Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na het installeren van een nieuwe harde schijf van 2TB op mijn oude VU+ Duo had ik vorig jaar problemen met timeropname.

De oplossing was het opnieuw flashen. Ik installeerde versie Open PLi  8.1 Enigma 17/8/21 Kernel 3.9.6 en alles werkte na een tijdje terug normaal.

Vandaag ging het opnieuw plots mis. Ik wilde via de timer een opname programmeren en ik kreeg een volledig groen scherm met kleine tekst (Open PLi conflict ....) Dit scherm verdween na een seconde en Open PLi startte opnieuw op. Ik probeerde nog enkele keren, ook met directe opname maar telkens opnieuw crashte Open PLi. Na het volledig uitschakelen van de stroom en herstarten van de VU+ scheen alles terug te werken maar midden in een programma (dus zonder de opnamefunctie te gebruiken) stopte Open PLi opnieuw, kreeg ik dat groene scherm eventjes en herstartte alles vanzelf opnieuw.

Is er nog iemand die nu plots na maanden problemen krijgt met versie 8.1?

Bedankt voor alle info!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 18 augustus 2021 heb jij rond dit onderwerp ook al een vrij grote topic geopend, zie 

Even uit de losse pols.
Afgaande op jouw verstrekte informatie is dit voor zo ver ik het kan beoordelen geen OpenPli probleem maar wellicht een voedingsprobleem (condensatoren).

Bij deze inmiddels ‘bejaarde’ apparaten was dit een vaker voorkomend probleem, zie de diversen oude berichten op dit forum.

OpenPli 8.1 is een prima werkende Stable Image zonder gemelde problemen.

 

Ik zou een poging ondernemen om VTI te installeren en kijken of het probleem dan misschien is opgelost.

Zo niet, dan misschien overwegen om de DUO te vervangen.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de hoofdmap van je harde schijf, deze is mogelijk nog ‘gewoon’ via verkenner te benaderen, staan alle crashlogs. Het kan zomaar zijn dat er door onbekende redenen één opname in de root terecht is gekomen waardoor je geheugen is volgelopen waardoor de crash ontstaat. 
Plaats één van de laatste crashlogs hier zodat iemand ernaar kan kijken. Mocht dit niet lukken probeer dan een foto van het groene scherm hier te plaatsen. Met een beetje geluk kan je het snel oplossen zonder iets opnieuw te hoeven flashen.
 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, John van Dreumel zei:

Plaats één van de laatste crashlogs hier zodat iemand ernaar kan kijken.

of bij de imagebakkers... die hebben er immers verstand van

 

ik heb het eenmaal gehad met de oude DUO 2010 toen ik er OpenPli op zette per USB stick in 2012 of zo.

Gelukkig kwam die weer levend terug nadat ik VTI er op zette per USB stick. En die bleef ook werken ook na verkoop tot 2018

Ik zou die suggestie die @Jürgen gaf gewoon eens uitproberen. VTI 11.x nemen.

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar het kan ook zijn dat door het opstarten / wakker worden van je harde schijf, je voeding door de knieën gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt reeds voor de vele tips.

Gisterenavond laat heb ik nog eens wat uitgetest en een opname via de timer gemaakt. Alles werkte opnieuw normaal.

De ATA Hard Disk heeft een capaciteit van 2000GB en er is momenteel 1020GB vrij lees ik in de info.

Als het probleem zich opnieuw voordoet zal ik proberen een foto te nemen van het groene scherm dat maar even verschijnt.

Ondertussen zal ik ook eens zien of ik die crashlogs kan vinden.

grts.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb daarstraks nog eens geprobeerd en het was terug hetzelfde. Bij het programmeren van een opname in de timer (via de gele knop) onmiddellijk even het groene scherm en dan herstart OpenPli 8.1

Ik had mijn fototoestel erbij genomen om snel een foto te maken van het scherm.

Kan het zijn dat de foutmelding iets te maken heeft met onvoldoende ruimte op de harde schijf? Ze is nochtans maar voor de helft vol (1 TB beschikbaar van de 2TB).

In het menu van de HDD vind ik geen crashlog. Ik heb overal gezocht.

grts,

Enigma fout.jpg

Enigma fout 1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

al eens geprobeerd je EPG volledig te verwijderen en te herladen ? Kijk ook je timers na die er nu instaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies wat ik dacht. ‘No space left on device’. Dat kán natuurlijk ook de harddisk zijn maar ik vermoed de root van de box.

Ga met verkenner \\ipadresvanjebox naar de root van je box waar vermoedelijk een opname staat.

Mocht dat niet lukken dan met DCC proberen.

En anders vers flashen, dan is het m.i. zeker opgelost. Heb je toevallig nog een goede backup dan ben je ook zo weer klaar.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel: hoe ik met de "verkenner" naar het ipadres moet gaan weet ik niet ik vind geen verkenner of IPadres

Wat DCC is weet ik ook niet. Ik heb het op Google gezocht en ik vind allerlei betekenissen maar niets wat hier past denk ik.

flashen dat is dus opnieuw Open Pli installeren vermoed ik?

 

@bellejt: als ik naar "systeem" ga zie ik EPG staan als een van de mogelijkheden in het volgende scherm. Als ik daar op klik is er maar 1 mogelijkheid: EIT EPG inschakelen (ja of neen) en bevestigen. Is het dat?

Ik ben in de timer gaan kijken en ik vind daar de lijst van alle recent opgenomen programma's. Als ik probeer één ervan te wissen (rode knop) dan gebeurt steeds hetzelfde: groen scherm en herstarten van Open PLi. Ik heb ook geprobeerd de hele lijst te wissen maar exact hetzelfde en na herstarten blijft alles zoals het was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8.1 is al redelijk veel voor deze ontvanger.. Beter de 7.3..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...