Con Geplaatst: 9 januari 2022 Geplaatst: 9 januari 2022 Mijn broer heeft 2 jaar terug een PC gekocht en blijkt achteraf dat er geen TPM module inzit (wel de socket). (Gigabyte moederboard) Maar, als ik nu kijk wat zo'n Gigabyte module kost, een slordige 60 dollar bij een... Het betreft een 12 pins socket. De meeste aangebodene zijn echter geschikt voor meer pins. Deze zijn een slordige € 20,- Of mis ik wat? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 9 januari 2022 Moderator Geplaatst: 9 januari 2022 Kan zijn dat TPM software matig is geïmplementeerd, het hoeft niet altijd een hardware chip te zijn. Druk Windows toets +R geef tpm.msc in Controleer wat er geïnstalleerd is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
jopiesat Geplaatst: 9 januari 2022 Geplaatst: 9 januari 2022 In aanvulling op @ceesv, dit bevestigt Gigabyte zelf ook. Een recente BIOS flashen kan natuurlijk ook geen kwaad voor de installatie van Windows 11. Zou persoonlijk nog wachten met Windows 11, windows10 zal nog jaren worden ondersteund.
jeevanhoof Geplaatst: 9 januari 2022 Geplaatst: 9 januari 2022 Het kan zijn dat je dit in de bios moet aanzetten. Sommige fabrikanten hebben een bios update waar dit dan in aangezet is. Maar als je door de bios bladert kan je dit ook tegenkomen Mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Con Geplaatst: 9 januari 2022 Auteur Geplaatst: 9 januari 2022 Oké, heb wat te onderzoeken, bedankt heren. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 10 januari 2022 Auteur Geplaatst: 10 januari 2022 Even afronden. Ik heb ook contact met de leverancier en deze wist de aanvulling te geven dat het OF PTT OF TPM was die ge-enabled moest worden. Het was PTT en toen had mijn broer groen licht voor W11. Even voor de bezorgden, nee W11 komt er pas op als de ondersteuning wegvalt voor W10. Althans, dat heb ik hem op zijn hart gedrukt. 1 Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2022 Moderator Geplaatst: 11 januari 2022 Mooi dat het opgelost is zonder dat je iets moet kopen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2022 Geplaatst: 11 januari 2022 11 uren geleden, Con zei: Althans, dat heb ik hem op zijn hart gedrukt. Heel veel negatieve ervaringen lees ik elders niet over Windows 11. The Crying Cowboys Aaron Rux
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2022 Moderator Geplaatst: 11 januari 2022 Je hebt er naar ik mij herinner zelf een geschreven, namelijk dat niet alle software met Windows 11 compatibel is. Windows 11 zal best wel werken, maar werkt jouw software met Windows 11? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 11 januari 2022 Geplaatst: 11 januari 2022 Dat is correct @ceesv. nu is die CAD Software Arkey 6.x van de tweesnoeken ook al uit die oude doos en die gebruik ik zelf niet graag maar moet ermee kunnen werken dat doe ik dan op een bureau computer die nog op W10 loopt De nieuwere CAD Software zoals Draftsight pro / premium of Autocad full werkt prima op Windows 11. The Crying Cowboys Aaron Rux
Donkeyman Geplaatst: 11 januari 2022 Geplaatst: 11 januari 2022 7 uren geleden, ceesv zei: Je hebt er naar ik mij herinner zelf een geschreven, namelijk dat niet alle software met Windows 11 compatibel is. Windows 11 zal best wel werken, maar werkt jouw software met Windows 11? Hier werkt alles uitstekend met W11. VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B
Con Geplaatst: 12 januari 2022 Auteur Geplaatst: 12 januari 2022 (aangepast) Ook schijnt dat veel drivers nog moeten worden aangepast welke nu (nog) niet werken. Uiteraard zal dat gaan over verouderde randapparatuur. Maar dit gonst wel op het grote www. 12 januari 2022 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Tonskidutch Geplaatst: 13 januari 2022 Geplaatst: 13 januari 2022 12 uren geleden, Con zei: Maar dit gonst wel op het grote www. het ganst maak je niet dik, ik heb ook enkele (dure) apparaten staan van 2 jaar waar geen W11 op zou kunnen. The Crying Cowboys Aaron Rux
wolverine Geplaatst: 14 januari 2022 Geplaatst: 14 januari 2022 Hier ook 2 laptops op w11, nog niet echt iets verkeerds opgemerkt VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen