Ga naar inhoud


Bizar? PC gekocht 2 jaar terug, geen TPM...


Con

Aanbevolen berichten

Mijn broer heeft 2 jaar terug een PC gekocht en blijkt achteraf dat

er geen TPM module inzit (wel de socket). (Gigabyte moederboard)

 

Maar, als ik nu kijk wat zo'n Gigabyte module kost, een slordige

60 dollar bij een...

Het betreft een 12 pins socket. De meeste aangebodene zijn

echter geschikt voor meer pins. Deze zijn een slordige € 20,-

 

Of mis ik wat?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Kan zijn dat TPM software matig is geïmplementeerd, het hoeft niet altijd een hardware chip te zijn.

 

Druk Windows toets +R

geef tpm.msc in

Controleer wat er geïnstalleerd is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat je dit in de bios moet aanzetten.

Sommige fabrikanten hebben een bios update waar dit dan in aangezet is.

Maar als je door de bios bladert kan je dit ook tegenkomen

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké, heb wat te onderzoeken, bedankt heren.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even afronden. Ik heb ook contact met de leverancier en deze wist de aanvulling te geven dat het OF PTT OF TPM was die ge-enabled moest worden. Het was PTT en toen had mijn broer groen licht voor W11.

Even voor de bezorgden, nee W11 komt er pas op als de ondersteuning wegvalt voor W10. Althans, dat heb ik hem op zijn hart gedrukt. 

  • Bedankt 1

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mooi dat het opgelost is zonder dat  je iets moet kopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt er naar ik mij herinner zelf een geschreven, namelijk dat niet alle software met Windows 11 compatibel is.

 

Windows 11 zal best wel werken, maar werkt jouw software met Windows 11?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is correct @ceesv.

nu is die CAD Software Arkey 6.x van de tweesnoeken ook al uit die oude doos en die gebruik ik zelf niet graag maar moet ermee kunnen werken

dat doe ik dan op een bureau computer die nog op W10 loopt

De nieuwere CAD Software zoals Draftsight pro / premium of Autocad full werkt prima op Windows 11.

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ceesv zei:

Je hebt er naar ik mij herinner zelf een geschreven, namelijk dat niet alle software met Windows 11 compatibel is.

 

Windows 11 zal best wel werken, maar werkt jouw software met Windows 11?

Hier werkt alles uitstekend met W11.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook schijnt dat veel drivers nog moeten worden aangepast welke nu (nog) niet werken. Uiteraard zal dat gaan over verouderde randapparatuur. Maar dit gonst wel op het grote www.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...