Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
1 uur geleden, ceesv zei:

Heb je hier nog naar gekeken?

Dit staat allebei zo ingesteld.

Alleen zit er maar 1 kabel in van de schotel.

Werk momenteel met 4 enkele LNB’s via een DISEqE switch.

Dit omdat ik ook nog kabel TV heb en dus alleen maar soms iets opneem via de schotel.

Geplaatst:
Op 8-1-2022 om 12:59, satcor64 zei:

Softwareversie is openpli 8.1 Tunerconfig,

Slot 1 en 2 beiden hetzefde;    DISEqC A/B/C/D    19/23/13/28

Opname via Zender EPG , dan opname kiezen en met de groene toets toe voegen.

Laat dan zien dat het "gelukt" is.

Staat daarna wel in de opname lijst druk je dan op play dan blijft het beeld zwart..

waarnaar ik dus vroeg en wat jij onvolledig aangegeven hebt is dus wel de hoofdreden voor het feit dat je niet kunt opnemen en tegelijk iets anders bekijken

twin LNB's extra 4in1 diseqc en die tweede coax eraan zoals ceesv impliceert en dan komt het goed

The Crying Cowboys

Aaron Rux

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer je tuner b is gelijk aan tuner a hebt ingesteld, maar geen antenne hebt aangesloten gaat het daar al mis.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Daar komt nog bij dat TS het vanaf de start heeft over een Vu+ Uno terwijl het nu een Vu+ Uno 4Kse, een compleet andere box is. 
En inderdaad helpt het niet echt met flexibiliteit als je slecht één kabel aangesloten hebt. Overigens met een Diseqc 4-1 opstelling zou je zelfs met opnemen op meerdere satellieten en kijken al rap tegen beperkingen aanlopen. Dan zou je naar een dure Unicable 2 setup moeten zodat de FBC tuners pas echt ten volle benut worden.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Geplaatst:

Nogmaals, voor sommigen is het toch onduidelijk of spreek ik in een andere taal ?

Ik heb dus de keuze uit 4 satelliet posities waar ik van op kan/wil nemen.

Als ik al iets op neem wordt er verder via TV of ZiggoGo gekeken !

Satelliet is dus puur voor de  hobby. ( heb in de hobbyruimte ook nog een HD 60 draaibaar werken )

Het gaat dus helemaal niet mis met Tuner A of B die het zelfde zijn ingesteld.

A en B zijn gelijk en op  A zit de switch aan gesloten en daar neem ik dus van op.

Niets meer en niets minder....................:-)

• Like 1
  • Moderator
Geplaatst:

Tja, het is mij duidelijk waar het probleem zit.

Wanneer je slechts een kabel aansluit op tuner a zal je opname mislukken op tuner b wanneer tuner a in een ander kwadrant is afgestemd.

Veel succes met je probleem!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zoals Ceesv al aangeeft, met 1 kabel vanaf de schotel heb je uiterst beperkte mogelijkheden.

Een LNB met 2 uitgangen en 2 kabels naar je ontvanger en er gaat een wereld voor je open qua mogelijkheden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
6 uren geleden, satcor64 zei:

Zoals ik al zij,

Ik neem alleen op Tuner “A” op.

Toch allemaal bedankt voor het mee denken.

In theorie heb je gelijk, toch zou ik het eens testen als je alleen tuner A configureert voor de vier satellieten en de overige tuners uitschakelt.

Gaat de opname dan wel goed?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Bij de fbc tuners worden de overige automatisch geconfigureerd, dus dat is niet uit te schakelen.

Het is gewoon verloren moeite als je de installatie niet uitbreid.

doei

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Bij de fbc tuners worden de overige automatisch geconfigureerd, dus dat is niet uit te schakelen.

Tuurlijk wel. Bij een dual FBC tuner heb je 2 hoofd tuners en 6 virtuele.

Zo hoort het er bij satcor64 uit te zien. Maar hij is waarschijnlijk te eigenwijs om dat door te voeren.

2022011010351242.thumb.png.c32b8c983f02f590ea57f1e10a64ecd6.png

Geplaatst: (aangepast)

Aha oké, ik heb nog geen alweer geen schotel aan de DVB-S2X hangen.

Thanks voor de toelichting op alex1970 z'n punt.

aangepast door Tonskidutch
blauw

The Crying Cowboys

Aaron Rux

Geplaatst:
12 uren geleden, Alex1970 zei:

In theorie heb je gelijk, toch zou ik het eens testen als je alleen tuner A configureert voor de vier satellieten en de overige tuners uitschakelt.

Gaat de opname dan wel goed?

Geplaatst:

@Alex1970.

zo staat het nu.

Timer voor vanavond ingepland voor de test.

@Old Satterhand.

Te eigenwijs ?

Ga eerst je zelf na zou ik zeggen.

Wij zitten hier om elkaar te helpen…….😉

07751C17-61CA-4728-AE0E-E9D78F382009.jpeg

Geplaatst:

Waarom kies je niet voor ‘lus tuner B door naar tuner A’? De volgtuners C t/m H worden vervolgens ook gewoon virtueel doorgelust.

Probeer dat eens?

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen