Ga naar inhoud


Open PLi 8.1 problemen VU+


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Tonskidutch,

Aanbevolen berichten


53 minuten geleden, John van Dreumel zei:

En precies daarom heb ik nog één uitvoerige poging gewaagd. ;)

Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik werk op een  Macbook Pro uit 2013 en dus met MacOS. Die "verkenner" is waarschijnlijk iets dat ik niet in Mac vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eerst de gebruikersinstellingen binnen de Expert instellingen op ‘expert’ zetten. 
Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Gebruikersinstellingen Ok en deze op ‘Expert’ zetten en bevestigen. Dan krijg je veel meer mogelijkheden. Zie de plaatjes.

 

Om het met een Mac mogelijk te maken kan je toch een FTP verbinding met een FTP programma maken met jouw box en dan naar de ‘root’ gaan en het ongetwijfeld aanwezige TS bestand verwijderen. Op mijn Ipad werkt dat ook prima. Ter info, dit is de inhoud van de root van mijn Ultimo 4K. De loginnaam is ‘root’ en geen wachtwoord.

 

D40471CE-CE0D-46A0-96B1-9FD4CF39C1D8.jpeg

71C3D3C0-5A76-4B46-B90E-C9ABD7CB1DC4.jpeg

4F33AED1-1A4D-4AD4-861D-A541519DD629.jpeg

A86299B6-3865-4F81-86D5-ECA941D82942.jpeg

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, muesli zei:

Bedankt voor de uitvoerige uitleg. Ik werk op een  Macbook Pro uit 2013 en dus met MacOS. Die "verkenner" is waarschijnlijk iets dat ik niet in Mac vind.

Correct, de Verkenner is iets van Windows.

Voor MacOS heb je de Finder ter beschikking, feitelijk hetzelfde als de Verkenner maar dan op de MBP te gebruiken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@John van Dreumel

Bedankt voor deze goede tip.

De opnamelocaties zijn hetzelfde ingesteld als op uw scherm (alles standaard behalve timeshift)

Wanneer ik die probeer te wijzigen naar HDD in plaats van standaard krijg ik een foutmelding (zie schermafbeeldingen).

In de expert opnamemenu's zelf zie ik dat er te reserveren schijfruimte voor opnames op 40GB staat is dat OK?

Borsbeke2022_5038.jpg

Borsbeke2022_5041.jpg

Borsbeke2022_5042.jpg

Borsbeke2022_5034.jpg

Borsbeke2022_5035.jpg

Borsbeke2022_5037.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer nu eerst eens met Finder in de Root van jouw box te komen en dáár het vermoedelijke probleem te verwijderen.

 

Die waarde van 40 is standaard. De uitleg van alle opties staat onder de PIG aan de linker zijde.

Ik sluit niet uit dat jouw harde schijf af en toe zijn verbinding verliest. Dat zou de incidentele opname in de Root verklaren.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, John van Dreumel zei:

Probeer nu eerst eens met Finder in de Root van jouw box te komen en dáár het vermoedelijke probleem te verwijderen.

 

Die waarde van 40 is standaard. De uitleg van alle opties staat onder de PIG aan de linker zijde.

Ik sluit niet uit dat jouw harde schijf af en toe zijn verbinding verliest. Dat zou de incidentele opname in de Root verklaren.

Moet ik daarvoor eerst dat programma installeren dat Tonskidutch hier al toonde? https://www.myappsolut.de/de/e2remotemac/

Ik heb daar op geklikt en ik zie alleen een voorbeeld (en daaronder iets van "donate" maar niets van download.

En hoe gaat dat dan? Die Root van een box wat is dat eigenlijk en hoe kom je daarin?

aangepast door muesli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een root is de bovenste bestandslaag van je opslag systeem.

Hoe je daarin komt is hierboven een aantal keren aangegeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, ceesv zei:

Een root is de bovenste bestandslaag van je opslag systeem.

Hoe je daarin komt is hierboven een aantal keren aangegeven.

Dat heb ik allemaal al uitgeprobeerd maar ik zit bijvoorbeeld al vast in de eerste lijn: IP adres van mijn box intypen in de finder.

Ik heb alle menu's doorbladerd en ik vind dat nergens. Normaal gezien zou dat in het menu "informatie" en ondermenu "ontvanger" toch moeten zitten? Moet ergens goed weggestopt zitten bij OpenPLi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee hoor, zit absoluut niet verstopt. Jij noemt het hierboven zelf al. 
Onder Menu - Informatie - Uw ontvanger staat achter de netwerkinfo het IPadres, mits jouw box in het netwerk aangesloten is. Dát kan je zelf controleren. Menu - Instellingen - Systeem - Expert instellingen - Netwerk - LAN instellingen - Adapterinstellingen. Het lijkt alsof die box niet in het netwerk hangt. Dan staat er achter netwerkinfo niets.

In het eerste scherm zie je dat er verbinding is, in het tweede zie je het IPadres. Ik heb gekozen voor een vast IPadres.

 

0D51A3B7-BF3A-4C01-92E0-4122A6981056.jpeg

5F19981E-A8D1-4EAF-B647-FCD8D293CAD6.jpeg

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...