Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten

Ik heb nog eens wat foto's genomen van de schermen die ik krijg betreffende opnamelocaties.

 

Gelijk welke ik kies (standaard, timer, ...) de achterliggende schermen zijn gelijk.

Dus beginnen met standaardlocaties: twee mappen

- WDC WD20EFAX68B (wat dat ook moge betekenen): hierin twee mappen : lost+found rn trash

- internal flash: daarin 6 mappen : hdd+home+media+mnt+run+usr

Sie map hdd is de enige die ik versta maar als ik erop klik kan ik alleen markeerpunt maken maar daar staat ook hdd al bij dus daar ben ik afgebleven.

 

Is het zoals old satterhand schrijft een hardware probleem en moet ik dus een nieuwe box kopen?

 

Borsbeke2022_5061.jpg

Borsbeke2022_5059.jpg

Borsbeke2022_5060.jpg

Borsbeke2022_5063.jpg

Borsbeke2022_5064.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


je stuurt je opnames naar de flash of naar de HDD en dat moet enkel naar je HDD. Directory media

 

internal flash: daarin 6 mappen : hdd+home+media+mnt+run+usr =  opnames naar je flash die al zeer beperkt is op deze oude rakker.

Je moet je HDD instellen als opname medium.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog eens een en ander uitgeprobeerd: in plaats van de map hdd ben ik naar media gegaan. Die heb ik kunnen wijzigen in hdd. Dat heb ik gedaan voor alle opnamemogelijkheden: daar staat nu hdd ipv standaardlocatie

Ik heb altijd gezocht naar een opnamelocatie flash om die te wijzigen in hdd maar dat vond ik langs geen kanten.

 

Zou dat nu in orde zijn? Die vent in dat venstertje linksboven stond er zelf blijkbaar versteld van te kijken.

 

Borsbeke2022_5065.jpg

Borsbeke2022_5066.jpg

Borsbeke2022_5067.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou de box herflashen en al die prut eruit halen.De enige goede opname lokatie is de media/hdd/movie .

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus hdd is geen goede locatie die ik gekozen heb? Ik heb daarnet nog eens geprobeerd om terug te zetten maar dat lukt natuurlijk langs geen kanten meer.

 

Misschien inderdaad opnieuw flashen maar dan met versie 7.3 in plaats van 8.1

Maar dat ga ik nu niet doen. Anders ruzie dat ze geen TV hebben. Is dus voor later eens.

Gewoon TV kijken lukt nog wel nu.

 

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

opname locatie voor alles is media/hdd/movie .Je hebt nog een star oude box en daar is niet veel ruimte voor vergissing omdat die een heel beperkt geheugen heeft (zonder ext flash) .Sommige nieuwe images draaien er zelfs door in de soep.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, bellejt zei:

opname locatie voor alles is media/hdd/movie .Je hebt nog een star oude box en daar is niet veel ruimte voor vergissing omdat die een heel beperkt geheugen heeft (zonder ext flash) .Sommige nieuwe images draaien er zelfs door in de soep.

Ik krijg steeds weer de foutmelding "media/hdd/movie directory is niet beschrijfbaar-kies een beschrijfbare directory"

Ik had dus geen andere mogelijkheid dan hdd te kiezen zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De vraag is of je hdd gemount is en voor je box beschikbaar als opname medium.

 

Er is ook nog de mogelijkheid dat je netvoeding capaciteit terug gelopen is, en het opspinnen van de hd je box laat vastlopen en de hdd onbereikbaar maakt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ceesv zei:

De vraag is of je hdd gemount is en voor je box beschikbaar als opname medium.

 

Er is ook nog de mogelijkheid dat je netvoeding capaciteit terug gelopen is, en het opspinnen van de hd je box laat vastlopen en de hdd onbereikbaar maakt.

Die hdd heb ik er zelf ingestopt (deze box werd verkocht zonder ingebouwde hdd) en vorig jaar vervangen door een nieuwe. Sorry voor de vraag maar wat betekent dat "gemount" en hoe kun je dat nagaan?

 

Als het aan de netvoeding ligt dan zal ik dat binnenkort wel vlug merken denk ik als hetzelfde probleem zich blijft voordoen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

‘Gemount’ betekent dat de ingebouwde harddisk (HDD) gekoppeld is met jouw VU+ en gebruikt kan worden als opnamemedium.

Pas als de harddisk correct is gemount dan pas is de opnamelocatie ‘hdd/movie’ beschikbaar en kun je die ook pas kiezen.

 

Je kunt dit controleren via Expertinsteiingen - Harddisk, althans dat dacht ik.

Als ik het via de schermafbeelding goed heb gezien is er een WD harddisk ingebouwd.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen is de harddisk niet gemount.

Nu kun je de harddisk zelf wel proberen te mounten maar mijn advies zou zijn om de VU+ opnieuw te flashen want tijdens dit proces wordt de harddisk automatisch gemount, tenzij er een technisch probleem aanwezig is.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
14 uren geleden, muesli zei:

Misschien inderdaad opnieuw flashen maar dan met versie 7.3 in plaats van 8.1

dat lijkt me ook een verstandig plan want zonder externe hulp en kennis van zaken op een MAC kom je er toch niet uit

als je flashed komen alle standaard mounts weer op de juiste plaats als markeerpunt

 

 

It Hurst Me Too

Karen Dalton

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Jürgen zei:

‘Gemount’ betekent dat de ingebouwde harddisk (HDD) gekoppeld is met jouw VU+ en gebruikt kan worden als opnamemedium.

Pas als de harddisk correct is gemount dan pas is de opnamelocatie ‘hdd/movie’ beschikbaar en kun je die ook pas kiezen.

 

Je kunt dit controleren via Expertinsteiingen - Harddisk, althans dat dacht ik.

Als ik het via de schermafbeelding goed heb gezien is er een WD harddisk ingebouwd.

Voor zo ver ik het nu kan beoordelen is de harddisk niet gemount.

Nu kun je de harddisk zelf wel proberen te mounten maar mijn advies zou zijn om de VU+ opnieuw te flashen want tijdens dit proces wordt de harddisk automatisch gemount, tenzij er een technisch probleem aanwezig is.

 

 

Ik ben nog eens even naar expertinstellingen gaan kijken -> harde schijf -> Bestandssysteemcontrole -> ATA intern 2000GB

Die staat er dus wel degelijk in.  Hoe zou die anders heel die tijd normaal hebben kunnen werken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik twijfel er niet aan dat deze HDD ‘erin’ staat maar is die ook gemount?

Nogmaals, ik ken de Menu-items van OpenPli niet maar ergens moet in het HDD menu ook een optie staan ‘Mounts’.

Daar kun je controleren of deze HDD gemount is.

Voordien toen die nog werkte zal die wel correct gemount zijn maar na het uitvoeren van de update zal er wellicht iets fout zijn gegaan.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-1-2022 om 19:44, Jürgen zei:

Ik twijfel er niet aan dat deze HDD ‘erin’ staat maar is die ook gemount?

Nogmaals, ik ken de Menu-items van OpenPli niet maar ergens moet in het HDD menu ook een optie staan ‘Mounts’.

Daar kun je controleren of deze HDD gemount is.

Voordien toen die nog werkte zal die wel correct gemount zijn maar na het uitvoeren van de update zal er wellicht iets fout zijn gegaan.

 

 

Door het opnieuw flashen (nu met versie 7.3) zal dat wel in orde zijn terug denk ik? Ik heb toch nergens in de wizzard een vraag gezien of er ja dan niet een HDD ingebouwd was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...