John van Dreumel Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 En precies daarom heb ik nog één uitvoerige poging gewaagd. 1 Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Old Satterhand Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 (aangepast) Het vinden van de opname locatie in OpenPli is inderdaad verschrikkelijk moeilijk. Daarom heb ik er maar een filmpje van gemaakt. opname locatie.mp4 Wel moet je de expertinstelling activeren. Dat vindt je hier. expert instelling.mp4 18 januari 2022 aangepast door Old Satterhand
youriy Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 (aangepast) Edit: niet meer nodig, zojuist filmpje geplaatst. 18 januari 2022 aangepast door youriy clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 53 minuten geleden, John van Dreumel zei: En precies daarom heb ik nog één uitvoerige poging gewaagd. Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik werk op een Macbook Pro uit 2013 en dus met MacOS. Die "verkenner" is waarschijnlijk iets dat ik niet in Mac vind.
Tonskidutch Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 nou dan installeer deze maar op je MAKBOEK pro https://www.myappsolut.de/de/e2remotemac/ als hint inzake je enigma2 box beheren en indien gewenst configuraties aanpassen. Dandelion Pleasentries Röyksopp
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 1 uur terug, John van Dreumel zei: En precies daarom heb ik nog één uitvoerige poging gewaagd. Bedankt maar ik heb alleen een MaBook Pro uit 2013 en met OS dus. Vandaar dat die naam "verkenner" mij niets zegt.
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 Ik krijg wel een scherm met andere mogelijkheden voor instellingen bij opnamemogelijkheden. Ik zie dus niet welke hier zou passen om die locatie te wijzigen.
John van Dreumel Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Je moet eerst de gebruikersinstellingen binnen de Expert instellingen op ‘expert’ zetten. Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Gebruikersinstellingen Ok en deze op ‘Expert’ zetten en bevestigen. Dan krijg je veel meer mogelijkheden. Zie de plaatjes. Om het met een Mac mogelijk te maken kan je toch een FTP verbinding met een FTP programma maken met jouw box en dan naar de ‘root’ gaan en het ongetwijfeld aanwezige TS bestand verwijderen. Op mijn Ipad werkt dat ook prima. Ter info, dit is de inhoud van de root van mijn Ultimo 4K. De loginnaam is ‘root’ en geen wachtwoord. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Jürgen Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 5 uren geleden, muesli zei: Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik werk op een Macbook Pro uit 2013 en dus met MacOS. Die "verkenner" is waarschijnlijk iets dat ik niet in Mac vind. Correct, de Verkenner is iets van Windows. Voor MacOS heb je de Finder ter beschikking, feitelijk hetzelfde als de Verkenner maar dan op de MBP te gebruiken. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 @John van Dreumel Bedankt voor deze goede tip. De opnamelocaties zijn hetzelfde ingesteld als op uw scherm (alles standaard behalve timeshift) Wanneer ik die probeer te wijzigen naar HDD in plaats van standaard krijg ik een foutmelding (zie schermafbeeldingen). In de expert opnamemenu's zelf zie ik dat er te reserveren schijfruimte voor opnames op 40GB staat is dat OK?
John van Dreumel Geplaatst: 18 januari 2022 Geplaatst: 18 januari 2022 Probeer nu eerst eens met Finder in de Root van jouw box te komen en dáár het vermoedelijke probleem te verwijderen. Die waarde van 40 is standaard. De uitleg van alle opties staat onder de PIG aan de linker zijde. Ik sluit niet uit dat jouw harde schijf af en toe zijn verbinding verliest. Dat zou de incidentele opname in de Root verklaren. Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 (aangepast) 3 uren geleden, John van Dreumel zei: Probeer nu eerst eens met Finder in de Root van jouw box te komen en dáár het vermoedelijke probleem te verwijderen. Die waarde van 40 is standaard. De uitleg van alle opties staat onder de PIG aan de linker zijde. Ik sluit niet uit dat jouw harde schijf af en toe zijn verbinding verliest. Dat zou de incidentele opname in de Root verklaren. Moet ik daarvoor eerst dat programma installeren dat Tonskidutch hier al toonde? https://www.myappsolut.de/de/e2remotemac/ Ik heb daar op geklikt en ik zie alleen een voorbeeld (en daaronder iets van "donate" maar niets van download. En hoe gaat dat dan? Die Root van een box wat is dat eigenlijk en hoe kom je daarin? 18 januari 2022 aangepast door muesli
Moderator ceesv Geplaatst: 18 januari 2022 Moderator Geplaatst: 18 januari 2022 Een root is de bovenste bestandslaag van je opslag systeem. Hoe je daarin komt is hierboven een aantal keren aangegeven. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
muesli Geplaatst: 18 januari 2022 Auteur Geplaatst: 18 januari 2022 9 minuten geleden, ceesv zei: Een root is de bovenste bestandslaag van je opslag systeem. Hoe je daarin komt is hierboven een aantal keren aangegeven. Dat heb ik allemaal al uitgeprobeerd maar ik zit bijvoorbeeld al vast in de eerste lijn: IP adres van mijn box intypen in de finder. Ik heb alle menu's doorbladerd en ik vind dat nergens. Normaal gezien zou dat in het menu "informatie" en ondermenu "ontvanger" toch moeten zitten? Moet ergens goed weggestopt zitten bij OpenPLi
John van Dreumel Geplaatst: 19 januari 2022 Geplaatst: 19 januari 2022 (aangepast) Nee hoor, zit absoluut niet verstopt. Jij noemt het hierboven zelf al. Onder Menu - Informatie - Uw ontvanger staat achter de netwerkinfo het IPadres, mits jouw box in het netwerk aangesloten is. Dát kan je zelf controleren. Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Netwerk - LAN instellingen - Adapterinstellingen. Het lijkt alsof die box niet in het netwerk hangt. Dan staat er achter netwerkinfo niets. In het eerste scherm zie je dat er verbinding is, in het tweede zie je het IPadres. Ik heb gekozen voor een vast IPadres. 19 januari 2022 aangepast door John van Dreumel Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam. Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen