

Enige optie die je nog hebt als je in oud Ziggo gebied woont. Daar wordt nog een Irdeto smartcard gebruikt (Caiway, Trined, Cogas, SKV, Delta en KabelNoord ook). Daarmee kun je bijna zonder restrictie mee opnemen (mits fatsoenlijke ontvanger). Woon je in oud UPC gebied dan ontvang je een Nagra kaart en die werken niet op die manier…

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het idee dat er redelijk veel wensen zijn. Men wil Spaanstalige zenders, nou ja dan valt een reguliere provider zoals Ziggo of KPN eigenlijk meteen al af.. want die hebben alleen TVE international.  Als ik het verhaal goed begrijp is men erg a-technisch maar wil men wel alle leuke moderne mogelijkheden van opnames en terug kijken en het on-demand aanbod. 

 

Dan kom je juist weer terecht bij een provider box zoals je die nu van Canal Digitaal hebt.   Daar speelt ook een rol dat op enig moment dat het gebruik van  eigen niet door de provider verstrekte ontvangers met losse kaarten verder aan banden kan worden gelegd. Vandaar dat die provider box eigenlijk wel een safe optie is.   Moet die natuurlijk wel goed werken, heb je die bug bij Canal Digitaal gemeld ?  

 

Een linux box is niet echt een optie want a-technisch, wel opnames maar geen ondersteuning voor terug kijken of on-demand, etc.

 

Een andere optie is een illegale IPTV box, daar heb je wel alle aanbod (spaans) en ook on-demand mogelijkheden maar de vraag is.. hoe stabiel is het.  

 

ik denk persoonlijk dat je de beste optie hebt.  Als je geen meerdere boxen wilt omdat het te ingewikkeld wordt blijft dit de enige oplossing.  Als men bereid is spaanstalig en schotel te laten vallen kan men het beste overstappen op KPN of Ziggo en daar een reguliere provider box nemen.  Die van KPN zijn erg simpel in gebruik. Uiteraard heb je dan wel cloud opnames en kun je wellicht niet alle reclame doorspoelen maar is dat echt zo belangrijk?  Gebruikersgemak voorop toch.  

 

Ik zie hier adviezen als APPS voorbij komen maar het probleem daarmee is dat het van de ene op de andere dag volledig kan veranderen zelfs tot op het punt dat het niet ineens niet meer werkt op jou TV toestel.  Dat is allemaal nog niet volwassen genoeg. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat van die apps valt tegenwoordig wel mee, al helemaal bij Android TV's zoals Sony gebruikt. Mijn LG Smart TV is al 5 jaar oud en de app van CanalDigitaal draait daar nog steeds op. Mocht het in de toekomst toch een probleem worden, dan kun je altijd nog voor een paar tientjes een los Android kastje kopen.  Alles gaat tegenwoordig met apps, beter meebewegen.

aangepast door zeeteefje
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Noodgedwongen ook zn doos van CD moeten gebruiken. Wat een enorme ellende is dat, wegvallend beeld, volledig vastlopen enz. Het grootste wanproduct dat ik ooit heb moeten ervaren. Mensen blijf hier ver vandaag als een plezierig leven je lief is.

 

Trouwens, de tv app is bijna net zo erg. Bij elke zenderwissel een ernstige stottersessie van 10 seconden, niet te doen.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...