Ga naar inhoud


Protek 9770: Motor satellieten afstellen


JonasRT

Aanbevolen berichten

Op 16-1-2022 om 11:10, trust zei:

OK , ik neem aan dat je de nieuwe lnb gemonteerd hebt , en als je met deze Maxplus de rotor wilt afstellen kunnen we als volgt verder gaan .

Kies in motor instelling  de sat op 4.9º oost , wss is die nog genaamd als Sirius of Astra 4a .

Zet daar de motorinstelling op Usals

Stel de Lat en Lon in en geef het commando Ga Naar Center ( motor control - OK - ga naar center )

Wacht tot de motor stilstaat  .

Als je nu helemaal onderin het menu op Ga Naar drukt , verdraait de motor iets naar het oosten ( ± het verschil tussen jouw Lon en die 4.9º)

Voer in het menu Manueel Scan bij die sat  12.130 V 27.500 in en laat dat menu open staan , kun je de signaalbalk goed zien .

Stond je schotel nog goed dan moet je signaal hebben mits bekabeling lnb e.d. in orde zijn , en de schotel recht voor de motor gemonteerd is .

Zo niet dan niet meer via de ontvanger draaien maar de klemmen waar de motor mee aan de paal zitten iets lossen en de motor op de paal verdraaien .

Over een verticale paal / steun ga ik het niet hebben , dat is vanzelfsprekend dat die naar beide zijden waterpas staat , toch ?

 

Bij Lyngsat kun je zien welke zenders nog Dvb-s zijn , die zijn geel gemarkeerd .

Om in wat verder oost en west te controleren gebruik ik ( mits er zicht op is) 42º oost en 30º west 

Op 42º oost zit 10.096 V 30.000 en op 30º zit 10.890 V 27.500 nog op Dvb-s 

Uiteraard al die satellieten op Usals instellen 

 

 

Als ik nu een ontvanger met OPENATV zou hebben zou dit dan dezelfde werkingswijze zijn of niet?

 

M.v.g.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je met die maxplus meerdere satellieten op de clarkbelt goed ontvangt zou ik aan de schotelafstelling even niets veranderen .

Het gaat dan alleen over de usals instellingen in de andere ontvanger .

  • Like 1

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...